Stotteren tijdens optrekken

scarface275

Well-Known Member
Heey mensen,,

Myn scooter stotterd tijdens het optrekken maar als ik hem net gestart heb doet hij dit niet/minder, verder heb ik er ook geen last meer van als hij aardig op snelheid is, alleen met de eerste 30 meter ong..

waarschijnlijk heb ik dan een te kleine sproeier (denk ik) omdat hij met de choke erop toch meer benzine/minder lucht krijgt?

er zit nog een standaard sproeier op,, welke dat is weet ik niet.. (iemand die het wel weet?)

welke sproeier adviseren jullie my(,, als het aan de sproeier ligt)?


Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

hy heeft het altyd al gedaan ,, alleen nu met een nieuwe (std) cilinder wil ik alles goed hebben,, en ik stoor me er nu ook aan als ik bv. voor een stoplicht weg wil rijden,, dat hy dan de eerste paar meters niet op gang komt..

Hoeveel groter zou de sproeier moeten zyn?
 
Heey mensen,,

Myn scooter stotterd tijdens het optrekken maar als ik hem net gestart heb doet hij dit niet/minder, verder heb ik er ook geen last meer van als hij aardig op snelheid is, alleen met de eerste 30 meter ong..

waarschijnlijk heb ik dan een te kleine sproeier (denk ik) omdat hij met de choke erop toch meer benzine/minder lucht krijgt?

er zit nog een standaard sproeier op,, welke dat is weet ik niet.. (iemand die het wel weet?)

welke sproeier adviseren jullie my(,, als het aan de sproeier ligt)?


Alvast bedankt!

t kan ook aan valse lucht liggen, of te strakke trekveren... mja sproeier vervangen staat volgns mij ook bij de how to's, gewoon carb losmaken, vlotterbakje weghalen en je ziet de sproeier zittten!
 
dat hij stotterd bij 't wegtrekken en dit normaal niet doet, ligt puur aan carb afstelling en niet aan trekveren, want dan zou hij dit eerst ook moeten hebben gedaan..

- gaskabel eruit draaien, benzinekraantje uit, alle slangetjes eraf en dan de carb loshalen, onder 2 schroefjes eruit en dan die dikke goude schroef met een platte schroevendraaier eruit draaien..
hier staat een maat op, pak dan een 2 maten grotere en draai deze erin..
 
myn zip sp had dit vandaag ook in 1 x.. er zit nu een 12 mm op omdat de 17,5 kapot is maar had hier nooit eerder last van met choke erop.. strax dus ff met choke eraf gereden reed die wel harder in 1 x hoor.. maar opeens stotteren als een gek heb hem uitgezet.. wou hem weer aanzetten deed die niet.. tooen ma na huis gelopen thuis aangekomen 10 min later deed die het met 1 druk op de knop .. warmlopertjee dus..
 
Back
Top