Streetlegal SR70

Gl&

Well-Known Member
Hey allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Glen uit Antwerpen (België) en dit is mijn eerste 'echte' projectje.
Ik ben al enkele jaren bezig met scooters en nu vind ik het tijd om naar iets serieuzer over te stappen.

Alles begon een paar jaar geleden toen één van mn vrienden 18 werd en zijn 50cc Aerox verkocht voor de 100cc versie.
Kort daarna kochten mijn andere scootersleutelmakkers ook hun 100cc versie, dat waren Speedfights.

Na lang zoeken had ik enkele maanden geleden een leuke advertentie gevonden van een Sr 125. Ik met mn beste maat de auto in gesprongen en naar daar gereden. Een week later stond die bij mij in de garage *D

Maar genoeg gelul, foto's:
jhakol.jpg


1672ff4.jpg


Onderweg naar huis meer naar achter aan het kijken dan naar voor :p
16jj9m0.jpg


Enkele dagen later stond hij er zo bij:
33bfltf.jpg


Motorisch ook even compleet nagelopen, zat een leuk full Malossi 180cc reejs blok onder. Dat wordt vervangen door een leuk 70cc watergekoeld blok. De vorige eigenaar zei dat hij niet meer reed wegens een startprobleempje, klein werkje dacht ik :x tot ik dit zag:
22ez45.jpg
mkzvv6.jpg


Cilinder viel gelukkig zéér goed mee, enkel wat zuigerresten en haarkrasjes. Binnenkort laten honen en terug monteren.
Kort daarna heb ik van Estefano een cartersetje met krukas gekocht, maar dat paste niet zomaar.

Op de operatietafel:
smu4p3.jpg


332nhub.jpg


Toen begonnen met het schoonmaken en spuiten van het frame, had nog nooit zo'n ranzig frame gezien :r
2dw515s.jpg


w8auk7.jpg


Geen gek kleurtje, mooi proper en roestbestendig. Ook een leuk stuurtje op de kop getikt:
2zywl5j.jpg


Toen aan de kabelboom begonnen + wat kleine klusjes. Selletra ontsteking ook even mooi gemaakt, was ooit zwart gespoten:?
2gw849i.jpg


Hier samen met zijn dikke Kiesler vriendje:
2mecn4o.jpg


Stuurpen laten afdraaien, Sr radje, zijpikkel en nieuwe achterveer gaan halen:
2rhr71e.jpg


2usee86.jpg


Met de rempjes ;)
2h4i90n.jpg


Als laatste voor de grap even de Jollymoto er los onder gezet :D
33jk7c6.jpg


Update 16/10/2013:

Niet zo veel gedaan de laatste dagen, begonnen met het maken van een accubakje en begonnen schuren/aanpassen van de kappen.
2v9rtiu.jpg


Ook eens gekeken hoe ik de tank passend ga maken, want niets past van de eerste keer :p
2gtxbtd.jpg


Update 20/10/2013:

Kleine preview van de kappen, moet alleen nog veel aangepast en vooral geschuurd worden x|
vp90uh.jpg



Update 31/12/2013:

Na lange tijd weer een update, de laatste van dit jaar. Heb in tussentijd niet veel gedaan maar wel wat gekocht.
Stage 6 Racing overgenomen van Wallie, afgewerkt door EPC.
4r9sue.jpg


Daar hoort dit pijpje bij:
2a98ymu.jpg


Malossi pootjes, ben nog niet zeker of ik ze ga gebruiken.
10ck934.jpg


Zeer tevreden hoe de achterkant uitkomt:W
23t3xxk.jpg


Allemaal een prettig nieuwjaar, en tot volgend jaar ;)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Politie is nogal streng hier, vooral tegenover 2-takt scooters. Wil het eerst wat 'rustiger' aandoen op een 70cc blok.
Het 180 blok heb ik nog, dat komt er later misschien nog wel eens onder ;)
 
Maakt een 70cc niet een hoop meer herrie dan een 180cc en val je zo juist meer op? Of sla ik de plank nu compleet mis?
 
Ik rij zo goed als elke dag langs het politiebureau, dus ik zal sowieso nog wel eens tegengehouden worden :p
Het frame is gekeurd op 124cc, en met het rijbewijs dat ik binnenkort heb mag ik met max. een 125cc rijden, vandaar de 70cc.

Met het 180cc blok hebben ze het recht om de scooter in beslag te nemen omdat de max. cilinderinhoud overschreden wordt.
Ik zou ook liever met het 180cc blok rijden, maar dat mag niet.
 
Last edited:
Ik vind het geniaal om niet te upgraden maar downgraden. Dan heb je toch nog dat gevoel van tunen maar dan op een legale manier. Geniaal!
 
Back
Top