Streetmagic Knuckle

morgen is de street nog te zien op de beurs.
Daarna zal hij toch langzaam plaats moeten maken voor m'n nieuwste projekt.
Hiervan zal ik iedereen op de hoogte houden en regelmatig een update plaatsen.
De street zal weer herrijzen in z'n carbon gedaante zoals hij voorheen was.
 
zo, ff terug van heel lang weggeweest.
Heb het racen weer opgepakt en hier en daar weer wat wedstrijdjes meegepikt.
Vond eigenlijk dat het frame nog niet helemaal af was.
Heb het ssm frame vervangen door een eigen frame.
Eerst prototype gemaakt, daarna eentje in chromemolybdeen staal.
Flink getest uiteraard, en na heel lange tijd een keertje laten afwerken.
Dmv een grijze coating met licht parelmoer effect.
 

Attachments

  • 14032012005.JPG
    14032012005.JPG
    465.4 KB · Views: 115
  • 14032012006.JPG
    14032012006.JPG
    453.3 KB · Views: 93
  • 14032012007.JPG
    14032012007.JPG
    463.5 KB · Views: 121
  • 14032012008.JPG
    14032012008.JPG
    313.1 KB · Views: 62
Zitten je lagerschalen vast genoeg zo? Is er op het eerste zicht maar net tegen "gepuntlast".
Wss om krom trekken van de lagerschalen te voorkomen?

Of zitten ze in het "balhoofd" geperst en dan even klein lasje ertegenaan?
 
De lagerschalen zijn in het frame geperst.
Heb eerst het balhoofdbuis gelast, maar omdat dit zo dun is, trekt het snel krom.
Daarna buis gekotterd en schalen erin geperst. Met ff een lasje voor de zekerheid
 
En een stuk lichter :)
Die std frames wegen echt enorm veel, als ik me niet vergis 22Kg.

Frame van je is ook erg vet. Maar ga je het blok rechtstreeks op je frame zetten, zonder
dat dit op rubbers ligt?
Want dan ga je wel enorm veel trillingen krijgen, wat het rijden wel een stuk onaangenamer maakt!
 
idd stukken lichter. Kaal frame weegt nog geen 7 kg.

Trillingen boeien me niet zo. We gaan om te racen, niet om te cruisen:;)
 
Voorvering was al heel goed. Maar om de vering aan de achterzijde eens goed aan te pakken, even int buideltje moeten tasten.
Meteen 3 extra veren erbij om te testen.
Volledig instelbaar met high/ low uitgaande demping
ingaande demping
lengte verstelbaar
volledig aluminium
Dus maar eerst eens ff wat gaan testen voor wat meer gegevens
 

Attachments

  • 17032012010.JPG
    17032012010.JPG
    1.3 MB · Views: 41
  • 17032012009.JPG
    17032012009.JPG
    1.2 MB · Views: 89
Last edited:
Back
Top