Uitlaat berekening

azzink said:
tuurlijk, maar je hebt nooit meteen een goede pijp.. denk dat je toch wel een andere methode als basis moet nemen als je net begint met uitlaten fabriceren. Zo zijn meerdere mensen wel begonnen denk ik, later zul je bezig gaan met eigen formules etc. maar je moet het toch ergens van leren :p

Ik denk dat je als basis beter een bestaande pijp kunt nemen en dat ontwerp verranderen. Ik denk dat je dan een grotere kans hebt om met iets te eindigen dat goed presteerd.
 
mjah, het was te proberen :)
Misschien dat ik d'r ooit gebruik van ga maken, gwoon als test.. .zoveel kost het nou ook weer niet :) En dan banken met fabrieks en eigenbouw, kijken wat er uitkomt.
 
precies, het kan toch wel een richting zijn voor je pijp. Je kan dan altijd nog kloten met je bocht of tailpipe en dan testen en testen. het grootste probleem is om een goede formule te hebben die ook echt werkt. Er zijn vast wel mensen die dat hebben maar niet zomaar dat soort gegevens gaan weggeven logisch.
 
he kerels . ik ken t programma en ik heb a 4 uitlaten gemaakt ermee. geloof mij , t werkt goed . het enige dat ik kan zeggen . is verleng het beginstuk van de uitlaat altijd met 2 cm.
 
oh mijn god anders kick je ff een oud topic :(... zowiezo wat je nu zegt slaat nergens op , dat is bij elk blok en scooter verschillend , het kan natuurlijk bij jou wel goed uitgepakt hebben,maar dit betekent niet dat dit een vuistregel is.

Barry
 
g_samsonsr said:
he kerels . ik ken t programma en ik heb a 4 uitlaten gemaakt ermee. geloof mij , t werkt goed . het enige dat ik kan zeggen . is verleng het beginstuk van de uitlaat altijd met 2 cm.

Wat een zinloze conclusie...jouw conclusie is gewoon dat jij te hoogtoerige uitlaten pakt voor jouw setup, niet gek dat het dan beter presteerd als je ze langer maakt, hierdoor wordt je uitlaat laagtoeriger, en presteerd dus beter op jouw cilindertje...
 
Pronk said:
Wat een zinloze conclusie...jouw conclusie is gewoon dat jij te hoogtoerige uitlaten pakt voor jouw setup, niet gek dat het dan beter presteerd als je ze langer maakt, hierdoor wordt je uitlaat laagtoeriger, en presteerd dus beter op jouw cilindertje...

Volgens mij snap je hem niet Pronk, hij laat het programma een uitlaatontwerp maken op basis van zijn setup en heeft de ervaring dat deze ontwerpen het goed doen mits ze 2 cm verlengd worden bij het mondstuk.
 
Joël said:
Volgens mij snap je hem niet Pronk, hij laat het programma een uitlaatontwerp maken op basis van zijn setup en heeft de ervaring dat deze ontwerpen het goed doen mits ze 2 cm verlengd worden bij het mondstuk.

Mijn excuses :) Ik dacht dat hij het over fabrieksuitlaten had die hij 2cm verlengde :)
 
juist. ik heb het niet over een fabrieks uitlaat mar over een calculatie met het programma 2b calculator. uit ervaring heb ik al een paar uitlaatjes gemaakt ermee,maar hij presteert niet zoals je verwacht . hij pakt laater dan verwacht en de tempratuur loopt op.de 2 sm bijpassen bij de bocht laat de uitlaat wel naar verwachting draaien .:winner:
 
Als de temperatuur te veel oploopt is misschien je tailpipe te klein. Ik heb nog wel een programma voor je, als je dat proberen wel moet je maar je msn pm'en, dan kank je ze wel sturen. Of zijn er meer mensen die er belang bij hebben? Dan host ik ze eventueel.
 
Ik denk dat je als basis beter een bestaande pijp kunt nemen en dat ontwerp verranderen. Ik denk dat je dan een grotere kans hebt om met iets te eindigen dat goed presteerd.

dat ben ik met je eens, trouwens de meeste berekeningen zijn gemaakt op basis van meerdere goed bewezen uitlaten.
wat ook veel informatie geeft is de temp. in de bocht, die weer invloed heeft op de geluidsnelheid.
een foute uitlaat kan wel het einde voor je Zuiger / cilinder betekenen.
 
zijn er igg programma's voor het berekenen van een uitlaat ?

en hoe zit het igg met de doorlassing van de lassen die je op je metaal legt ?
mogen die er zijn of is het de bedoeling van zo min mogelijk ?
 
zijn er igg programma's voor het berekenen van een uitlaat ?

en hoe zit het igg met de doorlassing van de lassen die je op je metaal legt ?
mogen die er zijn of is het de bedoeling van zo min mogelijk ?

ja er zijn programma's, maar die geven je alleen een richting, beste uitlaat komt er door testen van vele modellen. Maak bv C21 na en verander wat kleine dingen zoals de lengte van de belly om maar iets op te noemen. De grondstoffen zijn toch niet duur en tijd is voor een hobbyist ook geen probleem.

Probeer niet te veel doorlassing te hebben, maar het kan geen kwaad, want bv een vacuumgeblazen bocht brengt geen extra vermogen met zich mee. Maar er zijn er altijd die het boeltje verkakken bij het lassen.
 
ja er zijn programma's, maar die geven je alleen een richting, beste uitlaat komt er door testen van vele modellen. Maak bv C21 na en verander wat kleine dingen zoals de lengte van de belly om maar iets op te noemen. De grondstoffen zijn toch niet duur en tijd is voor een hobbyist ook geen probleem.

Probeer niet te veel doorlassing te hebben, maar het kan geen kwaad, want bv een vacuumgeblazen bocht brengt geen extra vermogen met zich mee. Maar er zijn er altijd die het boeltje verkakken bij het lassen.

mja lassen is niet echt het probleem maar je moet weten of je doorlassing mag hebben hé ;)

zal het wel ooit eens proberen

heeft iemand zo die maten van die conusen ?
 
Back
Top