Toerental begrenzer Welke??

Originally posted by NRG MC2 Driver
die van begrenzer.nl is NIET schadelijk voor je ontsteking! dit komt omdat hij niet poolgericht is. ( geen draad naar de min dus) alleen 2 draadjes die je aansluit op je cdi. En dan van je warmere uitlaat lijkt me idd behoorlijke bs!
\


je sluit 1 draad aan op je cdi en 1 op je frame dus je heb wel de min.
 
Originally posted by rs50 SBK RACER

Paar vroegere ideetjes van mij: stelschroef aan je gashandle maken die je dicht kan draaien zodat je gas nog maar half open kan////////

Iemand idee hoe je dat moet maken en met welke onderdelen? ben niet zo technisch....

alvast bedankt
 
dat hij warmer word zeggen ze echt als je er naar vraagt aan begrenzer.nl wie me neit gelooft, vraag het aan ze zou ik zeggen..
 
ik heb ee. begrenzer van www.begrenzer.nl al een tijd op mijn scoot, ookal meerdere ingebouwd bij vrienden. geen stottering niks nergens last van. Alleen de eigenaar (Rafik oid) zei wel dat het beter was niet constant ermee te rijden omdat de uitlaat dan te warm zou worden ofzo... maar ik vind het wel een relaxte begrenzer... alleen je kan beter wel je stekkertje eruit trekken als je hem parkeert. Anders kun je met 50 naar huis karren als er een lolbroek is geweest dat stekkertje te jatten :D
 
normale condensator kan de stroom vergroten of verminderen dus tegen houden, deze condensators laten de energie door druppelen, veel of minder dat ligt aan de sterkte ervan, Correct me if im wrong.
 
Ik heb een morsecode begrenzer en ik vind hem top. Geen onhandige plugjes of afstandsbedieningen die je altijd bij moet hebben. Gewoon contact erop, 2x lang, 2x kort en 1 keer lang. En vlammen..

Als je voor controle mee word genomen zijn er genoeg manieren om hem erop te zetten;
1. Zodra je een agent ziet.. En dan net doen alsof je hem nog nie gezien hebt en net bij die winkel aan je rechterkant moet zijn :rolleyes:
2. Onder het rijden naar de rollerbank toe, snel contact uit, meteen weer aan zodat je scoot niet uitvalt.
3. Als je bij de rollerbank staat, contact af omdat je toch echt je sleutel nodig hebt om je verzekeringspapieren uit je buddy te pakken.

En dat verhaal van 10 km geloof ik ook niets van. Volgens mij gaat het om hoeveel je achter elkaar rijdt.. Niet dat je in totaal 10 km ermee rijdt. En dat je elke keer als je hem vergeet 1km zou rijden is ook onzin. Ik merk het binnen 10 meter of de mijne er nog op staat :)
 
Facilly said:
ik denk dat Modkid bedoelt dat als je CONSTANT met de begrenzer rijdt dat het dan zeker wel schadelijk is voor je ontsteking (is ook zo).
Wat dan met scoots die standaard een begrensde CDI hebben?
dus zou het niet mogelijk zijn als je bijv. ff door 't stad wil toeren een malossi cdi neemt met RPM control en deze constant laat aanstaan. en wanneer je wat grote stukken wil rijden gewoon de RPM control uitschakeld?
Lijkt mij beter dan zo'n afzondelijke afstellers. (alleen iets duurder denks).
 
Is niet moeilijk om zelf te maken hoor...
Met een condensator en een schakelaar en het is zo gefixt...
Het is een beetje hoorbaar als je er op let maar je moet hem dan iets hoger dan 45km/u afstellen en dan is het wel goed.
De condensator zorgt er voor dat je onstekings tijdstip iets later is en zo gaat je cilinder niet optimaal draaien... Hoe later de ontsteking hoe trager, maar als je ze te laat zet kan je ploffen in de uitlaat horen.
Ik hed hem geprobeert op mijn 70cc maar toen viel eht echt wel op dat er een begrenzer op zit...
Dus ik denk dat het best alleen te gebruiken is op std 50cc cilinders.
 
imho begrenzers zijn leuk als je geluk hebt, maar zodra de scoot naar een TO moet ben je gewoon finaal de lul, de kans dat ie niet word ontdekt is er maar deze is zeker niet groot. Maarja der is tot heden nog geen andere manier om echt goed mechanisch je scoot te begrenzen, al zijn er wel maniertjes maar deze heb ik niet uit getest nog, gashendelbegrenzer bv:.
 
Vriend van me had begrenser op ze MB

Na 3 x aangehouden te worden en telkens dat gestotter op de rollenbank ( begrenser ) stotterd wel , til je achterwiel maar eens op mensen die nog nooit @ rollerbank hebben gestaan met begrenser aan ) op een gegeven moment komt ie op ene bepaald toerental en stopt ie ( blijft ie hangen ) dit neemt wat geluid met zich mee

De politieagent vond et wel vreemd 3x zo'n ding dat alsmaar vaag liep en is meegenomen voor technische controle , daar bleek dus dat er een begrenser inzat( politie die dat doet TC hebben echtwel verstand! ) dat zijn niet van die domme jutte die je aanhouden

Hoppa fixe boete + volgende dag laten zien dat je std bent

het beste wat je ken doen zonder problemen te krijgen is iid een gashendel begrenser bv, pinnetje maken dat je erin schuift zodat je gashendel niet verder kan

geen gestotterd oid das mooi :)

Edit: of een killswitch :p om je arm en eraf trekke als de jutte je aanhouden :p ze zullen denk geen idee hebben hoe et werkt of wat et is :p
 
Remco 4 Life said:
het beste wat je ken doen zonder problemen te krijgen is iid een gashendel begrenser bv, pinnetje maken dat je erin schuift zodat je gashendel niet verder kan


zou je mij willle uitlegge hoe je dat doet kheb een roxje desnoods pm je mar ff als je zin/tijd hebt

greetzzz
 
pinnetje o.i.d is allemala te opvallend, de slag van de gashendel is al erg klein. wat je moet doen is een universele gaskabel kopen, deze op maat maken zodat als je de stelschroef helemaal naar links doet dat ie dan gespannen staat dat je gasschuif helemaal open gaat. en als je je stelschroef naar rechts doet dat ie dan slap staat.

het scheelt rond de 10km hooguit, maar scheelt wel kracht, en als er zon dikke juut op gaat zitten, en je verzuipt je scoot ff lekker met je choke dan scheelt dat zekers. ik heb nog niet een uni kabel gehaald aangezien de scooter sjop hier dicht was :S.
 
Nog een tip: als je zelf een begrenzer maakt, bouw je begrenzer op een knopje op et dashboard :W daar zullen ze nooit achter komen, bijvoorbeeld groot licht o.i.d.
Succes iig, kben net zelf 1 aan et beunen en ik hoop dat et wat gaat werken :p

Greetz
 
ik had een knopje voor neon op me scoot zitten ... ze vroegen er niet op deden hem niet aan ofzo .. dus de knopjes ziekte heb ik niet meegemaakt

en een begrenzer in een schroefje maken (de schakelaar ) dat is pas goed
iemand ervaring hier mee ?
 
een begrenzer zelf maken is niet zo moeilijk maar is het mogelijk een begrenzer te maken die je UIT moet zetten net als bij die remcode ding
van contact uit en weer aan is begrenzer aan en dan moet je hem met een rem code uitzetten ,maar ivp een remcode kan je daar ook gewoon een schakelaar voor gebruiken ?
 
zenith98 said:
ik had een knopje voor neon op me scoot zitten ... ze vroegen er niet op deden hem niet aan ofzo .. dus de knopjes ziekte heb ik niet meegemaakt

en een begrenzer in een schroefje maken (de schakelaar ) dat is pas goed
iemand ervaring hier mee ?

Ik wel eens iemand gezien die en kopje van een schroef had gezaagd en dat bovenop een druk schakelaar gelijmd had.

Drukte die op het kopje ging zn begrenzer aan :)

Ik kan me niet voorstellen dat ze alle schroefjes gaa navoelen ;)
 
Back
Top