Sprint 150 meter Binnen "6 seconden"

Helemaal mee eens...maar volgens mij is dat van Joel @ Klaaswaal, die meeting dat Arne van de bank vloog, en er een onbekende rasta met een AC typhoon 15 pk scoorde en iedereen out ging al 6 jaar terug. 4 jaar geleden zaten we volgens mij al op de 19/20 pk met tino's beta....de Jager NRG, Koopmans/Debbie NRG/Joor's Storm/mijn eigen ding/de heren van IST,Twins etc. Daarnaast reedt de Jager volgens mij 4 jaar terug ook al tijden van 7,4 ofzo toch? Dat zou betekenen dat de top van nu maar een halve seconde sneller rijdt dan 4 jaar terug.

Wat ik bedoel te zeggen...je moet de top van nu, wel met de top van toen vergelijken als je een representatieve vergelijking maakt, en niet met het gemiddelde.

Het vermogen gaat nog wel stijgen...maar er gaat met de huidige setup echt niet 1,5 seconde van de tijden af...:)

Idd. 3 jaar geleden waren scores van 20 pk al redelijk normaal...
Ik denk dat je in de scooter70 klasse moet denken aan 1 tot misschien enkele tienden per jaar vooruitgang. Absoluut niet meer.
In de Super Special zal het verschil waarschijnlijk groter zijn gezien de mogelijkheden in die klasse.
 
Tijdsmeeting is tijdsmeeting (beide met reactietijd).

Dat zou betekenen, dat de tijde die dit jaar gereden zijn op de SBO sprints waardeloos zijn.

Het gaat hier om de snelste tijd die gereden wordt over 150 meter met een scooter die in de std scootersprintklasse mag meerijden.

We gaan het zien in 2008.

Nee dat zeg ik niet, ik geef alleen aan dat IK de tijden van Jubbega vergeleken heb over de jaren, en dat bj de SBO sprint ongeveer 0,2 seconde sneller wordt gereden door het asfalt en startboom verschil.

Dan nog denk ik niet dat in 2008 onder de 6 s. gereden wordt ;)
Eerder 6,6-6,7 seconde.
 
Nee dat zeg ik niet, ik geef alleen aan dat IK de tijden van Jubbega vergeleken heb over de jaren, en dat bj de SBO sprint ongeveer 0,2 seconde sneller wordt gereden door het asfalt en startboom verschil.

Dan nog denk ik niet dat in 2008 onder de 6 s. gereden wordt ;)
Eerder 6,6-6,7 seconde.

Hebben we het trouwens wel allemaal over de standaard scooter klasse? Want zoals Joel ookal zei..in de super special klasse zal er wel volgend jaar al laag in de 6 worden gereden, simpelweg omdat die ontwikkeling pas 2 jaar echt aan de gang is...en zoals EGT mooi in een grafiekje heeft laten zien gaat de ontwikkeling in het begin erg snel...das logisch :p

Dus...

Seizoen 2007 :
Standaard scooters 6,7/6,8 (SBO startsysteem)
Special klasse < 6,5 (SBO startstysteem)

Jubbega telt niet meer mee vanaf 2007...die zijn afgelopen seizoen dood gebloed imo...
 
Hebben we het trouwens wel allemaal over de standaard scooter klasse? Want zoals Joel ookal zei..in de super special klasse zal er wel volgend jaar al laag in de 6 worden gereden, simpelweg omdat die ontwikkeling pas 2 jaar echt aan de gang is...en zoals EGT mooi in een grafiekje heeft laten zien gaat de ontwikkeling in het begin erg snel...das logisch :p

Dus...

Seizoen 2007 :
Standaard scooters 6,7/6,8 (SBO startsysteem)
Special klasse < 6,5 (SBO startstysteem)

Dit denk ik ook. We zitten al aardig op een hoog niveau en het wordt langzaam steeds hoger. In de special klasse kan er denk ik nog wat meer vanaf als er mensen echt met nx gaan spelen...
 
Hebben we het trouwens wel allemaal over de standaard scooter klasse? Want zoals Joel ookal zei..in de super special klasse zal er wel volgend jaar al laag in de 6 worden gereden, simpelweg omdat die ontwikkeling pas 2 jaar echt aan de gang is...en zoals EGT mooi in een grafiekje heeft laten zien gaat de ontwikkeling in het begin erg snel...das logisch :p

Dus...

Seizoen 2007 :
Standaard scooters 6,7/6,8 (SBO startsysteem)
Special klasse < 6,5 (SBO startstysteem)

Jubbega telt niet meer mee vanaf 2007...die zijn afgelopen seizoen dood gebloed imo...

Internationaal gezien worden die tijden zelfs nu al gereden (super special dan)
Met volgensmij het zelfde start systeem als bij de sbo word gebruikt.
attachment.php
 
Wow...die nummer 1 is gewoon met de reactietijden eraf 39 honderdste sneller dan Joel...hij had trouwens wel een superreactie! :) Maar 6,45 is niet voor de poes...weet iemand door wie dat blok & frame zijn klaargemaakt? Joel misschien?
 
Hoe groot moet er BV(wat wil zeggen BIJVOORBEELD) staan voordat jullie snappen dat dit een voorbeeld was, en er dus niet letterlijk op in gegaan hoeft te worden :rolleyes:

Hoe vaak moet jij commentaar geven in andermans topics, zonder iets nuttigs er aan toe te voegen ?

Valt me laatste tijd echt op dat je alleen maar zeikt. No offence verder, maar het valt me gewoon op.

Verder denk ik dat er de laatste paar jaren ook wel degelijk een verband tussen tijd en gewicht van rijder+scooter/frame is te vinden. Naar gelang de jaren voor bij zijn gegaan, zijn er denk ik heel wat kilo's verdwenen, en denk dat daar ook grotendeels veel van de gewonnen tijden in terug is te vinden. Enkel zitten we straks gewoon aan een bepaald limiet, omdat je niet met nog lichter materiaal kan rijden, en dat de rijders al halve uitgemagerde mannetjes zijn :D
 
In het begin van het topic ging het over die tedeschi die aardig wat vermogen in het blok had zitten ten opzichte van de sprinters in Nederland.

Nou lijkt het mij allemaal wat te snel te gaan wat hier allemaal word verteld (injectie, banden afschaven etc)

Pak um beet 5 jaar geleden toen de Speed's etc al bestonden werden er nog geen scores van 20 pk gehaald, daar was je de man met 16 pk (al zijn er natuurlijk uitzonderingen, mocht ik nu iemand op de tenen trappen) nu halen we met bijna de dezelfde cilinder zo een pk tot 8 a 10 meer !

Hier zit gewoon een aantal jaren tussen voordat het vermogen pas echt ging stijgen,

Nu we pas (meen ik) iets langer dan 1 jaar met de Extreme klasse zitten en dus een toelating om met 80cc cilinders te gaan rijden (2fast, fabrizi, etc) denk ik dat er eerst nog veel meer studie en ervaring in die cilinders moet gaan zitten net als een paar jaar geleden gebeurde met de Speed's etc

Zo denk ik dan dat er in de komende jaren de scores nog veel verder gaan stijgen.

En dus ook vanzelf de tijden gaan zakken.

Nu ga ik slapen, genoeg gedacht, trusten...
 
Hoe vaak moet jij commentaar geven in andermans topics, zonder iets nuttigs er aan toe te voegen ?

Valt me laatste tijd echt op dat je alleen maar zeikt. No offence verder, maar het valt me gewoon op.

No offence verder, als jij mijn reacties zo goed leest dan had je vast wel geweten dat ik mijn mening hier in dit topic al heb verteld.

Daarnaast vind ik dit een intressant topic en dus irriteer ik mij als er door meerdere mensen in word gegaan op iets wat overduidelijk als voorbeeld word neer gezet, meestal is het dan duidelijk dat er inhoudelijk niet verder gereageerd op hoeft te worden,

Nu weer ontopic?
 
Back
Top