te extreme poorttiming of iets anders

vespajeff

Well-Known Member
aan mijn scooter geknutsteld en nu heeft hij totaal geen power meer rijd maar 40, origineel ging hij nog harder. onbelast draait hij wel goed (zonder v-snaar) ook op de hogere toeren. nu vraag ik me af of mijn poorttiming te extreem is voor een 50cc of dat ik het ergens anders in moet zoeken en zo ja hebben juliie suggesties?

scooter : vespa sfera
cilinder : 50cc origineel
poorttiming
uitlaat : 190 graden
spoel : 130
blowdown : 30
squish : 0.6 mm
theoretiche compressie : 1:15.4
effectieve compressie : 1:7.9
carburateur : 12 mm dellorto
hoofdsproeier : 70
openluchtfilter
bougie : koffiebruin met een scheutje melk
uitlaat : proma
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

een std 50cc met een uitlaatpoorttiming van 190 graden icm een Proma uitlaat gaat iig niet goed komen. verder is een 70 sproeier erg klein...

heb je er een andere kop op gezet? want met een std kop kun je namelijk geen squiss hebben...

tja en wat voor vario etc.??
 
kop is gevlakt en waarom kan je met een standaard kop geen squish hebben?

ben normaal niet zo in de scooters dus vandaar maar ehm vario is standaard rollen 4.5 gram en voor de rest is alles standaard
 
ok dan heb ik dat verkeerd begrepen, geen squish dan, maar de afstand tussen de zuiger en de kop is aan de randen in ieder geval 0.6 mm ik dacht dat deze afstand gewoon squish heette

sorry my mistake, please don't hate me
 
andere uitlaat erop (bijv malossi 50cc pijp)
grotere carb (19mm ofzo)
rollen naar 3,0 ~ 3,5 gr
andere koppeling
mja :rolleyes: en nog 100.000 dingen vervangen. Als het een beetje vooruit moet komen zal het toch rond de 13.500 toeren moeten draaien.

d'r zit nu echt een timing van een mhr cilinder in je std cilinder. denk niet dat het gaan werken en indien wel zal het niet lang goed gaan :)
 
Back
Top