Sprint 150 meter Binnen "6 seconden"

Ik stond net wel te kijken toen wieger me belde met nieuws dat er onder de 6 gereden was. Ik ga er dan ook wel vanuit dat er aankomend seizoen door vele onder de 7 oftwel een lage 6sec. gereden wordt. Of er mensen zijn die eronder gaan? Zeg nooit nooit.

Gr,
 
Ik stond net wel te kijken toen wieger me belde met nieuws dat er onder de 6 gereden was. Ik ga er dan ook wel vanuit dat er aankomend seizoen door vele onder de 7 oftwel een lage 6sec. gereden wordt. Of er mensen zijn die eronder gaan? Zeg nooit nooit.

Gr,

Onder de 6 of een lage 6sec denk ik dat je bedoeld?

@ Wieger: in het begin hing joel wel voor op de italiaan ofniet?
 
Ja, maar hun hebben in het midden van de baan opeens zoveel snelheid. Dat is echt ziek gewoon, ze hadden heel vaak een eindsnelheid van 135+! En je ziet hun ook heel anders opwarmen als wij in Nederland doen...
 
gewoon hun nemen er veel meer tijd voor heel rustig stationair laten lopen! wij gaan in de rij staan beetje gassen burnen en gaan! Hun nemen er veel meer tijd voor ook met burnen staat er nog eentje achter om de scooter iets op te tillen zodat je overbrenging niet te warm word
 
gewoon hun nemen er veel meer tijd voor heel rustig stationair laten lopen! wij gaan in de rij staan beetje gassen burnen en gaan! Hun nemen er veel meer tijd voor ook met burnen staat er nog eentje achter om de scooter iets op te tillen zodat je overbrenging niet te warm word

en het achterwiel word lomp alle kante op gegooit door die kerel die erachter staat :rolleyes:
 
Ja he, dat zag ik idd ook, die gozer die er achter stond was heel die achterkant van links naar rechts aan het trekken. (dit was overigens die machine die onder de 6sec reed)
 
Zit ook niet veel druk op de band. Want als ze gasgaven in de lucht kwam heel de band behoorlijk los van de velg. Maar ze starten het 15seconden voor de start met de choke? Burnen als een gek en gaan meteen...
 
Zit ook niet veel druk op de band. Want als ze gasgaven in de lucht kwam heel de band behoorlijk los van de velg. Maar ze starten het 15seconden voor de start met de choke? Burnen als een gek en gaan meteen...

die kerel die bij ons op de bank kwam.. die spanjaard geloof ik
die reed toch ook zo goed als zonder koeling? of heb ik da verkeerd begrepe..
hij had wel een radje e.d. maar dat stond nie aan ofzo..
miss dat het daar wel mee te make heeft? starte met choke.. en gaan..
 
Ja inderdaad ja, een koelcircuit zonder pompje. (dit kan inprincipe gewoon werken als je rad op een hoger niveau dan de cil zit). Maar niet echt constant lijkt me. (dat is wel te merken bij die italianen)
 
Dat idd, maar bij hem was het extreem omdat hij lucht in z'n cilinder had, kwam hij ons later die dag vertellen. daarom daalde het vermogen drastisch. Dit was ook de reden dat zijn vermogen zo laag was zei hij. Dat eerste klopt wel, maar dat lage vermogen komt niet door die lucht ;)

Alhoewel twijfel ik of hij een ac of een lc blok had, maw een interne pomp ja/nee
 
Wat er allemaal gezegd wordt over gewicht, klopt wel; gewicht is heel belangrijk. Maar met gewicht is het haast wel zo dat het op een gegeven moment ophoudt; tenzij je kinderen van 10 op een frame laat rijden :X dus vermogen is daarentegen ook heel belangrijk, alleen de winsten die we komende jaren gaan halen uit hetzelfde blok (met name geen NOS hokken) zal het steeds minder snel toenemen.

Maar geloof zeker wel in onder 6, met een frame + nos
 
ik denk dat bij hun de vermogens en vermogens opbouw heel anders zijn. net als de SA sprinter in eindhoven vorig jaar, die haalde toen ook al erg hoge eindsnelheden.
 
we zijn hier alleen best gevorderd dacht ik, dus laten we voorop stellen dat de vermogensopbouw, als je erg erg veel topvermogen hebt, altijd anders is dan dat van een blok met een lager topvermogen.

uiteindelijk ga je voor het topvermogen en
krijg je in het ondergebied en middengebied gewoon minder vermogen, oftewel piek/topvermogen en daarmee haal je gewoon veel meer in het midden en boventraject, dus ook harder doortrekken in het midden en op top hoge snelheden.
 
Back
Top