Turbo op scooter - 2

was een 1 april grap ofzo....:?


(beetje kansloze actie, want al je posts worden zo verkeerd opgevat, waardoor je allemaal gezeik krijgt... maargoed :L)
 
heeft er iemand nog informatie over die gasten uit de antillen? heb een tijd geleden in deze thread wat reacties gelezen voer hun project. Ze vertelden dat het best goed werkte en dat ze flinke vermogenswinst hadden..

op een gegeven moment heb ik er niets meer over gehoord?
 
Zo wat reacties deleted, Dit is een forum om informatie te delen, niet om mensen nieuwsgierig te maken, en vervolgens zeggen van, ik houd het voor me, reageer dan dus liever niet:) ontopic weer
 
YCL Tuning said:
nee, me speakers zijn kapoet:emo: daaro vraag ik het ook zwarte
vind et iig niet lekker lopen:)

wat bedoel je met zwarte? Misschien vat ik het verkeerd op...
waarom loopt het volgens jou niet lekker?
 
Wel typisch dit. Het blokje doet helemaal niks totdat hij op toeren komt. Dan heeft hij pas genoeg uitlaatgas, en komt de turbo pas op toeren. Ook zie je dat dan pas de druk stijgt. Deze turbo is eigenlijk te groot voor het blokje. 42pk zou dus kunnen maar met een hopeloze vermogenskromme...
 
je trekt de woorden uit me mond... dat is dus ook de reden waarom ik het niet lekker vind lopen, wat heb je aan een scooter met turbo die van 0 naar 100 halve minuut doet:emo:

(quote)
nee, me speakers zijn kapoet:emo: daaro vraag ik het ook zwarte
vind et iig niet lekker lopen


wat bedoel je met zwarte? Misschien vat ik het verkeerd op...
waarom loopt het volgens jou niet lekker?(quote/)

Onderling grapje, zelf ben ik `zwarter` dan hem hoor:p
 
NeoHippie said:
Wel typisch dit. Het blokje doet helemaal niks totdat hij op toeren komt. Dan heeft hij pas genoeg uitlaatgas, en komt de turbo pas op toeren. Ook zie je dat dan pas de druk stijgt. Deze turbo is eigenlijk te groot voor het blokje. 42pk zou dus kunnen maar met een hopeloze vermogenskromme...

voor de turbo zit ook nog een expansiepijp, ik denk dat de kromme dus wel best mee valt. De druk van de turbo is dus geen reeel beeld van hoeveel power de motor heeft, aangezien de expansiepijp ook al bezig is...
 
Ik denk dat die gast met die vespa sowieso pas in de laatste versnelling (3de)
de vespa zover doortrekt dat die turbo begint te werken.
Zowel op de testbank als op de straat.
Een auto of motorfiets meet je toch meestal ook pas in ze 4de (soms 5de) versnelling op een testbank.
 
ruud. said:
voor de turbo zit ook nog een expansiepijp, ik denk dat de kromme dus wel best mee valt. De druk van de turbo is dus geen reeel beeld van hoeveel power de motor heeft, aangezien de expansiepijp ook al bezig is...
Je ziet toch duidelijk dat de turbo alleen maar werkt in het hogere toerengebied... Knappe jongens als ze 42 pk uit een 125cc halen terwijl de turbo geen druk geeft. De druk van de turbo is namelijk juist een heel reëel beeld van wanneer het blokje vermogen gaat geven! En daardoor zie je ook duidelijk zo'n groot turbogat!

Klees said:
Ik denk dat die gast met die vespa sowieso pas in de laatste versnelling (3de)
de vespa zover doortrekt dat die turbo begint te werken.
Zowel op de testbank als op de straat.
Een auto of motorfiets meet je toch meestal ook pas in ze 4de (soms 5de) versnelling op een testbank.
Maakt geen zak uit in welke versnelling je het vermogen meet... Dat het bij motorfietsen wel vaak in een hogere versnelling wordt gemeten is in verband met het tegengaan van wielspin op de rol.
 
NeoHippie said:
De druk van de turbo is namelijk juist een heel reëel beeld van wanneer het blokje vermogen gaat geven! En daardoor zie je ook duidelijk zo'n groot turbogat!

hhhhm ja misschien heb je wel gelijk.

Uitgaande van de rpt teller heeft ie toch een vermogensgebied van 6500 - 9500 oid :) Nog best aardig denk ik, en zeker breed genoeg om mee te kunnen rijden..
 
Heb ik even de volle 10 paginas van deze thread zitten lezen... met veel intresse, maar blijkbaar is er onenigheid... het werkt het werkt niet, dan nog dat gekke filmpje waarvan niemand weet of het al dan niet 100% echt is ;)

Dacht ik net even er zijn toch injectie scooters? Denk daar eens even over verder. ik las net op een andere thread dat deze mengsel inspuiten aan 8bar! Kan je dan niet die DRUK op een of ander manier verhogen? dan kan je op eenzelfde tijdsduur nog meer bezine inspuiten.

Volgens mij zou je dan in ieder geval meer toeren kunnen draaien...

of je kan ook vol proffesioneel aan de slag gaan als je de sourcecode van de software hebt die in de chips steekt of als je de informatie hebt van de tabel (verhouding hoeveelheid gas tov lucht) kan je hiermee ook beginnen te experimenteren.

zoals de meesten weten is er dat gameboy systeem waarmee je de chip electrisch ontgrenst. Dit systeem zal dus gewoon simpel weg een andere tabel uploaden naar de chip/eeprom.

maar ik ben er zeker van dat die ontgrensde tabel nog altijd werkt met waardes die de scooter niet te veel belasten. Als je zelf die tabel kan aanpassen en wegschrijven naar de eeprom/chip, zou je de tabel kunnen aanpassen naar 100% maximum vermogen/SLIJTAGE.

Een fabricant zal nooit een tabel vrijgeven waarbij de scooter na 10000km versleten is, zelfs niet die zogenoemde race-settings met die gameboy-dinge. Dus daarom denk ik dat die electronische ontgrenzing van de fabricant nog niet de maximale vermogens geeft.

volgens mij is het zelfs zo te maken dat je je scoot op de rollerbank zet en je er een laptop ofzo op aansluit (op die chip). Dan kan je tijdens je testrit op de bank de waardes aanpassen via de laptop en kijken wat je scoot doet. Het hangt er natuurlijk vanaf of je informatie kan vinden over hoe het systeem werkt en welke type chips dat zijn enzo... en dan moet je nog software schrijven voor je laptop dat die daarmee kan werken. Maar als het met een gameboy gaat, gaat het ook met een laptop of computer.

Ik denk dat het doenbaar is... heeft er iemand meer info over die directe injectie systemen (ditech-jetfore)? want op dit forum is niet zo veel te vinden

Heeft er iemand een ID welke chips er gebruikt worden in die injectie scooters? Het zou zelfs kunnen dat je de sourcecode gewoon uit de chip kan lezen en deze via software kan vertallen en aanpassen. Dat zou dan wel heel dom zijn van de fabricant, maarja degene die dan de software aanpast en meer vermogen creeert zal er zijn geld toch niet mee kunnen verdienen in het legale circuit ;)

stel je voor dat je met een std 50cc en getunde injectie software even hard zou kunnen gaan als een evo cyl. :)... mss gaat je 50cc injectie wel versleten zijn na 5000km... maar wie boeit dat ;)
Dit lijkt me toch wel een leuk projectje of slaat dit allemaal op niets?
(opbouwende/doordachte) reacties graag!!!
 
Last edited:
Back
Top