v snaar slipt even (ciao)

streetscraper

Well-Known Member
ik heb een vespa ciao lekker leuk ding om mee te rijden :# nu wil dat ding dus altijd eventjes slippen om daarna goed op te trekken.

ik heb gewoon een poulie 70 & v snaar 912 (bedoeld voor deze poulie. En gewoon een standaard belgenkoppeling (standaard trekveertjes dus.

heb blok beetje naar voor geschoven om v snaar wat spanning te geven want zo ging het niet =p maar toch blijft hij slippen (staat ook niet te strak wat je kan het nog wel induwen.

iemand nog tips? ;)
 
Advertisement - register to remove this

nee, een kleinere voorpoulie monteren.

euhm nu kan ik even niet volgen :winner: vooraan werkt een vespa ciao met een koppeling (koppelingshuis, koppelingbinnewerk met segmenten en trekveertjes) die verbonden is met een v snaar die naar een schijf leid (de poulie) die op je achterwiel zit en daardoor draait het achterwiel. Waar the hell zit dan de voor poulie 8P:p ik heb zelf al gedacht, mocht ik niet weten dat me koppeling standaard is, dat er te strakke veertjes inzetten nu maar kan dus niet. Kortere snaar bestaat ook niet voor ciao (ik heb al de kleinste, die voor 65/70. Man ik kom even gek weet totaal niet aan wat het ligt +pippi+ v snaar staat niet te slap en ook niet te gespannen, is gloednieuw net als de poulie..
 
Als jij een belgenkoppeling hebt dan heb jij dus een koppeling met een grotere voorpoulie dan een normale koppeling.

(verkoop je die belgenkoppeling niet? :D deze zijn namelijk vrij zeldzaam...)

Maargoed,

Heb je je blok al helemaal naar voren staan?
Verder gaat zoon snaar niet snel slippen bij zoon ding....
Denk eerder dat je iets te strakke trekveren hebt.
Groene polini trekveren moeten ongeveer goed zijn....
 
euhm nu kan ik even niet volgen :winner:.


groter achter dan,
nu heeftie waarschijnlijk teveel ( :+ ) koppel onderin in vergelijking met de poulie verhouding.
kan je compenseren door een grotere achterpoelie te monteren waardoor die iets meer toeren draait, iets minder koppel onderin geeft en je snaar dus minder snel slipt.
 
Mja het kan wel hoor edwin wat je zij,
Hij kan zijn Belgenkoppeling vervangen voor een originele koppeling.
Want bij een belgenkoppeling licht de snaar (voor) iets hoger dan een originele koppeling.

Maarja dan is het probleem nog niet opgelost want dan heeft die een nóg kortere snaar nodig en hij heeft al de kortste zegt die,.


Maare maak is een foto van je koppeling. Want het kan eigenlijk bijna niet dat je een belgenkoppeling hebt en dan nog de kortste snaar nodig hebt die er is.

Je snaar zou met een belgenkoppeling echt te kort moeten zijn met snaar 912

Dus post maar een foto van je koppeling dan oordeel ik wel of het een belgenkoppeling is.... :D
 
Mja het kan wel hoor edwin wat je zij,
Hij kan zijn Belgenkoppeling vervangen voor een originele koppeling.
Want bij een belgenkoppeling licht de snaar (voor) iets hoger dan een originele koppeling.

Maarja dan is het probleem nog niet opgelost want dan heeft die een nóg kortere snaar nodig en hij heeft al de kortste zegt die,.


Maare maak is een foto van je koppeling. Want het kan eigenlijk bijna niet dat je een belgenkoppeling hebt en dan nog de kortste snaar nodig hebt die er is.

Je snaar zou met een belgenkoppeling echt te kort moeten zijn met snaar 912

Dus post maar een foto van je koppeling dan oordeel ik wel of het een belgenkoppeling is.... :D

moet wel belgenkoppeling zijn ben een belg =p jah blok heb ik helemaal naar voren gezet zoals het hoort.

aanschouw mijn uber moderne overbrenging:

ri7y89.jpg


wat wel helpt om hem niet te laten slippen is wegrijden zoals je met een schakel rijd. Dus je voelt de toeren stijgen en vlak voor die eventjes slipt, gas terugnemen alsof je hem in een tweede versnelling legt. En dan weer volgas dan doet die het niet =p beetje vreemd maar ja
 
Nee je hebt gewoon een originele gewone koppeling.

De pouliediameter van:
Orinele koppeling 50
Belgen koppeling 60

en dan is er ook nog de simonini koppeling 58
en de variosystemen en 2matic systeem

maar op een ciao is origineel nooit een belgenkoppeling uitgevoerd.
Deze zaten enkel op een gilera citta Rebel (of rabel fzoiets)
Dit is de brom uitvoering en die mog dus iets harder lopen vandaar de grotere diameter poulie op de koppeling (en daarnaast nog 12" velgen).


Maargoed ff to the point:

Jij hebt dus een originele koppeling. Als je zoals je aangeeft al de kortste snaar hebt zul je een grote (achter) pouliemoeten monteren.

Want je snaar licht echt veel te slap
 
gewoon de snaar goed strak zetten , even het blok naar voren duwen met een hefboom , dwz het blok naar voren duwen door middel van een lange schroevendraaier oid en dan vasthouden en vastdraaien.

op de foto is iig veel te strak.

70 is een vrij kleine poelie , zeker als er 60 voorop zit en trekt ie dus ook voor geen meter , laat staan hoe het starten gaat..
 
gewoon de snaar goed strak zetten , even het blok naar voren duwen met een hefboom , dwz het blok naar voren duwen door middel van een lange schroevendraaier oid en dan vasthouden en vastdraaien....

Hij heeft het blok al helemaal naar voren staan zegt die,

jah blok heb ik helemaal naar voren gezet zoals het hoort

op de foto is iig veel te strak...
Te strak? denk dat je te slap bedoelt....

.70 is een vrij kleine poelie , zeker als er 60 voorop zit en trekt ie dus ook voor geen meter , laat staan hoe het starten gaat.

Voorop zit gewoon 50 zoals ik al zij en geen 60. dat is alleen bij de brom citta en sitta Rabel/Rebel is....

EDIT: het is een Rebel niet Rabel
 
dan is 70 nog wel klein , zou eerder 80 nemen.

verder , als het blok helemaal naar voren staat is dus de snaar gewoon te lang ;)

en ja , ik bedoelde te slap :p

maar hoe dan ook mag ie niet slippen als de snaar goed strak staat , ook al heb je een 50 poelie
 
Ja tuurlijk is de snaar te lang maar het is al de kortste snaar die er is geeft hij aan.
Blok staat al helemaal naar voren geeft die aan.

dus:
Enigste oplossing word een grotere (achter) poulie nemen.
 
korste snaar is het absoluut niet als hij gewoon te lang is..

bovendien zijn er zeker nog wel kortere snaren , nog wel korter dan de kwart van wat deze snaar is..

mja , bij een automaterialen zaak heb je veel meer maten , en niet alleen een enkele snaar die toevallig nog ergens op voorraad lag oid ;)

de oplossing is niet perse een grotere poelie , alhoewel ik 70 dus wel klein vind , maar een andere snaar mits je perse met 70 wilt rijden..
 
Ja maar bij brommerzaken zullen ze geen kortere hebben...

Maar trekt die nou niet langzaam weg?
Heb je brom of snor klok?

Als je snor hebt zou je ook nog en brom klok kunnen monteren met een grotere poulie. Dan zal die het zelfde lopen als nu
 
@papkarre,

Je ziet zelf ook wel dat de v-snaar gewoon echt te slap hangt neem ik aan.
Scheurpapiertje zal niet veel helpen denk ik....
 
Back
Top