Speedfight met slechte vonk

Manta

Oldskool membert
Ik heb ondertussen al heel wat scooterblokjes door mijn handen gehad, maar ben nu toch iets tegengekomen waar ik niet helemaal uit kom.

Ik heb hier een speedfight2 staan die naar mijn mening niet voldoende vonkt (ik zal hier later nog even een filmpje van toevoegen). Ik heb al verschillende dingen vervangen:
- Massa
- Bobine
- Bougiekabel + dop
- Bougie

Maar hij blijft maar niet starten. Ik weet wel bijna zeker dat het aan de vonk ligt. Als ik wat benzine in de cilinder laat lopen start ie ook niet. Daarnaast heb ik de vonk even vergeleken met 2 pia scooters en dan zie ik toch een duidelijk verschil.

De scooter vonkt dus wel, maar matig. Waar zou dit aan kunnen liggen? Gewoon aan de ontsteking zelf?
 
Advertisement - register to remove this

dat kan heel goed aan de onsteking zelf liggen ,heb het met Peugeot wel eens eerder meegemaakt dat ie wel vonkte maar niet liep.

ontsteking is dus zeker iets wat ik even zou proberen.
 
Ff 2ehands ontsteking + vliegwiel gehaald en gemonteerd. Beestje loopt weer :)

Wel verradelijk trouwens, je zoekt je de pleuris, omdat ie nog wel vonkt, terwijl de ontsteking gewoon wél dood gegaan is.
 
dat ken ik , daarom probeer ik altijd een complete onsteking op voorraad te hebben zodat je wat kunt testen :)

zo had ik een poosje geleden een zip snor , gewoon even nakijken , en rem zat vast , lullige was dat toen ik een proefrit maakt de scooter zomaar uitviel , ik balen en terug lopen haha , thuis bleek ie niet meer te vonken , ook zomaar stator kapot , net toen ik m had 8P

heb het ook onlangs meegemaakt met een malaguti , deze liep wel maar stotterde , ook vanalles geprobeerd , bleek ook de stator te zijn.

maar mijn ervaring is verder dat de stator niet vaak stuk is eigenlijk.

mja, mooi dat het weer klaar is :)
 
Ff 2ehands ontsteking + vliegwiel gehaald en gemonteerd. Beestje loopt weer :)

Wel verradelijk trouwens, je zoekt je de pleuris, omdat ie nog wel vonkt, terwijl de ontsteking gewoon wél dood gegaan is.


Zat er niet toevallig een hoop modder in die onsteking of een hoop vuil.
Want de onstekingen die ik los heb gehaald zaten altijd onder de rotzooi.
 
nou ik ben ook weer bezig geweest met mijn speedfight 1 lc.
liep ook goed maar als hij 2 dagen stil stond
was hij met geen mogelijkheid aan te krijgen.
zo wel electriche start als kickstart niet.
heb het volgende vandaag gedaan :

tank schoongemaakt , carburateur schoongemaakt ,
cilinder voorzien van nieuwe pakkingen , alle benzine slangen vervangen , luchtfilter schoongemaakt , uitlaat pakking vervangen , nieuwe bougie geplaatst , nieuwe vacuum/benzine kraan gemonteerd.
en nog steeds niks.
zelfs een scheutje benzine met een spuitje in de cilinder mocht niet baten.
bougie vonkte wel dus dacht dat deze wel in orde was.
toen moest ik aan dit topic denken.
ik had gelukkig nog een complete ontsteking liggen maar die van mij had 6 spoelen en deze 8.
ik dacht zal wel niks uitmaken.
gemonteerd en eureka!.
hij deed het weer probleemloos.
laat hem nu eens 2 dagen stil staan.
eens kijken wat hij dan doet.
 
nou vandaag was het er op of er onder.
sleutel in het contact en gestart.
hij liep gelukkig in 1 keer.
dus alles werkt nu weer naar behoren.
vandaag ook ff schorsing opgeheven en morgen ff verzekering bellen.
dan kan ik volgende week beginnen met inrijden van de scooter.
 
Ik heb hetzelfde K probleem en na ongeveer een paar weken zelf te zoeken dacht ik ook dat het aan de ontsteking lag maar toen ik hem had /weggebracht bleek dus dat hij geen compressie meer had {zuigerveren zaten vast} dus mischien moet je dat een keer nakijken....?

greetz
Patrick
 
Back
Top