Swingarm Speedfight

Cooter

Well-Known Member
Hi All,

Ik heb een probleempje met het demonteren van de (grijze) swingarm van mijn speedfight 1.
Ik ben bezig met het reviseren van mijn voorvork (erg roestig enzo) dus ik heb hem helemaal gedemonteerd.
Alleen krijg ik de grijze swing arm met geen mogelijkheid van de (zwarte) voorvork af. Er zit daar een lange pen met een bout waarmee het spatbord zeg maar vast zit. Die bout is eraf alleen de lange pen met swingarm zitten nog vast.

Ik heb een grote moment sleutel gebruikt maar met geen mogelijkheid komt er bezig in (de swingarm "veert" mee een stukje).

Klinkt dit bekend of heeft iemand als eens die pen met bout losgehaald?

Please help me

Grtzz..

Cooter
 
Advertisement - register to remove this

ik doe dit gewoon met de luchttol.
heb hier nog nooit problemen mee gehad.
als je dit niet hebt kun je eventueel de gehele vork uit de scooter halen en ermee naar je dealer gaan of iemand met een luchttol, hier bij ons doet de dealer dit gratis ;)

grtz
 
de pen gaat meestal vastzitten in de arm , de enigste manier is de pen MET arm en al eraf te pakken , dan de pen eruit zien te krijgen ,het is goed mogelijk dat je hierbij een pers nodig bent en dat je m warm moet maken.

maar is het echt nodig dat die pen uit de arm moet? want je kunt dus de arm met pen eraf pakken en net zo weer monteren als het moet..
 
De voorvork heb ik los liggen dus naar een dealer met een luchttol is zo gebeurd. De rede waarom ik die pen eruit wilde halen is dat ik een speedfight2voorvork wilde gaan maken dus met naaldlagers ipv rubbers.
Ik was bang dat de pen iid was geperst met de rubbers en dat het hele zaakie eigelijk niet meer los kan.
 
hij is std niet geperst hoor ,maar omdat er std vanuit de fabriek bespaard word op vet gaat de as gewoon muurvast zitten..

een luchtsleutel krijg je m dan ook niet mee los meestal..
 
Hi Guys...

Het heeft even geduurd maar de swing arm is dan ook eindelijk los..
Vraag niet hoe maar heb de complete voorvork in de achterbak van de auto gelegd toen die voor APK naar de garage moest....
Aan de monteurs gevraagd om ook even de voorvork te demonteren...enzo geschiedde....

Bedankt voor alle goed bedoelde tips en aanwijzingen....ik ga nu verder met het schuren en polijsten van het metaal zodat het gespoten kan gaan worden...

grtz

cooter
 
Back
Top