sym jey 14 euro 4 2018 ontgrenzen

nickverdel

New Member
ik heb een sym jet 14 euro 4 uit 2018 dus elektronische carburateur echter heeft dit al heel wat problemen opgeleverd maar ik wil hem toch liever nog wat harder laten lopen. wat ik al heb gedaan als volgt ik heb een tijdje terug een groteren sproeier gemonteerd van 80 naar 84 dit was om het stoteren te verhelpen en voor een vloeiende optrek hij rijdt nu 60 op teller en 55/57 op gps maar hij rijdt nog niet helemaal naar mijn zin ik heb zelf al even rondt zitten kijken en lees hier en daar wat over de ecu/dashboard elektronica over een blauwe en witte kabel/stekker die door geknipt worden nou was ik zelf al even op onderzoek uit gegaan maar ik kan ze niet vinden op me scooter zit deze onder de dashboard op de teller of juist achterin op de stekker van de ecu de varioring is er al uit heeft er iemand ervaring met wat voor kleine aanpassingen ik nog harder zou kunnen zou bijvoorbeeld een glade variobus helpen of een andere multivar? zo ja welke zou ik dan moeten hebben? ik las ook iets over de lambda sensor en de sproeier is er iemand die hier meer verstand van heb zo ja elke kennis over dit blok wordt zeer gewaardeerd
 
Advertisement - register to remove this

nog even een toevoeging heb even een paar uur rondt zitten zoeken en heb gevonden dat het om de blauw en witte draad tussen de speed sensor en speedlimit converter is ben er echter nog niet achter of dit euro 4 of euro 5 is of dat het misschien voor beide zo werkt en waar ze zouden moeten hangen en waar ik rekening mee moet houden als ik deze door knip
 
Stop maar met zoeken want dit zit niet op jouw Sym.
Wel op de Euro 5 welke een injectie variant is en een gasklephuis heeft i.p.v. een carburateur.

De Euro 4 kan gewoon ontdaan worden van begrenzers. Verwacht er echter geen wonderen van want de huidige snelheid zit al in de buurt van de max. snelheid. Enige wat nog helpt is een 65cc cilinder i.c.m. een zgn. sport en/of racevario te plaatsen/monteren voor een wat vlottere optrek met iets meer snelheid. Mits goed afgesteld zal het dan zo'n 62/64 op de gps doen (als je mazzel hebt iets meer) wat niet gek is voor een redelijk zware scooter.
 
Back
Top