stage6 RT cilinder

Status
Not open for further replies.

Pronk

Pronk Racing Service
Hier alvast een voorproefje van de beloofde pics van de RT-cilinder + het blokje waar het op gemonteerd zit. Thanx to Sander voor het schieten van de pics!

attachment.php


attachment.php


attachment.php

En de rest van de pics. Oja...op de close-up foto's van de poorten/cilinderwand zie je nog een prototype, in de nieuwe versie die ik heb liggen zitten geen luchtbelletjes meer in het materiaal onder de nicasilwand @ uitlaatpoort ;) (het bleef gek genoeg gewoon zitten btw) Dit is ook nog met de oude aluminium voetplaat btw.

Zal binnenkort nog wel kijken of ik wat pics kan maken van de nieuwe, maar de poort layout is iig hetzelfde.

picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


De zelfgemaakte flens (kopie evo-flens) de losse onderdelen van de flens werden bij de cilinder geleverd je moest het alleen nog ff zelf in elkaar lassen :p

picture.php


picture.php
En de laatste serie :

picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


Dat was het voorlopig, misschien volgende week nog wat pics van de nieuwe cilinder en wie weet ooit eens een keer een grafiekje van wat het uit de doos doet ;)





Hier mag lekker gediscussierd worden over de RT cilinder...vermogens,prijs, vragen etc
 
Advertisement - register to remove this

pics van het het andere RT-testblok dat in eigendom is van Thomas Blok (Fred Motoren)

Hier wat foto's van ons R/T testblok.

[ir]http://i40.tinypic.com/24y95df.jpg[/ir]
[ir]http://i40.tinypic.com/196zkm.jpg[/ir]
[ir]http://i43.tinypic.com/swzuio.jpg[/ir]
[ir]http://i43.tinypic.com/309mpuq.jpg[/ir]
[ir]http://i43.tinypic.com/2ilh5qe.jpg[/ir]
[ir]http://i40.tinypic.com/1234doi.jpg[/ir]

Fred motoren

Goeden morgen,

In het weekend aardig bezig geweest met de rt cil, De prestaties worden steeds beter, en zijn ook al beter als de oude stage 6 cilinder.
Dit is nog wel steeds het prototype. De normale zit nog steeds in de doos, maar moet geen verschil geven.
Zal van de week wel een grafiek posten, wel zonder cijfers.
Maar dan kun je wel zien hoe brede powerband de cilinder geeft.

MVG
Thomas
 
En wat de discussie over de vermogen betreft, als Thomas geen scores wil posten hoeft hij dat niet te doen, hier mijn reactie ff in het nieuwe parts topic :

Waarom wordt daar eigenlijk zo kinderachtig over gedaan?

De tering, alsof de wereld verandert erdoor, post die scores, iedereen blij klaar.
Geen discussies meer.

Doe is ff rustig jij, je kan je opmerking ook ff normaal formuleren. Zal ik je uitleggen waarom die scores niet worden gepost?

Voorbeeld :

Fred Motoren gaat de cilinder in de race gebruiken, net als wij. In de race wordt er nou eenmaal geheimzinnig gedaan over de scores en dat is niet meer dan normaal. Het is namelijk gewoon een stukje info die de concurrentie niet mag weten. Stel dat ik 20pk haal met de cilinder en ik denk dat ik goed zit, maar toch hou ik Thomas niet bij op de baan. Dan kan ik gaan denken dat dat aan zijn stuurkwaliteiten ligt, aan zijn schokdemper-afstelling, of heeft hij zijn overbrenging beter onder controle? Ik ben immers erg trots met mijn 20pk dus aan het vermogensverschil zal het niet liggen.

Maaaar....stel dat ik weet dat Thomas 22pk heeft ipv 20, dan weet ik dat ik nog wat dingetjes in de cilinder kan gaan zoeken, 2 weken later heb ik ook 22pk en is zijn concurrentie ineens net zo snel. Snap je een beetje waar ik heen wil? In de sprint is het misschien niet meer zo'n taboe omdat je met racen imo veel meer variabelen hebt die ervoor zorgen dat jij snel rond gaat. Daarnaast kost het thomas en mij 1000-den euro's per jaar en is het voor hem ook nog eens PROMOTIE voor zijn zaak als hij kampioen wordt. Dus waarom zou je dan in godsnaam info weg gaan geven als je er zelf op achteruit gaat?

Als je het nog niet snapt moet je maar PM-en, ik zal sowiezo ff een apart topic aanmaken voor de RT cilinder.
 
is eigenlijk ook niet helemaal eerlijk , jullie zijn nu een voorsprong aan het opbouwen ten opzicht van de concurrentie :*

mja , ik kan me niet voorstellen dat je opeens zoveel meer vermogen gaat scoren en dat op de baan zoveel merk ten opzichte van de racing cilinders.

mja , we zullen zien ;)

heb je ook nog verschillende binnenkoppen btw?
 
opzetstuk voor de koeling op de buitenkop is los zo te zien?

en weet er iemand al iets meer over de 90+cc versie?
 
is eigenlijk ook niet helemaal eerlijk , jullie zijn nu een voorsprong aan het opbouwen ten opzicht van de concurrentie :*

mja , ik kan me niet voorstellen dat je opeens zoveel meer vermogen gaat scoren en dat op de baan zoveel merk ten opzichte van de racing cilinders.

mja , we zullen zien ;)

heb je ook nog verschillende binnenkoppen btw?

Nou ik had dus het blok al lopend de week voor de laatste SBOrace van 2008 op Spa. Alleen is er door omstandigheden toen niet meer gereden. Maar vergeet niet dat het toen om een prototype ging, luchtbellen onder de wand een buitenkop waar niets van klopte en nog 1000 andere dingen. Het is dus niet zo dat we gelijk met een goed exemplaar van start gingen, anders hadden we er idd flink voordeel aan gehad maar die vlieger gaat nu niet op. Ik heb nu een goed exemplaar liggen en Thomas ook, maar over een maand ofzo zullen de 1e wel op de markt gaan verschijnen. Aangezien ik maar 5uur per week de tijd heb om ermee bezig te zijn, en de gemiddelde tuner er per week veel meer tijd in kan stoppen zal ik uiteindelijk niet veel voordeel hebben.

Maar al zou het wel zo zijn...dat is het mooie van de ontwikkeling doen voor een merk, je bent een soort fabrieksteam a la motoGP. En voor deze laatste 2 zinnen doe ik het vooral. Vind het gewoon tof om samen met de boerenschuur-members wat ontwikkeling voor stage6 te doen.

Er zit in deze cilinder wel echt veel meer potentie dan een racing cilinder, qua topvermogen kan je met een racing wel in de buurt komen van een speed/evo (met 19mm iig) maar qua vermogensafgifte ga je dat never nooit behalen en dat kan dus met de RT cilinder wel omdat de opbouw van de cilinder gewoon veel beter is als bij een racing.
 
Last edited:
is eigenlijk ook niet helemaal eerlijk , jullie zijn nu een voorsprong aan het opbouwen ten opzicht van de concurrentie :*

mja , ik kan me niet voorstellen dat je opeens zoveel meer vermogen gaat scoren en dat op de baan zoveel merk ten opzichte van de racing cilinders.

mja , we zullen zien ;)

heb je ook nog verschillende binnenkoppen btw?


De vraag aan ons van stage 6 was, om te kijken of dat wij dingen konden vinden die eventueel verbeterd zouden kunnen, dus wij hebben heel wat flensjes en blinde binnenkoppen erbij gekregen.

Weet niet of dat pronk hier al mee getest heeft, maar ik heb wat kopjes gemaakt met eigen ideeen er achter, momenteel wel beter als de kop die er standaard bij zat, Misschien dat het dan ook veranderd wordt bij stage6.
 
De vraag aan ons van stage 6 was, om te kijken of dat wij dingen konden vinden die eventueel verbeterd zouden kunnen, dus wij hebben heel wat flensjes en blinde binnenkoppen erbij gekregen.

Weet niet of dat pronk hier al mee getest heeft, maar ik heb wat kopjes gemaakt met eigen ideeen er achter, momenteel wel beter als de kop die er standaard bij zat, Misschien dat het dan ook veranderd wordt bij stage6.

Ik heb nog niet met kopjes getest om een hele simpele reden, het kost minimaal 50e om ergens een kopje te laten draaien op eigen specificaties maar dan moet ik eerst eens gaan praten over een ontwikkelings-budget :D 50e is best veel voor een student, dus vandaar dat ik dat nog niet gedaan heb.

Ik heb wel 2 andere verbeterpunten doorgegeven...ben benieuwd of ze dat door gaan voeren (als het ook daar positief getest wordt)


Oja...en melf vroeg nog hoe dik de plaat was, weet het ff niet meer uit me hoofd, ik dacht 6mm maar zal dat nog wel ff nameten morgen.
 
Ken wel wat mensen die een kopje ff voor me aan kunnen passen, maar een complete blinde kop uitdraaien is best wat werk en is volgens mij vrij lastig met een normaal draaibankje, als je er bijvoorbeeld een radius in wil hebben, of zie ik dat verkeerd? Heb er niet zoveel verstand van maar volgens mij worden dat soort dingen altijd CNC gedaan toch?
 
nee man :p

op elke conventionele bank waarmee je conisch kan draaien kun je zo een kopje maken :)

ik kan het helaas niet op mijn bankje :(

alhoewel ik wel zelf koppen heb gemaakt en veranderd maar dan ben ik dus WEL even bezig.

CNC is een duur grapje voor 1 kop , wel makkelijk als je er bijv 100 moet hebben..

maar een beetje draaier maakt dat zo even op een normale bank.
 
De mensen die ik ken kunnen volgens mij ook niet conisch draaien, maargoed...cilinderkop komt wel, de standaard kop is gewoon prima dus dat vind ik iets om als laatste naar te gaan kijken.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top