Toerental begrenzer Welke??

hardstyler_666

Well-Known Member
Ik ben nu dus pas gepakt met rollenbank en tjahh heb ene boete natuurlijk. Die boete interesseert me niet hoort erbij, maar dat na 2 waarschuwingen m'n scooter wordt ingenomen intereseert me well!!!

Dus kwou een toerentalbegrenser kopen. Ik twijfel nog tussen die met afstandbediening en die met morsecode. Welke kan ik het beste nemen heeft 1 van jullie al ervaring bijv.

Nou heb ik ook gehoord dat ze die begrensers met afstandbediening kunnen achterhalen met een apperaatje. Is dit waar?? En dat je onsteking langzaam kapot gaat. Is dat als je er gewoon vaak met begrenser aan mee gaat rijden. Of is het ook als je em bijv. alleen bij rollenbank aan hebt staan??

Alvast bedankt voor de reacties
 
Advertisement - register to remove this

afstandsbediening is makkelijker.

je ontsteking heeft er idd geen deugd van maar ik heb er ook zo 1 en heb hem nog nooit aangezet. enkel als ik ooit op de rollerbank moet zal ik hem aanzetten. je kan ongeveer 10km rijden met een toerenbegrenzer die aanstaat eer je ontsteking het begeeft. zet hem gwn enkel aan op de rollerbank.
 
jahh maar zo'n afstandbediening moet je altijd bij je hebben. Lijkt me ook wel irritant. En dat ze het kunnen achterhalen met apperaatje daar ken ik me ook wel wat bij voorstellen.

Bovendien bij morsecode hoef je alleen maar je contact uit te doen en weer aan en je begreser staat aan.

Dus ja twijfel nog steeds.

Iemand nog wat op te merken?
 
ik heb er een met een schakelaartje, dat zit in me zadel tussen me poten onder het leer, werk wel goed,moet je wel een drukschakelaartje nemen.
 
die morsecode begrenzer, die werkt gewoon meteen (als je hem aanzet) en je gaat pas sneller als je die code doorgeeft of is het weer net andersom?
 
nee. Ik heb er oon 1. Ik start gewoon de scooter en doe gewoon 2 keer kort , 1 keer lang , 1 keer kort , 1 keer lang en dan kan ie vlammen. Als er nou bij een rollerbank word gezegd vaan an laten staan. ff snel van contact en weer snel op contact zetten dan blijft ie lopen meer de begrenser is dan weer in :)
 
Originally posted by cxl
nee. Ik heb er oon 1. Ik start gewoon de scooter en doe gewoon 2 keer kort , 1 keer lang , 1 keer kort , 1 keer lang en dan kan ie vlammen. Als er nou bij een rollerbank word gezegd vaan an laten staan. ff snel van contact en weer snel op contact zetten dan blijft ie lopen meer de begrenser is dan weer in :)

en als ie dat ziet dan heb je wel een probleem denk ik hehe..

Maar moet je dan ergens nog iets veranderen oid, behalve begrenzer zelf dan? en waar kan je die het beste verstoppen?
 
Originally posted by Ronnie
en als ie dat ziet dan heb je wel een probleem denk ik hehe..

Maar moet je dan ergens nog iets veranderen oid, behalve begrenzer zelf dan? en waar kan je die het beste verstoppen?

Ik heb hem in een framebuis liggen.

Originally posted by hardstyler_666
maar bij morse code loopt er ook een draadje van je remmen naar je onsteking lijkt mij. Ook wel makkelijk te achterhalen toch?

Kheb de kabelboom weer netjes met zwarte tape weer afgewerkt :p je ziet er niks aan.
 
Originally posted by hardstyler_666
Welke is volgens jullie dan de beste???

1.Morse code
2.Afstandbediening
3.of die van www.begrenzer.nl

1. begrenzer.nl, is ook niet schadelijk voor je ontsteking geloof ik
2. morse code, enige nadeel is dat je dan vaak onbedoeld al op begrenzer rijdt wat niet egt lekker voor je ontstekking is
3. afstandbediening, alleen vervelend dat je dat ding altijd mee moet nemen
 
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van de begrenzer van www.begrenzer.nl

- Hij is WEL schadelijk voor je ontsteking (dat zijn ALLE toerenbegrenzers)
- Je kan hem niet in verschillende standen afstellen
- Hij wordt zeer goedkoop gemaakt (enkel een weerstandje en koptelefoonplug)

Ik had eerst die begrenzer, was echt niet veel hoor, en paar keer bij rollenbanken had politie koptelefoonpluggen bij, en zo'n boekje van alle scooters, waar de meeste 'verstopplekken' zitten.

Nu rijd ik met de Pinasco begrenzer met afstandbediening en is echt een topding, en even de voordelen ervan

- Afstandsbediening hoef je niet altijd bij te hebben
- Begrenzer schakelt OOK in als je snel je contact uit en aan zet (evt. onder het rijden)
- Hij is zeer goed afstelbaar (veel standen)
- Afstandsbediening werkt zeer goed, en je hoeft niet te richten op de begrenzer. (mits batterij goed)

(overigens dit is geen reclame voor pinasco oid)


De Morsecode begrenzer heb ik geen ervaring mee, maar lijkt me zelf niet zo handig, om iedere keer die code in te voeren voor het wegrijden, en stel, je hebt [per ongeluk] de verkeerde code 'geremt' dan rij je alweer zo'n kilometer begrensd, en als je daarbij denkt dat je ontsteking maar zo'n 10 km mee kan begrensd.....!
 
lijkt verdacht veel op reclame, ook klopt er niet veel van jou verhaal:

(enkel een weerstandje en koptelefoonplug)

klopt niet, zit geen weerstand in maar een condensator. dus betwijfel het of de rest van jou verhaal klopt.
 
Back
Top