Speedfight - gas houd af en toe in /benzinetoevoer probleem

remichi

Well-Known Member
Ik heb een Speedfight die sinds kort wat problemen vertoont. Voorheen reed ik ongeveer 3,2 L/100km en ging hij op de teller ongeveer 62 km/h.
Sinds kort heb ik het gevoel dat er een problem is met de benzinetoevoer of iets dergelijks.
Af en toe als ik aan het rijden ben houd de brommer ineens in ook al geef ik niet meer of minder gas. Ik heb dit op lange stukken waar ik 45 km/u rijd maar ook in de bebouwde kom in bochten waar ik gas terug neem en daarna weer verder wil rijden. Het lijkt net alsof hij te weinig benzene krijgt.
De motor valt niet uit maar als je dan gas geeft wil hij gewoon niet, dat hoor je dan ook. Even later gaat hij weer ineens alsof er niks aan de hand was.
Ik merk wel dat sinds het problem zich voordoet hij minder zuinig is gaan lopen, nu ongeveer 3,7 L/100km.
Iemand enig idee wat het kan zijn of met hetzelfde probleem? Heb niet zoveel zin om van alles te gaan los halen als ik niet weet waaraan het ligt. Ikzelf denk dat de carburateur vies is en eventueel de benzene slang verstopt zit en ook de benzene tank. Wel raar dat hij het soms (net 40 km geen problemen gehad) prima doet....
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top