suzuki ac 50 start niet meer

snatzy

Well-Known Member
Hey,

ik heb gisteren een 'schuurvondst' overgenomen van iemand, leuke suzuki ac 50 van de jaren 70. Er zit wel wat roest aan en dergelijke maar reed heel vlot en geen problemen met schakelen ofzo. Ben hem gaan halen en 25 km mee gereden zonder problemen, de dag erna start hij ook zonder problemen maar na kilometer of 10 geeft hij plots geen gas meer.. ik schakel even lager en hij maakt terug toeren maar 5 min daarna valt hij toch uit en krijg em niet meer terug gestart.

Nu moet ik erbij vertellen dat ik een absolute beginner ben met brommers te repareren maar volgens een vriend van mij was mijn carburateur het probleem dus heb ik die eraf gehaald, in een badje met wasbenzine laten weken en wat afgeschrobd met een tandenborstel. Daarna terug alles in mekaar gevezen en erop gezet maar nu ik krijg totaal geen reactie meer uit het ding..

Ik heb zo het gevoel dat ik het alleen maar erger heb gemaakt nu 8Pmaar ik heb geen idee wat precies of hoe ik nu verder moet..
Heeft iemand tips of een idee wat er aan de hand kan zijn??

eeuwige dank 9||6 wil terug gaan rijden
 
Advertisement - register to remove this

ik heb daarjuist gemerkt dat ik de vlotternaald er omgekeerd had ingestoken, dat heb ik aangepast maar geen succes .. alleen de uitlaat beweegt wat..
 
ja idd 5, maar kerel van wie ik hem kocht zei dat dat zo moest want de aparte olietank gaf alleen maar problemen

toen ik gisteren vertrok had ik net dezelfde brandstof bij
 
en hoe laat ik dat ding vonken? vind niet direct een antwoord via google ..

edit: heb het eens bekeken toen ik probeerde te trapstarten, ik zag geen vonk
 
nee, ik dacht dat ze gewoon een vonk zou moeten geven als in aantrap ..
kan ik dat ding er zonder bougiesleutel uithalen? en hoe ga ik precies na of ze vonkt ?
 
Back
Top