Uitlaatbocht SR racing replica.

TB

Well-Known Member
Ik heb sinds kort een Aprilia SR racing Replica. Bevalt me heel goed trouwens. Hij loopt nog standaard en op het rechte stuk haalt ie de 60. Heuveltje af 65. Nu zit er aan de uitlaatbocht een loos pijpje. Nu heb ik ergens gelezen dat als dat eraf is dat ie dan meer vermogen levert omdat de uitlaatgassen door dat pijpje de volgende tegenhoudt. Nu is mijn vraag als ik dat pijpje eraf haal en dan dicht las of de voorste uitlaatbocht vervang door een zonder een begrenzer of dat dan veel uitmaakt. Ik wil namelijk nog niet al te veel aan me uitlaat doen. Hoop dat ik hier een aantal poitieve reacties op krijg.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou het bij je dealer laten doen, omdat die precies weet waar hij de buis eraf haald, als je je scooter wegbrengt voor een service beurt doen ze dat denk ik nog wel gratis, voor hun is dat zo gebeurt.
Ik zou er zelf niks aan doen, zelf lassen ofzo.

Het is maar een Tip.

Ik weet het van mijn vorige keer!!

Bezoek ook eens http://scooter.startpunt.nu

Mzzl
 
Donderdag breng ik 'm weg voor de eerste 1000 km beurt dus dan zal ik wel ff horen wat hun ervan zeggen. Maar wat denken jullie? Zal het erg veel uitmaken wat betreft trekkracht of topsnelheid?
 
Ik heb ook ooit die bocht laten verwijderen (van m'n Aerox) en dat maakte ZEER veel verschil qua trekkracht. Ik kon nu tenminste veilig de baan over
smile.gif

Qua topsnelheid reed hij zo'n 10 à 15 kmph sneller. Let wel dat je ook de varioring eruit haalt, want anders maakt je scoot overtoeren...
 
Back
Top