USB aansluiten op mijn scooter

Lunarvr

Well-Known Member
Hallo!

Ik heb een vraag. Ik ga van de zomer met een vriend een beetje door het land trekken, misschien ook wel de grens over. Ik heb daarom een oplader nodig voor mijn mobiel voor tijdens het rijden, omdat ik daar een navigatiesysteem op heb staan en meerdere nuttige dingen.

Ik wil hierom een aansluiting voor een usb op mijn scooter plaatsen. Hoe kan ik dit het beste doen? Moet ik dan bijvoorbeeld de kabel van zo'n usb ingang aan het uiteinde strippen en dat direct aan mijn accu solderen of hoe werkt dat? Mijn scooter heeft een 12v accu.

Ik wil het graag simpel houden. Enige tips hierover vind ik ook erg nuttig.
 
Advertisement - register to remove this

er moet in elk geval wel iets van een versterker tussen, want je accu is 12v, en 4 of 5 ampere?

en je accu van je telefoon is wss iets van 3 tot 4v?
dus in een keer een usb erop solderen lijkt mij niet mogelijk.

dit is wat ik in elk geval weet echt verder kan ik je niet helpen, ben zelf ook niet echt een held met electronica.
 
Bedankt dat je probeert te helpen.

De telefoon accu is 3.7v. Welk versterkertje zou ik moet hebben dan en hoe sluit ik zoiets aan?
Wordt het dan: Accu -> kabel -> versterker -> kabel -> uitgang (usb) of is dat nog steeds iets ingewikkelds?
 
zo iets moet het idd zijn jah, maar mischien dat iemand anders dit nog kan bevestigen.

je hebt dan dus een versteker nodig die 12v omzet naar 3.7v, maar hoedat precies in elkaar steekt weet ik ook niet precies.
 
Oke, hartelijk dank!

Ik heb al zo'n soort ''versterkertje'' gevonden op het internet. Ik wacht nog wel even de bevestiging van de anderen af wat betreft het aansluiten.
 
Accu, omvormer om de sterkte van de accu om te zetten in de gewenste sterkte voor de telefoon, en de usb-uitgaan. Waar je een omvormer kan vinden die precies op maat is voor deze wens zal nog een redelijke zoektoch worden. Je moet kijken naar zowel volt en ampere input en volt en ampere output. Sucses ermee!
 
Zoiets inderdaad, omvormer heb je niet nodig als je gewoon een autolader gebruikt, direct aansluiten op je accu, met een zwevende zekeringshouder ertussen zo dicht mogelijk bij de pluspool van de accu.
 
IDD niet zelf liggen klooien met omvormen.
Gewoon 12v aansluiting en een 12v lader voor je GSM.

Zekering zit dikwijls in de 12v connector van de lader zelf.
Maar extra afzekeren kan idd geen kwaad!
 
Ik had het ook zo idd, sigaretteaansteker erop net zoals in de auto, de meeste telefoons kun je ook met deze aansluiting opladen...
 

Attachments

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    3.7 KB · Views: 13
Last edited:
Back
Top