::TSA:: Evolution Rally

wow die binnenkappen aan je scoot zijn echt de shit !!!.. vet:D

en voor de rest lijkt me ook dat er genoeg vraag is naar die schijfjes, echt klasse gast;)
 
zeer netjes allemaal...enja...nog zon polijsthoertje als mij ben je...haha
veel succes dermee.....maar over die remschijven spreek ik je nog wel eens aan als ik mijn yamaha yzf r6 heb...nog even geduld ...maarjah succes
 
Ruubje said:
Ik denk toch dat ik aardig mn best heb gedaan om hem wat toonbaarder te maken:
Ik ben het helemaal met je eens dat rox poten mooier zijn, maar ik wist dat sr poten en velgen op een rally zouden passen en ik kon er voor een mooi prijsje aan komen. In de toekomst zal ik zeker een keer aerox poten eronder zetten om te kijken hoe het staat!
En welke kleur zou jij de kappen dan geven?

Neeeee :D
Vind m zo ongelofelijk vet zo. Rox poten mogen, maar alsjeblieft geen rox velgen, Sr velgen zijn echt stukken mooier.
Respect! :)

Ruubje said:
Ik vond nog een foto van de custom schijf voordat hij erop ging. Hier is hij dus nog helemaal vers:)

27yqx5f.jpg


Aangezien ik samen met Nick van plan ben meer van zulke schijven te gaan maken zijn we erg benieuwd hoe de vraag erna is. Er zullen dan voor elk type velg verschillende ontwerpen worden gemaakt; oversize en normaal. Het moet zelfs mogelijk zijn om een eigen ontwerp te laten maken.

Hebbeee! Dan hek zeer veel interesse...
Voor een NRG 3punts velg, een oversized model :)
 
SX Evo Neos said:
zeer netjes allemaal...enja...nog zon polijsthoertje als mij ben je...haha
veel succes dermee.....maar over die remschijven spreek ik je nog wel eens aan als ik mijn yamaha yzf r6 heb...nog even geduld ...maarjah succes

Tnx:) Regel jij me dan zon motor, regel ik een dikke schijf voor je:p

Minco said:
Neeeee :D
Vind m zo ongelofelijk vet zo. Rox poten mogen, maar alsjeblieft geen rox velgen, Sr velgen zijn echt stukken mooier.
Respect! :)

Ik ga ook zeker geen Aerox velgen eronder doen hoor, er zit teveel tijd in deze velgen om ze weg te doen;) Ik zou Rox poten willen, omdat die goed te polijsten zijn en wat strakker staan. Moet alleen nog ff kijken of dat allemaal past met het SR kroonstuk en de wielen.
 
Nu is het niet mn bedoeling om het topic omhoog te kicken zonder nuttige update, maar toch doe ik het:p Aangezien het seizoen wel zon beetje voorbij is gaat de brommer de schuur in om er ongekent uit te komen 8)

Ik ben in contact gekomen met iemand die skills heeft als het gaat om kappen verbouwen en het is dus de bedoeling dat een aantal kappen strax niet meer terug te herkennen zijn.

Verder heb ik wat plannen voor het frame en heb ik mooie rox poten op het oog. Uiteraard zal de Rally verder gepimped worden met kleine details.

Om een indruk te krijgen hoe de scooter nu loopt heeft Michel een kort maar krachtige blaasfilm geschoten. Het bestand is helaas wel mp4.

http://www.megaupload.com/?d=63KMVBB0

Owja :p Als het allemaal mee zit ben ik van plan om mee te doen met SBO 2007:D
 
Yoo Tuners

We zijn weer ongeveer drie maanden verder sinds de laatste update en daarom is het nu tijd om wat van de Rally te laten horen:)

Op een mooie zonnige ochtend in Nederland, ongeveer twee maand geleden, besloot mijn mede-tuner Rick een stukje te gaan rijden op de Rally. Niks ongewoons zou je denken:X Doordeweeks woon ik niet in Apeldoorn, maar studeer ik in Breda btw<] Die dag belt Rick mij dus op terwijl ik op school zat om te vertellen dat hij een ongelukje heeft gehad met mn scooter. Ik was helemaal in paniek natuurlijk, want ik was zelf aardig ver van het beestje verwijderd:'( Hij vertelde mij dat hij gewoon een stukje aant rijden was en ineens de achterveer brak aan de onderkant|(
Dit is dus het stuk dat op je blok komt waar het boutje doorheen gaat
2j5l6i0.jpg


Het gevolg hiervan was dat de uitlaat van mn cilinder werd afgerukt, omdat het hele blok naar boven kwam en het achterwiel een gat in mn buddy heeft uitgesleten.
42x5g01.jpg

Gelukkig kon Rick zichzelf en de scooter nog onder controle houden, anders waren er zeker ongelukken gebeurtx|
De uitlaat wordt gewoon weer uitgedeukt en de cilinder heeft inmiddels vers schroefdraad.
49karmu.jpg


Aangezien Rick op de scooter reed bood hij ook aan om alles weer helemaal te herstellen en dan gelijk maar wat dingen te doen die nog gedaan moesten worden8)
Eerst werd de scooter gestript en het frame dat zeker al 3 jaar niet is schoongemaakt schoongemaakt8P
2jbtwmg.jpg

Voorvork pootjes, subframe, zijstandaard en remklauwen werden zwart gespoten
2uhlt8p.jpg

4gqowue.jpg

2d6no1h.jpg

En uiteraard moesten de velgen gepoetst worden
2jb2jb8.jpg

Toen kon er een beetje opgebouwd worden. Rick had ook nog een mooie veer liggen die de Rally wel goed doet:D
4ihdit1.jpg

2a4tmgw.jpg

Meer onderdelen volgenden
42li1rs.jpg

332wf9d.jpg


Toen de scooter helemaal inelkaar zat Met voorkap En onderkap+ralf+ Zijn we op een zonnige dag naar een mooi plekje gegaan om wat foto's te maken.
De meeste foto's zijn net zoals hierboven met de telefoon gemaakt, maar de foto's die met digicam zijn gemaakt post ik onderin;)

Na alles gepoetst te hebben was Rick er klaar voor8P
29fxspf.jpg


2l96t7o.jpg

4bswzmq.jpg

344yy47.jpg

30xj5ax.jpg

2gxl947.jpg

2v2xts1.jpg

2zeldew.jpg

2cr0ugz.jpg

4h9dgsy.jpg

4hsygcm.jpg

Binnenkapjes
3586x40.jpg

2rx7eoo.jpg

2ywd261.jpg

Nog paar totaal foto's
2ntlnbd.jpg

3y2hd2t.jpg

2lsd6rq.jpg

Hier nog wat digifoto's:~
4g4624o.jpg

2dan5g9.jpg

4dvls1g.jpg

2ztj7lu.jpg

2po8hdy.jpg

2urkwa0.jpg

4drcnpv.jpg


Verder heb ik deze voorvork van mijn ex-mede-rally-tuner gekocht9||6
Ik vond deze vork altijd al super vet en nu kon ik hem eindelijk kopen:D
3y47s3m.jpg


Als laatste nog wat actiepics-:-
Een trotse eigenaar:
2qa7qpz.jpg

Wheeeeely (beetje onduidelijk helaas)
2ihqrs0.jpg

Sprintje tegen Mau (Evo Rox) Heb hier trouwens een HR2 eronder die het zeer goed deed:D
2uqy9hs.jpg


De Rally gaat nu gewoon de schuur in voor een winterslaap en hopelijk is er veel veranderd als die wakker wordt8)

Dit vond ik de mooiste foto die gemaakt is en daarom mag die iets groter:winner:
4dpjokw.jpg


Bij deze wil ik Rick nog even bedanken, aangezien de Rally er nog nooit zo mooi heeft bij gestaan :love:

Owja als er nog mensen zijn die suggesties hebben oid laat me het graag weten!~

Ajuuus
 
Last edited:
Wow hoe de rally eruit zag toen je hem kreeg en hoe die er nu bij staat :eek: knap gedaan suc6 ermee :# schijf lijkt btw erg op het nieuwere braking type

 
Het is niet dezelfde volgens mij...maar erg origineel is het dus ook niet (meer)
Uiterlijk is ook een beetje simpel van die Rally?
 
Dat lijkt wel heeul erg veel op elkaar,

Een vraag over het materiaal dat jij gebruikt voor die remschijven..

Het is volgens jou een RVS legering, wat voor legering is dat precies, heb jij de precieze benaming ? Als in welke elementen er in het RVS zitten. Ben ik erg nieuwsgierig naar. Bovendien zal het geslepen RVS zijn denk ik ? Geen last van kromtrekken als het schijfje zwaar belast wordt en daardoor verhit word?
 
Iedereen tnx voor de positieve reacties! Ik schrok echt toen ik het plaatje van de schijf zag en ik ben ook zeer benieuwd wanneer deze schijf is uitgekomen. De kromming is heel iets anders en op die van mij staat verder geen merk. Ik baal er echt van aangezien ik dacht dat ik de enige was met dit ontwerp:mad: Als iemand meer info over de schijf heeft, waar die te koop is bv. zou ik daar erg blij mee zijn

Het is niet dezelfde volgens mij...maar erg origineel is het dus ook niet (meer)
Uiterlijk is ook een beetje simpel van die Rally?
Ik snap de bedoeling van je reactie niet zo, toen ik de schijf in mn handen kreeg, een goed half jaar geleden, was ik imo behoorlijk origineel.
En ik zie dagelijks van deze simpele rally’s rondrijden:| Ik vraag me sterk af wat je er simpel aan vindt, aangezien ik bijna alles heb veranderd. Of doel je erop dat ik nog niks met de kappen heb gedaan?

Dat lijkt wel heeul erg veel op elkaar,

Een vraag over het materiaal dat jij gebruikt voor die remschijven..

Het is volgens jou een RVS legering, wat voor legering is dat precies, heb jij de precieze benaming ? Als in welke elementen er in het RVS zitten. Ben ik erg nieuwsgierig naar. Bovendien zal het geslepen RVS zijn denk ik ? Geen last van kromtrekken als het schijfje zwaar belast wordt en daardoor verhit word?
Ik heb de schijf zelf niet gemaakt, dus ik weet verder ook niet wat er specifiek is gebruikt. Als je vragen hebt moet je mn page even goed doorlezen, dan weet je vanzelf wel wie je moet hebben voor deze info;)
 
Back
Top