1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Sym MIO 50 opvoeren

Discussion in '4 Takt en Injectie Scooters' started by jantrance, 5 September 2017.

  1. jantrance

    jantrance New Member

    Joined:
    5 September 2017
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Hallo Forum,

    Mijn vriendin heeft een Sym MIO 50, en deze gaat 50km per uur en niet harder, als we de 50 raken op de teller dan hoor je hem bij het achterwiel alsof hij ergens op wordt afgeremd (maar ik weet niet wat).

    Ik heb zelf al de varioring eruit gehaald maar dit heeft niks geholpen, en ook het trukje met dat je een bepaalde stekker uit je CDI haalt heeft ook niet geholpen (de scooter bleef maar 50 lopen en ging echt niet harder, en toen ik een bepaalde stekker uit de CDI haalde kon ik de scooter niet meer uitzetten door de sleutel in het contact op uit te draaien, ik moest hem toen uitzetten door de stekker uit de CDI te halen).

    Iemand enig idee of er op een Sym MIO 50 nog een begrenzer zit? En zoja waar en hoe haal ik die eruit?
     
    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. syOr

    syOr New Member

    Joined:
    11 July 2017
    Messages:
    25
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Ik heb zelf een Sym Orbit 1 (oud type motor). Deze is volledig ontgrensd (varioring eruit en ontgrensde cdi) en rijdt rond 65 op het moment (sproeier 80) . Ik neem aan dat de Mio de zelfde begrenzers heeft.

    Je kan zelf proberen een ontgrensde cdi te kopen om zeker te zijn dat de begrenzer niet bij de cdi ligt, maar of dit goed voor de motor is zijn meningen over verdeeld.
    Ook kun je er een grotere sproeier inzetten.

    Ik heb gemerkt dat als ik op mijn Orbit een powerfilter aansluit dat deze dan beter trekt en de 70 top haalt dus misschien kan je dat ook proberen. Houd er wel rekening mee dat dit een 'vervelend' geluid met zich meebrengt.
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. eurokit

    eurokit Well-Known Member Staff Member

    Top Poster Of Month

    Joined:
    11 April 2006
    Messages:
    2,281
    Likes Received:
    51
    Trophy Points:
    48
    Goed advies die powerfilter op een 4-takt blok.. Zou het zeker aanraden als jij jou blok naar te klote wilt hebben.. Een powerfilter trekt fijn zand aan.. dat zand dat allemaal intern in het blok beland en dat dan als schuur papier in de motor olie drijft.. Raad je het echt af..


    Ook een vervelende dure rekening..
     
    #3
  6. syOr

    syOr New Member

    Joined:
    11 July 2017
    Messages:
    25
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Klopt zeker, ga je ook niet proberen te verbeteren of zo want je hebt gewoon gelijk (had ik er bij moeten zetten).
    Maar qua prestaties helpt het (in mijn situatie) enorm.
     
    #4
  7. eurokit

    eurokit Well-Known Member Staff Member

    Top Poster Of Month

    Joined:
    11 April 2006
    Messages:
    2,281
    Likes Received:
    51
    Trophy Points:
    48
    Ik denk dat het de uitstoot van de uitlaat gassen minder helpt.. Waarschijnlijk is het standaard luchtfilter om bepaalde redenen geknepen zodat je op een wat `armer` mengsel kan rijden.. Je hier door benzine bespaard en ook het milieu..

    De scooter is zo voor de Nederlandse markt ontworpen dat het ding maar 45km/u mag. Dus wat heeft het dan voor zin om er bijvoorbeeld een 30mm carb erop te schroeven.
     
    #5
  8. Brute-Force

    Brute-Force 2 x Speedfiets 3 , 2 en 4-Takt.

    Joined:
    14 August 2016
    Messages:
    948
    Likes Received:
    56
    Trophy Points:
    28
    Een Sym Mio kan je harder laten lopen dmv de Varioring er uit te halen , en een andere CDI.

    Let op ! i.m.v het kleine achterwiel ga je over toeren maken, waardoor je de CDI opblaasd.

    Andere CDI er in ? ... Pas ook het gewicht van je Rollen aan.
     
    #6
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page