street magic topic

berry

insane
aangezien er maar een klein aantal van deze lijpe stuntmachinetjes rondrijden d8 ik...laat er een topic voor maken...

kan iedereen ff zijn bevindingen met een street delen met andere rijders...
wat wel handig is omdat er gewoon zo weinig voor/over te vinden is...

mijne + aanpassingen kun je in mn sign zien...maar ik wil die van andere zien!!!kweet kan ook@scootbase, maar daar krijg ik geen extra info over onderdelen die met een aanpassing op de street te zetten zijn)

mijn 1ste vraag is:
als ik dus een subframe aanpas en een mina blok eronder leg...blijft het voor en achterwiel dan in 1 lijn??? wat wel belangrijk is voor een goed weggedrag



alvast bedankt....
 
Advertisement - register to remove this

Onderste alinea staat pas mijn vraag!

Vandaag "even" mijn krukas gedemonteerd... Alles ging goed tot dat ik bij het vliegwiel aan kwam.. Kut ding niet los te krijgen natuurlijk... Ff een zelf gemaakt poulie trekkertje er opgezet, Eerst een van alumunium 8mm dik.. dat boog dus gewoon om! Toen van 3 mm staal en hopla daar kwam me vliegwiel.

Toen me spoel: 2 inbusboutjes de eerste ging zo los de 2e brak ik dat rondje kopje van me inbus sleutel af :? Maar alles kwam los...

Toen het splitsen met een pers voor een deuk uit een auto te halen: Max. 3 bar denks... tussen me ophangings punten gezet en toen kwam hij eindelijk los!

Ik heb dus niet echt hele goede ervaringen met het splitsen van een magic blokje maar dit komt ook omdat het de eerste keer is, De 2e keer zal het zeker wat makkelijker gaan. Maar ik dacht bij me zelf... als ik nu een mina blokje er onder donder wat moet ik dan allemaal doen.

Dus welke aanpassingen moet ik verichten om een origineel mina AC er onder te wippen? Graag opheldering!
 
He jongens, ik ga een suzuki streetmagic kopen. heb sinds m'n 16e scooter gereden maar ga nu een streetje aanschaffen voor dagelijks vervoer. dus nu mijn vraag:

waar is hij allemaal op begrenst? en zijn er jiffy standaarts voor te krijgen? ik heb op verschillende sites gekeken maar kan niks vinden. mischien een ander merk dat makkelijk aan te passen is?

- William
 
Last edited:
ik heb een jiffy standaard maar die is volgens mij niet zo uit de winkel gekomen, daar zit een stukje opgelast want er is geen blijk voor dat profieletje dat er bij scooters is. Maar ik zal wel eens een fototje maken als ik weer eens in de buurt ben.
 
als je dat zou willen doen, graag.

de street is gewoon voor dagelijks gebruik maar ik wil hem gewoon iets harder laten lopen.. als ik de varioring en prop eruit haal, zal dat dan al wat schelen?
 
Ik heb echt een kut probleem met mn voorrem, ik zit al een tijdje zonder dus word tijd om het te fixxen.
wss is het mn remklauw want hij genoeg druk bij het ontluchten alleen gebeurd er verder helemaal niets met de remklauw zelf.
De remhendel pompje was ook kapot, die heb ik nieuw gekocht.

Iemand die hier ervaring mee heeft gehad? en wat voor klauw erop kan zodra hij echt kapot is.
 
sjoerdjez said:
Ik heb echt een kut probleem met mn voorrem, ik zit al een tijdje zonder dus word tijd om het te fixxen.
wss is het mn remklauw want hij genoeg druk bij het ontluchten alleen gebeurd er verder helemaal niets met de remklauw zelf.
De remhendel pompje was ook kapot, die heb ik nieuw gekocht.

Iemand die hier ervaring mee heeft gehad? en wat voor klauw erop kan zodra hij echt kapot is.
altijd nieuwe kopeperre ringetje sgebruiken!!!
 
nu ben ik in het bezit van een a rijbewijs,
hierbij kwam ik op het idee om mn street als motor rdw te laten keuren..

hier is hij doorheen gekomen en ben dus op dit moment nog de enigste met een street als motor...
voordeel hierbij is dat het opvoeren geen probleem meer is...
je kan lkkr overal op de weg rijden, zelfs de autowegen mogen(als hij harder dan 70km/u gaat)...

nadeel:je moet wel een a rijbewijs hebben....

ben me nu aan t bedenken of ik hem hou of verkoop....
als ik hem hou; wil ik hem wel fatsoendelijk/degelijk hard laten lopen...
duss...
als iemand een aerox 100cc blokje(compleet met ontsteking,achtervelg en remmerij) heeft mag je me wel ff mailen...
 
Streetmagic4 said:
ik heb een jiffy standaard maar die is volgens mij niet zo uit de winkel gekomen, daar zit een stukje opgelast want er is geen blijk voor dat profieletje dat er bij scooters is. Maar ik zal wel eens een fototje maken als ik weer eens in de buurt ben.

he ik heb er 1tje gevonden hier in de buurt, gewoon kant en klaar. zat idd een dingetje opgelast. en 1 bout. dus ze zijn er wel.
 
rallye106 said:
nu ben ik in het bezit van een a rijbewijs,
hierbij kwam ik op het idee om mn street als motor rdw te laten keuren..

hier is hij doorheen gekomen en ben dus op dit moment nog de enigste met een street als motor...
voordeel hierbij is dat het opvoeren geen probleem meer is...
je kan lkkr overal op de weg rijden, zelfs de autowegen mogen(als hij harder dan 70km/u gaat)...

nadeel:je moet wel een a rijbewijs hebben....

ben me nu aan t bedenken of ik hem hou of verkoop....
als ik hem hou; wil ik hem wel fatsoendelijk/degelijk hard laten lopen...
duss...
als iemand een aerox 100cc blokje(compleet met ontsteking,achtervelg en remmerij) heeft mag je me wel ff mailen...

Maar wat ik me afvraag... Je rijd dus op een motor 70 km/h terwijl je ook dik over de 200 kan knallen met zon 25 kw motor? Maar ja wel leuk om te hebben
 
Heeft iemand hier toevallig een originele carb over van streetmagic, zo'n keihin carb. Zijn er hier 1 aan het oplappen, maar ze hebben de carb verneukt, maar niemand kan ze leveren tot nu toe :(
 
laag vermogen 70cc

Onlangs heb ik een gilardoni 70cc onder me street gehangen.
Ik gebruik een malossi multivar met 6 grams rollen en een hebo koppeling die ik kan verstellen, blauwe trekveertjes.
Originele carburateur origineel luchtfilter, uiteraard vergrootte inlaat.

verder is alles origineel.

Voorheen had ik een malossi vertanding (primair).
Daarmee trok hij redelijk goed, en haalde 80 a 85.
Het probleem was dat door het korte berijk de vertanding ontzettend ging trillen.
Daarom heb ik de malossi vertanding weer omgewisseld met de originele primaire, en de secundaire vertanding door een polini.

Het probleem nu is dat ik te weinig vermogen heb (denk ik) om hem harder te laten rijden.

Iemand tips?
 
BaukZz said:
Onlangs heb ik een gilardoni 70cc onder me street gehangen.
Ik gebruik een malossi multivar met 6 grams rollen en een hebo koppeling die ik kan verstellen, blauwe trekveertjes.
Originele carburateur origineel luchtfilter, uiteraard vergrootte inlaat.

verder is alles origineel.

Voorheen had ik een malossi vertanding (primair).
Daarmee trok hij redelijk goed, en haalde 80 a 85.
Het probleem was dat door het korte berijk de vertanding ontzettend ging trillen.
Daarom heb ik de malossi vertanding weer omgewisseld met de originele primaire, en de secundaire vertanding door een polini.

Het probleem nu is dat ik te weinig vermogen heb (denk ik) om hem harder te laten rijden.

Iemand tips?
zwaardere drukveer werkt ook:)
de zwarte van hebo dede wij meestal in combinatie met die polini overbrenging.
maar we hadden wel hoge toere uitlaat
 
solved!

ThundeRRacing said:
zwaardere drukveer werkt ook:)
de zwarte van hebo dede wij meestal in combinatie met die polini overbrenging.
maar we hadden wel hoge toere uitlaat

Probleem is al opgelost, te weinig lucht, hebo 70cc cilinderkop eronder gehangen.

loopt nu 95 originele carburateur en spruitstuk:D:D:D
 
ik heb een probleempje...
de street trekt heerlijk hard op...
dan vanaf de 30 een dip tot de 50 km/u...
hoe haal ik die dip weg??

setup:
dr70cc
17,5 dell (sproeier die erbij zat zit erin.maat??)
groter spruitstuk(die zwarte van scooterattack)
laser uitlaat


voor de rest TOTAAL STANDAARD..
(zaterdag komt de malossi vertanding...) :)
 
Back
Top