Tour de france 2010

Jezus wat heeft die Schleck die Col du Tourmalet ontzettend sterk gereden. Duidelijk de twee beste van het hele peloton. Leuke etappe was het.

Contador gaat er waarschijnlijk weer met de eindzege vandoor.
 
Ik werd wel helemaal para van dat publiek zeg :X. Wat moet er in je om gaan om voor die wielrenners te gaan lopen, een vlag tegen ze aan te slingeren of in idiote pakjes voor een camera te gaan rennen om maar in beeld te komen, zonder de wielrenners de ruimte te geven en ze om ver te lopen :X. Onder aan de voet bij de Tourmalet ging het ook bijna fout door zo'n mongool die ineens voor het peloton stil ging staan.

Maar goed, het was best goed spannend idd en ben echt benieuwd hoe Schleck nog terug gaat komen :).
 
Daar irriteerde ik me ook echt aan. Wat een kansloze debielen allemaal. Schleck had überhaupt geen kans meer om aan te vallen in de laatste 1,5 kilometer met al dat publiek.
 
Maakte Petacie niet de fout bij de sprint door nog een slinger te maken? Want hij blokte Freire er wel mee. En naar mijn weten mag er alleen in een rechte lijn gesprint worden.

En ik denk ook dat Schleck morgen niet veel verschil kan maken met de tijdrit. Daarin tegen denk ik dat Menchov misschien nog wel wat kan goedmaken en ik hoop dat hij nog 3e in het algemeen klassement kan worden.
 
ik schrijf Schleck nog niet af! Knallen moet ie :W en anders voor het eerst in de historie volgas over de Champs Elysee!! Wat nou ongeschreven regels :)
 
Ik hoop echt dat Schleck gewoon wint :W. Morgen kan ik jammer genoeg niet kijken maar zondag zit ik dus lekker voor de buis te kijken.
 
Schleck is wel een toffe gast, gun hem dat wel dat die wint.

Reclame van Specialized (Alberto Vs Andy) is echt tof :D

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=UzPq0hDdDhs"]YouTube- Alberto Contador & Andy Schleck In It To Win It[/ame]
 
hahaha

Nou wat was het weer spannend daarnet zeg! Eerlijk is eerlijk, terechte winnaar, en het was wel een mooie strijd zo :)
 
slaat net de krant open (Noord-Hollands Dagblad), Sport bijlage en leest;

Contador-Schleck zouteloos duel

TOUR ZONDER ALLURE

een aantal citaties

"over tien jaar zal de zege van Contador vermoedelijk niet meer zijn dan een statistisch feit"

"De kleine marge van acht seconden waarmee Contador en Schleck elkaar tot dan nagenoeg in eveenwicht hielden, suggereerde veel meer spanning dan er in werkelijkheid was"

"Dat beide tenoren elkaar amper pijn durfen te doen, bleek op de Tourmalet"

Wat een kwal ben je zeg als je zoiets schrijft :s zoek dan in godsnaam een ander vak! En schroef dat bord voor je kop weg!

/ Frustratiemodus

edit: hier de link naar het zelfde stuk in een andere krant

http://www.parool.nl/parool/nl/11/S...tappe-voor-Cavendish-Tour-voor-Contador.dhtml

bah
 
Hmm, ben niet echt een kenner en heb dit jaar voor 't eerst wat meer gevolgd, maar ik moet zeggen dat ik 't ook niet heel spannend vond.
Die kritiek werd volgens mij door wel meer mensen gegeven..
 
als er tot de laatste km voor de streep van de laatste etappe keihard gereden moet worden, dan is dat naar mijn mening toch verre van zouteloos, vanaf de helft van week 2 begon de battle al. Door de alpen en pyreneen ook. En zo bekaf als die gasten op de Tourmalet waren, dan schrijf je toch niet, ze durven elkaar geen pijn te doen?

De strategie die die gast zo hekelt, vind ik juist mooi om te zien, misschien is dat het ook wel :)
 
ik denk dat er over 10jaar nog altijd gerefereerd word naar die 39sec. Was het een amateuristische schakelfout, of is er voeding voor een complottheorie. Aangezien Andy zich tijdens het onderonsje met Alberto tijdens de slotrit ook door de versnelling trapte. En niet te vergeten de tijdrit, die niet vlekkeloos verliet.
 
Back
Top