Tikkende en ratelende vario Neos

Status
Not open for further replies.

Rio-man

Yamaha Neo's
Hellooowww *D

Mijn Neos heeft last van en tikken en ratelende vario.

Als je aan het rijden bent, dan hoor je allemaal tikken van de variokant komen, net alsof je sleutel tikt tegen het plastic, of tenminste, daar lijkt het een beetje op. Ook komt er een soort ruizend geluidje vanaf.

Carterkap heb ik nog niet open gehad, want ik krijg de laatste fucking schroef niet los 8P

De rollers zijn in de meivakantie vervangen, en toen ze pas vervangen waren reed hij perfect, maar nu maakt hij weer veel overtoeren, en het optrekken is niet veel soeps. Zelfs een standaard 4-takt is veel sneller, en dat is nogal beschamend :eek:
 
Advertisement - register to remove this

Haal je vario er maar eens af. daar achter zit een plaatje met tandjes. pak die er ook maar af en kijk even naar de lagertjes die erin zitten. waarschijnlijk zit er 1 of meer niet goed. ik heb et ook gehad.. heb zo'n nieuw plaatje gekocht en het was weer goed
 
Beste allen,
Ik heb ook last van zo'n ratelende geluid. Alleen als ik op de max snelheid rond de 30 km/uur rijd. Stationair of onder de 27 km/u hoor ik niks.
Ik heb inmiddels de vario, de koppeling en de tandenwielen vervangen. Maar het geluid is helaas nog niet weg. Weet iemand wat het kan zijn? Krukaas?
 
Last edited:
Hellooowww *D

Mijn Neos heeft last van en tikken en ratelende vario.

Als je aan het rijden bent, dan hoor je allemaal tikken van de variokant komen, net alsof je sleutel tikt tegen het plastic, of tenminste, daar lijkt het een beetje op. Ook komt er een soort ruizend geluidje vanaf.

Carterkap heb ik nog niet open gehad, want ik krijg de laatste fucking schroef niet los 8P

De rollers zijn in de meivakantie vervangen, en toen ze pas vervangen waren reed hij perfect, maar nu maakt hij weer veel overtoeren, en het optrekken is niet veel soeps. Zelfs een standaard 4-takt is veel sneller, en dat is nogal beschamend :eek:
mischien je vario rollen te licht? miss strakkere trekveren en andere drukveer, een maat van mij had een keer zijn vario vervangen maar had zijn vario geleider tussen de rolletjes geduwd :|
 
Vaak zijn de plastic vario geleidertjes (die kleine plastic U vormpjes) versleten,
maar je hebt vario dus al vervangen en die ook vernieuwd ?

De kickstarter wil ook wel eens een raar geluidje opleveren.

Een losse vul ring kan ook raar rammeltje geven dus gewoon alles goed controleren op speling etc.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top