tomos rijd niet.

tomos-n

Well-Known Member
He ik heb een vraag.

Ik heb vorige week een tomos gekocht met a35 blok uit 2006, liep netjes 30 ongeveer maar vond ik te langzaam,

ik heb de volgende dag een 65cc airsal gehaald, 16/16 carb en een andere uitlaat.
gebruik orginele snorkop, heb spruitstuk ontgrenst (is nu 15mm spruitstuk)

Ik heb alles eronder gelegt en na 10 minuten kicken stond ie eindelijk aan, ding liep echt bagger. ik had er sproeier 66 in, me maat heeft 70cc op tomos en heeft 68 erin, dus ik dacht dan begin ik vanaf 66 af te stellen maar hij gaat maar niet goed lopen, daarna zei iemand van, heb je hem op bromstand gezet de onsteking, vliegwiel eraf gehaald en dat inkeepinkje zoeken op me grondplaat, zat ie aan de andere kant? heb een ontsteking met 4 spoelen waaronder 1 donkere, die donkere spoel zat boven aan maar moest onderaan zitten, staat op wiki van forum.tomos. dus ik alles omgedraaid, grondplaat naar het bovenste streepje op de carter gezet, alles in elkaar gedraaid en proberen te kicken. En toen begon alle problemen. heb 10 minuten staan te kicken, met choke erop en choke eraf, maar hij ploft nu echt hard uit de uitlaat, dat duid aan dat er een onsteking probleem is, maar de onsteking moet gewoon zo staan. na 10 minuten schoot ie aan ik choke eraf gehaald en dan valt ie meteen uit. en daarna moet ik weer 100 keer kicken zodat ie aangaat, en als ik dan ga rijden komt ie niet vooruit. heb er wel 40 mee gereden ofzo.

me zuiger zal niet verkeerd om zitten, dacht ik in het begin wel aan maar anders zou die niet een stationair hebben gelopen, en dat heeft ie wel gedaan.

er is 1 pen dol van me cilinder bouten, kan ik niet vast of los draaien, maar hij trekt geen valse lucht daar, heb ik getest.

Wat kan het zijn??
 
Advertisement - register to remove this

de onsteking kan NOOIT zoveel vrdraaien , hoogstens een paar mm!!

zet eerst de ontsteking eens zoals het zat!

en zet er een grotere sproeier in ,70 ofzo en niet andersom!!
 
Ja 70 heb ik er nu in, maar dan zit me grondplaat verdraaid, dan zit dat inkepingkje niet op de plek waar op me carter de 2 streepjes staan, dat klopt toch niet? dan zou ik nooit weten of die op brom of snor staat.
 
Back
Top