V-snaar in duizend stukjes

Status
Not open for further replies.

kristoff

Well-Known Member
gisteren heb ik een aanzienlijk aantal km afgelegd met mn aerox, even een tussenstop gemaakt thuis en toen weer vertrokken richting een vriend. alleen onderweg hoorde ik ineens een zwiep-geluid, ik gaf gas en de scooter bleef ter plekke tegen 12.000 toeren...
mijn conclusie was onmiddelijk V-snaar kapot en inderdaad, die lag in duizenden stukjes, was echt niks meer heel van.
nu die snaar vervangen enzo is al allemaal gebeurt, en hij rijdt weer goed maar toch wil ik graag weten hoe het kan dat de snaar zo plotseling kapot vliegt?
hij rijdt al een hele tijd goed zo, de laatste keer dat ik mn snaar bekeken heb was ze perfect en nu ineens bleef er niks meer heel van.
 
Advertisement - register to remove this

Hoe is het loopvlak van de poulies?
En vergeet neit dat het carter flink heet kan worden als je grote afstanden aflegt. De snaar verliest dan zjin stevigheid, en slijt dus sneller.
 
kan gekomen zijn door hitte, oude vsnaar of een scheur in een poelie..

Ik heb het een keer gehad door een scheurtje in m'n torquedriver, snaar is 15min oud :X

snaar.JPG
 
zo zag mijn snaar er ook ongeveer uit ja :p afgerateld langs alle kanten.
nee op het eerste zicht zijn poulies en alles nog gaaf..

en grote afstanden zeg ja.. 10km is de grootste afstand die ik afleg (naar school) en dan staat hij een ganse dag stil tot ik weer 10km naar huis ga. als je dat al grote afstanden kan noemen.
ook gisteren heb ik nooit meer als 2km gereden zonder dat ik ergens heb stilgestaan.

maar ik zie dus niks raars. ik denk dat ik maar eens zal afwachten en zien of het met de nieuwe snaar ook nog gebeurt.
 
Er hoeft niet perse iets aan de hand te zijn, het kan ook gewoon puur slijtage zijn. Het kan zijn dat er vorige keer geen zichtbare schade was, maar een haarscheurtje is voldoende om hem een week later te laten breken. Niet iets om je druk over te maken hoor...
 
hoe oud was de snaar?

@ cipher , ik heb de ervaring dat onderdelen in het variosysteem juist veel langer meegaan bij mensen die langere stukken moeten rijden dan de mensen die elke keer korte stukken rijden en dus steeds weer moeten optrekken
 
melf #50 said:
hoe oud was de snaar?

@ cipher , ik heb de ervaring dat onderdelen in het variosysteem juist veel langer meegaan bij mensen die langere stukken moeten rijden dan de mensen die elke keer korte stukken rijden en dus steeds weer moeten optrekken

was een malossi snaar die erop zat toen ik hem kocht (+- 4500km geleden)..
ik wist dat hij geleden had daarom dat ik ook regelmatig eens nakeek maar dat hij zo ineens kon kapotvliegen wist ik niet.
 
na 4500 km is het niet 'raar' in ieder geval. In principe kan een snaar zeker wel langer meegaan, maar hangt heel erg af van het toerental, en temperaturen (lange/korte stukken etc)
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top