too fast for race MINA!!!!

Status
Not open for further replies.
maximalistixx said:
de huidige 2f4r @ pia worden getest met 70cc uitlaatjes, het lijkt mij dat hier niet het maximale resultaat mee kan worden gehaald, zou een oplossing niet zijn om een 100cc uitlaatje te gebruiken, er bestaan naar mijn weten 100cc malossi uitlaatjes voor pia.
of zou dit te hoogtoerig zijn. natuurlijk kun je wel de 80cc uitlaat van fabrizi proberen maar kwa prijs en kwaliteit vind ik hem zeer onaantrekkelijk

Zijn toch net laagtoeriger :?
 
Sander said:
Zeker nooit testresultaten van die pijp @ 2fast gezien :)...

Ik zou gewoon een reken-neef naar de timingen laten kijken, en een dpr laten bakken...., maarjah...wie ben ik :)

In hoeverre is een ideale pijp te berekenen? Volgens mij kun je een leuk basis pijpje berekenen maar meer ook niet...
 
tram said:
In hoeverre is een ideale pijp te berekenen? Volgens mij kun je een leuk basis pijpje berekenen maar meer ook niet...
Een ''2fast/80cc basispijpje'' die jezelf berekend waarmee je al hoger scored als met een goeie 70 pijp (2k4 pijp bijv.) lijkt me toch weer een heel nieuw begin, je kan de ''2fast/80cc basispijpje'' gaan verbeteren.
Als je gewoon de beschikking heb om veel te kunnen testen @ testbank, denk ik dat je een heel eind komt met een zelf berekende pijpje.

En ik ben btw ook wel benieuwd wat die Fabrizi pijp @ 2fast doet, maar is een x testen denkz;)

Bjorn...
 
het is bekend dat de fabrizi pijpjes net zoals de cilinder matig kwa afwerking is( alhoewel ik ne top dit forum ook een zeer schoon membraam + wigje zag) maar omdat het wel een 80cc uitlaat is is dat op het moment de beste keuze denk, ik vroeg me af of het trouwens mogelijk is om een pia cilinder op een mina carter te steken.dat zou wel vet orgineel zijn. en ff over die basispijp, je kan wel een uitlaatje berekenen, maar de ideale krijg je pas na vele jaren testen, de malossi en yasuni uitlaatjes worden toch ooks teeds verbetert, en elk jaar zeggen ze de ultieme pijp te hebben gevonden

tim
 
De veronderstelling dat de Fabrizi uitlaat waarschijnlijk 'het beste' loopt omdat het een 80cc pijp is, is natuurlijk onzin.

Het verschil tussen een top 70cc uitlaat en een top 80cc uitlaat is kleiner dan de verschillen van 70cc of 80cc uitlaten onderling.

Ook even een pijpje 'laten berekenen' zal, zeker niet met het eerste model een maximaal resultaat opleveren.
Het is bekend dat de Team 2004 uitlaat in ieder geval er goed op knalt, dan kun je van dat ontwerp uitgaan om nieuwe designs te maken en die testen op de bank. Zoals bij Koopmans, daar zijn verschillende pijpen getest voordat er werkelijk die 25 pk uitkwam.

Ik heb ook een ontwerp voor een 80cc uitlaat gemaakt, tot nu toe viel het topvermogen op de Fabrizi iets tegen (gaf ietsje minder dan ProRace uitlaat), alhoewel de powerband superbreed moest zijn (ziek vermogen onderin). Ik wil die pijp zeker nog eens op een 2fast getest hebben. Topvermogen is tenslotte ook niet alles.
 
Ik ben van mening dat er erg weinig verschil zal zitten tussen een 70pijp die goed loopt op een 2f4r dan een pijp die er speciaal voor gemaakt is.

Aangezien het werktoerental van een brute 70 hetzelfde is als een 2f4r, zal de uitlaat niet veel afwijken kwa lengte, alleen zou ik de vormen wel iets anders maken :)
 
als je de inhoud hetzelfde houdt zal de temperatuur stijgen op 80cc waardoor ie dus anders presteert dan op een 70cctje...
misschien voordelig, misschien niet, maar het toerental verandert wel lijkt me.
 
Joël, ik heb maar 3 uitlaten getest toendertijd op de 2fast. Uiteindelijk kwam een hoogtoerige pijp, die voor mij op de 70cc net ff te was er het beste uit. De uitlaat die jij voor Remie hebt gemaakt wil ik best een keer testen voor je, maar daar moeten we het prive maar even over hebben dan.
De Fabrizi pijp kan je proberen, maar geloof mij het is bagger op een 2fast kit. Zonde om daar je geld aan te spenderen dus. Op de Fabrizi cilinder lopen andere (70cc) uitlaten trouwens ook veel mooier dan de Fabrizi pijp zelf.
 
Mol said:
Joël, ik heb maar 3 uitlaten getest toendertijd op de 2fast. Uiteindelijk kwam een hoogtoerige pijp, die voor mij op de 70cc net ff te was er het beste uit. De uitlaat die jij voor Remie hebt gemaakt wil ik best een keer testen voor je, maar daar moeten we het prive maar even over hebben dan.
De Fabrizi pijp kan je proberen, maar geloof mij het is bagger op een 2fast kit. Zonde om daar je geld aan te spenderen dus. Op de Fabrizi cilinder lopen andere (70cc) uitlaten trouwens ook veel mooier dan de Fabrizi pijp zelf.

welke uitlaat was dat dan?
 
Mol said:
Klopt als een bus.

okey, ik wil ook dpr gaan rijden als de 2f4r kit voor mina er is.
volgens de parts united waar o.a dpr te koop is doet dpr er alles aan om de snelste 70 pijp te fabriceren die verkrijgbaar is. dus dat wil ik dan wel ff testen tenzij de nieuwe 2f4r tegelijk uitkomt met de nieuwe 2f4r pijp.

mvg tim
 
maximalistixx said:
okey, ik wil ook dpr gaan rijden als de 2f4r kit voor mina er is.
volgens de parts united waar o.a dpr te koop is doet dpr er alles aan om de snelste 70 pijp te fabriceren die verkrijgbaar is. dus dat wil ik dan wel ff testen tenzij de nieuwe 2f4r tegelijk uitkomt met de nieuwe 2f4r pijp.

mvg tim

Er bestaat geen snelste uitlaat. 8P
 
Arno said:
Maximalistixx weet jij uberhaupt wel wat DPR doet?

jawel maar dpr maakt buiten uitgerekende uitlaten ook een productieserie
en hun streven is om gewoon een sterke uitlaat op de markt te brengen die net zo goed of zelfs beter is dan de concurrentie, de beste uitlaat is idd niet te maken omdat er constant word verbetert en onderzocht, maar ze willen wel een uitlaat hebben die goed mee kan gaan met de concurrentie en beter

mvg tim
 
maximalistixx said:
jawel maar dpr maakt buiten uitgerekende uitlaten ook een productieserie
en hun streven is om gewoon een sterke uitlaat op de markt te brengen die net zo goed of zelfs beter is dan de concurrentie, de beste uitlaat is idd niet te maken omdat er constant word verbetert en onderzocht, maar ze willen wel een uitlaat hebben die goed mee kan gaan met de concurrentie en beter

mvg tim

dit verhaal kan net zogoed over bakpoedergaan 8P hier streeft elk bedrijf toch naar ? lijkt me een beetje onzin, en dpr @ mina heb ik nog nooit vet zien scoren iig.
verder is er dacht ik nog stervens weinig over de mina 2fast bekend, dus k denk dat het topic zoizo een beetje overbodig is

groetjes
 
maximalistixx said:
jawel maar dpr maakt buiten uitgerekende uitlaten ook een productieserie
en hun streven is om gewoon een sterke uitlaat op de markt te brengen die net zo goed of zelfs beter is dan de concurrentie, de beste uitlaat is idd niet te maken omdat er constant word verbetert en onderzocht, maar ze willen wel een uitlaat hebben die goed mee kan gaan met de concurrentie en beter

mvg tim

Je bent onzin aan het lullen, lees je post nog eens goed door..
De ene keer zeg je dat dit de snelste uitlaat is en dan zeg je van niet...

Volgens mij weet je niet precies waar je het over hebt/mee bezig bent;)
 
Oooi
Mocht ik hier nou net een Scooter Attack catalogus 2004/2005 naast me hebben liggen waar bij ze het over serrie nummer TFAST003 hebben, oftwel de 2fast uitlaat
maar er is nix maar dan ook nix over de 2fast4race voor minarelli bekend..
Maargoed.. Ik poste eigenlijk omdat ik benieuwd was naar de 2fast uitlaat voor piaggo,
Weet iemand wanneer die eindelijk uitkomt?
Groeten Bart
 
TFAST001 is de cilinder
TFAST002 is de krukas
TFAST003 is de complete kit

volgens mij was het zo:)
Bjorn...

//Edit ik kijk net @ SA TFAST003 is idd de uitlaat, alleen nog niet leverbaar:)
 
NRG MBV said:
TFAST001 is de cilinder
TFAST002 is de krukas
TFAST003 is de complete kit

volgens mij was het zo:)
Bjorn...

//Edit ik kijk net @ SA TFAST003 is idd de uitlaat, alleen nog niet leverbaar:)

Jaa.. ik zal ze eens mailen, het feit dat hij in de catalogus genoemd word betekent ook dat er al "een en ander" over bekend is..

En verder als de 2fast uitlaat wel genoemd word voor de periode 2004/2005
en de 2fast voor mina NIET,, zal dit nog wel even wat langer duren
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top