Speedfight 3 start niet.

bloemendal

Well-Known Member
Heb mijn speedfight 3 zo een 6/7 maanden, nooit een probleem mee gehad.
Nu stond hij 2 dagen buiten in t weekend.
Gister startte ik en toen gaf de scooter automatisch gas, in t begin langzaam, na een paar seconden echt vol. Als ik hem opnieuw startte ging hij in 1 keer vol gas, zonder dat ik iets deed.

Vandaag start hij helemaal niet meer, kickstart niet en elektrisch ook niet.
Als ik een paar seconden elektrisch probeer, stopt hij langzaam en staat er:
sof 2.0
D10
en gelijk daarna:
Const
2164

Iemand enig idee wat ik kan doen, of wat er aan de hand is??
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij is je gaskabel bevroren.
Hierdoor gaat hij vol gas, en probeer je dus je scooter te starten met constant vol gas open.
Hij zal dus aardig verzopen zijn.

Of draait je gashandel wel normaal?
 
Net wat tinus zegt Volgens mij is je scooter gewoon compleet verzopen van al dat kicken =)
je hebt hem pas 6/7 maand dus lijkt me dat het een nieuwe scooter is dus dat je nog garantie hebt,TERUG GAAN DUS!
 
Jah dat kunnen zij ook voor je doen, maar dat kost nog niet eens een euro om op te lossen.
Je draaid je bougie eruit, zorgt dat je bougiekabel en bougie niet in de buurt van je cillinder zitten, je kickt, er vliegt benzine uit, je zet het zooitje weer in mekaar, en klaar.

Maar eerst je gaskbabel doen, want nu staat hij volgas open.
 
Gaskabel vervangen moeten wel een aantal kappen van je scooter af dus het is niet ff een paar minuutjes werk (neem aan dat je alles ook weer netjes wil hebben zodat je er niet weer bij hoeft).

Waarom koop je uberhaubt een scooter ZO ver van huis?
 
Als de gaskabel geknapt is gaat hij dus NIET automatisch lopen gassen bij het starten hoor, en dan krijg je al helemaal geen foutmelding of een gashendel die normaal werkt.

Denk dat er iets anders mis is, helemaal als hij hoog in de toeren schiet, dat duidt meestal op valse lucht ofzo, wel apart op zo'n nieuwe scooter.
 
Als jou gaskabel helemaal bevroren is, en je draai aan je gashandel zal deze niet meer terug gaan.
Omdat de weerstand van bevriezing groter is dan je veer in je carburateur.
Als deze dan ook nog is zo erg bevroren is dat hij knapt, dan kun je draaien aan je gashandel tot je een ons weeg, maar dan blijft hij gewoon volgas open staan.
Je zou even je luchtfilter eraf kunnen pakken en kijken of je gasschuif wel naar beneden staat.
Dan duid het inderdaad op een ander probleem.
 
scheelde 250 euro om hem daar te kopen, zou opzich naar ze kunnen bellen, maar als t onder de 100 euro is vind ik t geen probleem om t hier te doen als me dat veel tijd scheelt.

Thnx allemaal voor jullie nuttige reacties en hulp!!
Bel een dealer in de buurt en vraag hoeveel hij ervoor rekent :)

Nogmaals bedankt!!!
 
Als jou gaskabel helemaal bevroren is, en je draai aan je gashandel zal deze niet meer terug gaan.
Omdat de weerstand van bevriezing groter is dan je veer in je carburateur.
Als deze dan ook nog is zo erg bevroren is dat hij knapt, dan kun je draaien aan je gashandel tot je een ons weeg, maar dan blijft hij gewoon volgas open staan.
Je zou even je luchtfilter eraf kunnen pakken en kijken of je gasschuif wel naar beneden staat.
Dan duid het inderdaad op een ander probleem.

Die kabel blijft niet eeuwig bevroren hoor, dan had hij allang trg gekomen, verder zal het gashendel niet normaal reageren als die kabel geknapt is. Aangezien zijn gashendel volgens hem normaal functioneert zal er nisk zijn met de gaskabel.
 
waarom denken jullie allemaal meteen dat het de gaskabel was...
ik heb precies hetzelfde gehad, alleen stond mijn scooter, ook een speedfight 3, bij de dealer.
toen ik um ophaalde deed hij precies hetzelfde zoals je omschrijft. ze hebben um toen terug binnen gezet en de bougie moest gewoon worden vervangen... dat was alles
 
Back
Top