Spontane 'Ontgrenzing' ??

Guatrau

Well-Known Member
Goedendag, ik heb 2 weken geleden een AGM City snorscooter uit 2012 gekocht met 2700 km. De afgelopen dagen heb ik hem helemaal nagelopen en een grote beurt gegeven (alleen kleppen stellen moet nog). De scooter reed tot aan vandaag max. 33 km. Toen ik een testrit ging maken bleek dat hij ineens minimaal 45/50 km per uur reed (heb het niet voor het maximale uitgetest). In eerste instantie denk je aan de CDI Unit, dus heb ik de originele geplaatst van 25km, echter dit mocht niet baten, hij blijft te snel lopen.

Voorzichtige conclusie is dat de scooter per ongeluk ontgrenst is, maar ik kan nergens losse draden vinden.

Concreet kan ik, als jullie daaraan mee willen werken, dus wel wat denkkracht gebruiken, Om een volledig beeld te geven hier een lijstje wat er allemaal aan werkzaamheden zijn verricht:

- Accu vervangen
- Rechter remlichtschakelaar vervangen
- Benzinetank sensor vervangen
- Motorolie vervangen
- Versnellingsbak olie vervangen
- Bougie vervangen door hetzelfde merk en type
- Startmotor vervangen incl. draadaansluiting
- Bendix vervangen
- Pakking van carterdeksel vervangen

Bij voorbaat dank voor mogelijke suggesties. Waar oh waar moet ik het zoeken?
 
Advertisement - register to remove this

kijk eens naar de speed-limitting sensor in je carterkap, wellicht is hier iets mee gebeurd tijdens de werkzaamheden in je carter (bij het vervangen van startmotor, bendix, pakking).
Bekijk ook de (roze) draad tussen speedsensor en CDI en controleer deze met een multimeter op slecht contact of breuk.
 
Het blijkt dat ik het carterdeksel niet zorgvuldig genoeg heb teruggezet, het draadje van de toerentalbegrenzer/pulsgever is hierdoor achter iets blijven haken in de buurt van de bewegende (kickstart) delen. Gevolg is dus een compleet gebroken en geravelde draad. Draad is weer gerepareerd en alles werkt weer naar behoren.

Er kan een slotje op :)
 
Back
Top