SR >MORINI< POWER

Pimp'n@aeroX said:
Amersfoort rijden best leuke scooters volgends mij, Hier in harderwijk valt het wel mee, (alleen die van mij is beetje dodelijk) Cilinder is Top(voor op straat) knalt lekker, ik heb de 50cc editie maar een vriend van me de 74, en verschil zat er niet echt tussen

ik MHR2000, 17,5 C20
Hij Multivar, 12mm, C16..
Hij knalde wel, maar niet hard, en hoe is het geluidje(als je em zometeen gestart hebt) mijne klonk beter en zwaarder als die met c16, maar jij hebt dan ook weer powerfilter he... ik denk dat je nog moeilijk over straat kan zonder dat een politie agent raar omkijkt als hij jou aan komt rijden.. miss moet je ff je ontsteking vervroegen voor meer gasreactie, spelen met je gas in de bocht word dan echt een feest;).. Dodelijk Project, en over die vlammen, ik zou ze dr afhalen.. Ga zo door!!

mischien rijden die niet op straat omdat die verstandig zijn er zijn er wel degelijk heel wat in harderwijk (en omgeving)
 
Dat was ik dus nog vergeten. ontsteking vervroegen. Ik vraag ook nog ff voor een photoshopje zonder de vlammen erop. Bedankt trouwens voor de reacties. Het blijft wel een straatscooter maar dan voor ff in het weekend een paar keer rijden of laat in de avond. Nog het minste kans om gepakt te worden rond die tijden.
 
vandaag heb ik het blok eronder gezet en ff alles snel aangesloten. ik startte hem en hij liep binnen 2 seconden. Hij liep hoog stationair op en viel daarna uit toen ik gas gaf. Daarna nog een halve minuut gestart en toen was de accu leeg. Morge ff een accu lader halen.

Zo staat ie er nu bij. De uitlaat hangt best wel laag maar nog hoog genoeg om een bocht te maken. Wordt nog allemaal geperfectioneerd. Vind het trouwens toch wel apart staan die uitlaat.

Zo staat ie er nu bij.


scooterporno001.jpg


scooterporno002.jpg


scooterporno003.jpg


scooterporno008.jpg


en maar weer ff weggebergt

scooterporno009.jpg


hij lekt constant benzine uit de carbarateur dus dat zal wel een vlotter probleem zijn.
 
Last edited:
mooie scooter.
maar 1 tip. berg je scooter binnen op. en niet met al die zakken omheen
dat maakt condens en krijg je nog roest vorming enz.
 
ach ja je moet wat he. Binnen zetten in de bakkerij is ook niks :p . Moet nog ff een oplossing vinden helemaal voor die pijp want kruipolie erin laten branden helpt niet zo heel goed.

Hij zit trouwens weer helemaal in elkaar en er moeten nog wel wat dingen gebeuren zoals afstellen, ander buddyzitzadeltje, racestuurtje,mooiere uitlaat ophanging en nog wat dingetjes.

Heb hem ook laten lopen maar die carbarateur afstellen is vreselijk :D. Loopt nu alleen nog zonder luchtfilter en veel kicken. Heb even gereden met veel gestotter en heb de 120 op de teller iig gehaalt na die snelheid verzuipt ie dus er moet nog wel heel wat meer in zitten. Startmotor is trouwens ook overleden.

ach genoeg geluld ik zet maar es wat foto's neer.

scootertuning002.jpg


scootertuning001.jpg


scootertuning004.jpg


scootertuning006.jpg


scootertuning007.jpg


scootertuning010.jpg



binnekort natuurlijk ook wel wat filmpjes maar dan moet ik hem wel eerst ff afstellen.
 
uitlaatje ff verlassen zodat ie iets hoger komt te staat ja... en ophanging is ook beetje beun imo :rolleyes:

maar verder zeker nette bromfiets ;) leuk dat je morini gebruikt, toch een blokje wat je weinig ziet.

suc6 ermee!
 
HeHe eindelijk

Nou ik ben hier lang niet meer geweest. Er is in de tussentijd heel wat gebeurt dus ik zal ff een grote update houden.

Ik heb wat nieuwe dingen gekocht.

-malossi overrange kevlar snaar
-malossi vl12 membraam
-malossi E13 filter
-hebo verstelbare koppeling

De vorige malossi snaar had 77 tanden en die slipte erg. Nu heb ik een goede maat met 74 tanden en hij pakt hem lekker goed. Ik had hem die dag helemaal goed afgestelt en liep echt goed. Reed al iets van 3 kwartier rond en ging volgas een viaduct op en daarna weer eraf. Tijdens het eraf rijden voelde ik hem iets inhouden toen opeens pppprrrrrrllllll. yup vastloper. Oorzaak is al bekend. De olie was op. Hij heeft in iets van bijna 80km een liter olie verbruikt en dat lijkt me erg veel. Sensor gaf ook niet aan dat ie bijgevult moest worden. Maargoed kan gebeuren he.

Intussen heb ik een nieuwe cilinder binnen weer een gilardoni 70.

Wat ik ook binnen heb:

-SKF C3 lagers
-poulietrekker
-2 UV neon balkjes
-buddysit zadeltje zwart

scooter004.jpg


scooter002-2.jpg


scooter010.jpg


Blokje ligt weer uit elkaar.

uitaat ziet er ook niet meer uit dus die ben ik aan het opknappen. Duurt lang maar het begin is er al.

scootertuning015.jpg


scooter008.jpg


scooter005.jpg


Ik ga hem helemaal polijsten en dan weer wat mooie blauwe lasnaden erop branden.

Verder wordt de uitlaat onder een andere hoek gezet zodat ie hoger komt te staan. Toen ik hem goed had afgestelt maakte hij een autowheely en dat vond de uitlaat niet zo mooi. :p

Een vriend van me gaat een ophanging cnc frezen en een buisje om de flens te verbouwen frezen.


Wat nog binnen moet komen zijn:

-malossi recht spruitstuk
-19mm carb dell'ortho
-malossi naaldlager
-misschien een nieuw rito krukas.
 
ben weer ff bezig geweest. Heb alweer wat dingetjes binnen.

nieuwe carbarateur met handshoke en malossi recht spruitstukje. Die zijn 2e hands gekocht van een vriend van me.

scooter012.jpg


scooter013.jpg


blokje heb ik ff schoongemaakt en in elkaar gezet, hij glimt weer een beetje:p, heb hem zelfs nog op mijn bed gelegd zo schoon :D. Moet nog ff een goed passend naaldlager bestellen en dan kan ik mijn zuiger ff monteren. Rijdt zo irritant zonder zuiger he :p

carb wordt natuurlijk nog ff schoongemaakt en wellicht gepolijst.

ook ff wat smeer en koelspul.

scooter015.jpg



Spatbordje ff in de verf gezet. Blijft een straatscooter met een open filter dusja. stel dat het opeens gaat regenen tijdens het rijden.

scooter014-1.jpg


ook heb ik een stalen buis binnen die ik ga gebruiken om mijn uitlaatflens om te lassen.

scooter016.jpg





Ik ga op mengsmering rijden dus nog een een afdekplaatje maken voor waar mijn oliepomp zat. En ook ff een steuntje voor het spatbord maken.

Ben nog niet verder met mijn uitlaat heb er nog geen zin in.
 
Last edited:
ben ff bezig met de uitlaat. Is nogal een klote klus,
helemaal met die ophanging om het allemaal stevig en mooi te krijgen.

Zit een beetje te twijfelen tussen deze 2 standen misschien dat ie nog hoger kan maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

STAND 1


scooter020.jpg



STAND 2


scooter018.jpg




Wat vinden jullie ervan?
 
Back
Top