1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Van 125cc naar 85cc

Discussion in 'Tuning voor gevorderden.' started by ronnyracingteam, 10 April 2011.

  1. ronnyracingteam

    ronnyracingteam Ronny Himself

    Joined:
    10 July 2006
    Messages:
    1,658
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Ik ben van plan een honda rs125 aan te schaffen.
    Ik had graag de std motor erop gehouden maar de reglementen om te koersen beperken de cil inhoud op 85cc 2T.
    De std motor heeft een 54*54 slag*boring. Nu vroeg ik me af of het mogelijk was
    om in een oude afgedankte cilinder een bus te zetten van 44.5mm en een zuiger daarvoor te zoeken eventueel in combinatie met het afdraaien/ophogen van de cilinder.

    Dan zou ik eigenlijk een alu cilinder hebben met een ijzeren bus in. Kopje moet ook gemaakt worden uiteraad, net zoals een uitlaat opmaat. Iemand enige ervaring mee, tips of een kans ziet om hier aan mee te werken?

    Het probleem lijkt me ook om vermogen te vinden in zo een lange slag motor.
    Ik zou dit zo willen oplossen om eenvoudig de 125cc cilinder terug te monteren om zo
    wat training me te nemen op grotere circuits.
     
    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    zo'n blok is niet gemaakt voor deze cc's , je gaat problemen krijgen met in de eerste plaats het cartervolume want natuurlijk VEEL te groot zal zijn , behalve de lange slag is het krukasgewicht natuurlijk ook niet ideaal voor 85cc...

    daarnaast klopt je bakverhouding natuurlijk ook niet echt , en de primaire aandrijving.

    ik zou er persoonlijk een Derbi of AM6 blokje op bouwen zoals de meeste expirijders bij de Sobw ook doen.

    Ook de cilinder zou lastig worden , denk alleen al aan de spoelpoorten en uitlaatpoort wat een veel lastiger traject zal worden , en de spoeling zal ook niet meer kloppen.
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. tragerdantraag

    tragerdantraag Member

    Joined:
    13 March 2005
    Messages:
    210
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    niet aan beginnen.
     
    #3
  6. Tom.#86

    Tom.#86 TKTuning? PM!

    Joined:
    11 January 2004
    Messages:
    6,038
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    38
    Mee eens. Beter gewoon een brommer blok vergroten tot 85cc.
     
    #4
  7. ronnyracingteam

    ronnyracingteam Ronny Himself

    Joined:
    10 July 2006
    Messages:
    1,658
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Zo zien de plannen ernaar uit ja.
    Ik had er mss iets beter zelf over moeten nadenken voor het te posten.

    Toch bedankt.
     
    #5
  8. Tom.#86

    Tom.#86 TKTuning? PM!

    Joined:
    11 January 2004
    Messages:
    6,038
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    38
    misschien dat een 80/85cc blok uit een crosser wat is voor een basis.
     
    #6
  9. twan nelissen

    twan nelissen stage6 abuser

    Joined:
    22 January 2004
    Messages:
    929
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    250 cc 4takt!! hoe groot mag je gaan met 4 takt 160cc denk ik(2 race)
    wat ook een mogelijkheid is een beta schakelbrommer blok dat is namelijk hetzelfde als een ktm cross motorblok en daar kun je makkelijk een 80cc van maken en met voordeel een powervalve
     
    #7
    Last edited: 22 April 2011
  10. ronnyracingteam

    ronnyracingteam Ronny Himself

    Joined:
    10 July 2006
    Messages:
    1,658
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Hmm Ik keep it in mind.
     
    #8
  11. theodriessen

    theodriessen New Member

    Joined:
    3 September 2012
    Messages:
    20
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Die beta schakelbrommers hebben gewoon am6
     
    #9
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page