1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Streetrox Project '17

Discussion in 'Projecten' started by matthijs kuiters, 14 February 2017.

1. matthijs kuiters

matthijs kuiters New Member

Trophy Points:
    1
    Hallo, eerst zou ik mij even voorstellen, Ik ben Matthijs, 18 jaar en wonende in Groningen en altijd al wat gehad met motoren en alles eromheen en sinds 2015 bezit ik een Yamaha aerox '05 die ik eerst heb laten reviseren met een standaard 50cctje om daarna te gaan na denken over een ''project''
    dit was hoe ik hem kocht 6.jpg 5.jpg
    setup was toen :
    - Bobotech 50cc
    - Dmp krukas
    - Yasuni Z
    dit reed voor een jaar wel leuk en ook wel redelijk rap nog maar uiteraad begon dit enorm te vervelen en vond ik de aerox nog lang niet zoals ik hem hebben wou.

dus eerst een hoop vervangen zoals ; str8 smoke achterlicht, knipperlichten en ander optisch spul om hem wat minder standaard temaken.
    ook ergerde ik aan de rode velgen die ik een jaar later zwart heb laten poedercoaten met een brede rode velgrand wat enorm gaaf staat IMG_1278.JPG Vers gecoat velgje met polini remschijf en gloednieuw pirelli evo bandje.
    daarna werd het tijd om de lelijke matzwarte kappen weg te gooien voor een vers str8 setje in metallic zwart
    IMG_3232.JPG
    toen heb ik een zomer nog zo gereden met een lekke voorpoot en besloten dit na de zomer te doen, Toen gelijk maar de hele aerox gestript en gelijk het frame, waterpomp deksel, voorpoten, carterkap en alles te gaan poedercoaten zoals mijn velg omdat ik dit wel heel strak vind staan.

dus toen begon het demonteren!

IMG_3594.JPG IMG_3593.JPG IMG_3615.JPG IMG_3626.JPG IMG_0398.jpg

ondertussen dat alles bij de coater lag al wat besteld zoals
    - Stage 6 R/T remklauw (wou eerst voor én achter maar helaas paste dit net op 1 á 2 mm na
    - balhoofdsetje
    - nieuwe smeermiddelen
    - verse bouten en moeren
    - nieuw subframe

IMG_3596.JPG

en uiteraad wat spulletjes verkocht zoals
    - metallic beenschild ( toch liever matte originele binnenkant)
    - Yasuni Z
    - oude koplamp

en toen kwamen de spulletjes terug van de coater!
    eindelijk weer een vers frame zonder roest plekjes of wat dan ook, gelijk het kroonstuk met het nieuwe balhoofd setje gemonteerd.
    alleen de voorpoten moeten nog nieuwe keerringen en stofkappen dan kunnen die ook weer gemonteerd worden.

ook had ik het blok laten parelstralen en toen het blokje weer opgebouw met verse vertandings lagers, keerringen van de transmissie en de lager voor het achterwiel

de plannen voor de setup worden :

- 70cc Polini Corsa
    - Malossi Rhq krukas
    - Malossi Torque driver
    - Malossi Carbon mebraan
    - Malossi delta clutch / stage 6 koppeling
    - Malossi koppelingshuis
    - 19mm stage 6 carb
    - Yasuni R07

ook komt er het volgende op

- Hell op maat gemaakte stalen remleidingen in het rood
    - Koso evo teller
    - nieuw binnenkappen oem yamaha
    - mtkt spatbord

IMG_0459.jpg
    Ook een nette 2e hands radiateurtje op de kop kunnen tikken!, mijn oude was niet heel mooier meer.
    ondertussen contact en spanningsregelaar gemonteerd, Ook heb ik de gecoate voorpoten opgehaald met als resultaat : IMG_0493.jpg

binnenkort weer wat updates

ook kun je mijn project volgen op instagram : BlackXredrox

Last edited: 19 February 2017
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page