trommelrem

Michael M

Well-Known Member
hallo,

is het mogelijk om je trommelrem weer op te lassen? dat ik er een metalen strip in leg en weer vastlas?

ik weet dat het gietijzer is maar dat valt wel te lassen.


Gr Michael
 
Advertisement - register to remove this

is geen gietijzer , en dit kun je niet zomaar even maken...

het moet sowieso geslepen of uitgedraaid worden , maar het moet ook 100% recht worden..

gewoon een andere velg pakken...

maar is deze echt niet goed meer dan?
 
nou, dit is al me 3e velg, de 1e was van een andere scooter en wou eentje hebben van een malagutti na veel zoeken had ik er 1tje maar daar zaten allemaal groeven in. de 2e was al redelijk uitgesleten en deze zit er nu ook onder.
staat al zo ver mogelijk aangespannen e.d en als ik rem en hij word wat warmer gaat hij aanlopen en remt dan constant, maar ik doe een metaalopleiding dus frezen draaien etc kan eigenlijk wel draaien word het mooist dan.

maar als het geen gietijzer is wat is het dan wel? want het is gegoten en weegt opzich aardig wat dus alu is uitgesloten denk ik zo. zou dan miss nog gietstaal kunnen zijn?
 
die groefen zijn niet erg , daar remt ie wel om , het moet alleen even op elkaar in lopen.

het kan wel gietijzer zijn maar dit is niet te vervangen gewoon!

de remsleutel kun je overigens verzetten , en je moet de rem in het begin niet te strak zetten , dan gaat ie ook niet aan lopen , en dus eerst goed inremmen.

wel nieuwe segmenten gebruiken!
 
oke das dan jammer :(

zal wel even nieuwe remsegmenten halen heb zelf ook het idee dat deze behoorlijk versleten zijn/ hard zijn geworden.
maar een trommelrem is eigenlijk bijna hetzelfde als een schijfrem kwa schoenen, deze worden ook hard als het slijtsel niet wegkan, is daar niet een manier voor trouwens?

de remsleutel staat al bijna op zijn strakst die kan nog maar 1 of 2 tandjes verschoven worden dus dat word het niet :p
 
het zijn beide remvoeringen , het materiaal is hetzelfde dus er kan ook het zelfde mee gebeuren.

maar beide verglazen ook door dezelfde omstandigheden , meestal is dat te lang remmen en te zacht of een combinatie van , stof slijt de rem wel wat sneller door maar remt er niet minder om.

het is belangrijk om de nieuwe segementen goed in te remmen , vooral niet lang laten remmen , maar wel krachtig ,en de kabel slapjes laten zodat de voering niet direct heet kan worden.

dat de remmen strakker worden klopt ,op mijn racescooter stel ik ze koud zo af dat ze amper remmen ,als ik dan 2 a 3 rondjes gereden heb worden ze al een stuk strakker. Maar het best gebruik je ook zoveel mogelijk je voorrem , je achterrem een heel klein beetje om bij te remmen.
 
Last edited:
oke, dus gewoon nieuwe remsegmenten halen en dan even zoals jij zegt inrijden?

want nu remmen ze amper :/ scoot geeft ook automatisch gas membraam is lek :/ moet nog even een nieuwe in. daarom gaat het iig al best kut.

maar op me werk bijv. is datzelfde probleem met sommige heftrucks omdat het vuil gewoon niet weg kan wat van de remsegmenten af komt en waardoor ze hard worden. dus even 2 sleufgaatjes erin frezen heeft geen nut?
 
het hoeft niet.

onderlinge kwaliteit is belangrijker , zo zijn de originele remsegementen stukken beter!

ik heb mijn mijn racescooter weleens geprobeerd met verschillende segementen , ook Malossi , het beste was bij mij de originele Yamaha segmenten. Af en toe even iets afschuren maar verder niets (omdat ie vaak langer stilstaat)

stofafvoer is wel goed , maar dan naar buiten en niet alleen van de segmenten af.
 
oke, dan zal ik even kijken of ik nog een setje originele heb nieuwe membraam er tussen zetten en kijken wat het doet, evt. nog een sleufgaatje erin frezen of een paar gaatjes iig bedankt zal het proberen !
 
Back
Top