Speedfight 3 2-takt, wat te doen voor meer trekkracht

martyzzz

Well-Known Member
Heya Allemaal,

Ik heb dus een Speedfight 3 2-takt 25km/h versie bijna helemaal nieuw gekocht en begin inmiddels te denken dat het helemaal niet slim was...
Ik heb heel 't internet al afgestruimd voor de verschillen tussen een SF3 2-takt 25 en 45 km/h versie.
Ik wil mijn snor scoot alleen wat beter laten trekken zodat ik niet door opa's op een sparta-met fiets bij een stoplicht eruit wordt getrokken.
Alle info die ik kan vinder slaat op brom SF3's maar ik heb helaas een snor omdat ik deze goedkoper kon krijgen.
Ik vermoed inmiddels dat de Cylinder van een SF3 2tkt snor een andere fles heeft waardoor er maar weinig andere uitlaten beschikbaar voor zijn en mede door die andere "snor cylinder" dit ding niet vooruit te branden is.

Ik heb inmiddels de varioplaat eruit gehaald, hij ging van 28km/h naar 39km/h maar nog steeds trekken als een opa...
Daarna heb ik een ontgrensde (standaard uitziende) tecno uitlaat erop gezet, de top is nu inmiddels 58 (met windje mee) maar dit is de boedoeling niet eens.
Mijn scoot geeft vanuit stilstand direct 5000tpm en trekt langzaam maar zeker naar de 40km/h, daarna loopt het toeterental langzaam op naar de 6000tpm en dan gaat ie 58 top(met windje mee dus lang niet altijd, meestal 51-54).

Ik weet dat ik met deze setup een grotere sproeier moet hebben, deze gaat er as woensdag dan ook in maar dit zal mijn probleem echt niet oplossen qua kracht.

Ik vroeg mij af of de SF3 2takt snor gewoon een geknepen 50cc cylinder heeft en dat ik niet beter af ben deze te vervangen door bv een malossi MHR snelle 50cc en daarna afstellen.
Ik vind 60km/h al eigenlijk te hard maar ik wil gewoon snel optrekken, ik rij niet eens vol gas zoals de scoot nu rijd omdat ik dan bijna niets meer hoor qua geluid om me heen in het verkeer.

Al de rest in me scoot is nog standaard atm.
Enige wat er nu aan gedaan is, de varioplaat eruit en een volledig ontgrensde Tecno (geen terugloop maar standaard uitziend) uitlaat.
De scoot trekt wel netjes op (met netjes bedoel ik gelijkmatig, gelijk op 5000tpm, aangrijpen en doortrekken naar 40, daarna uitlopen naar 6000tpm en 54 gem rijden).

Wie o wie kan mij vertellen wat beste te doen?

Zitten er nog meer verschillen in een SF3 2-takt 25 en 45 versie, moet ik nog meer begrenzers eruit halen?
Zou de nieuwe sproeier zoveel uitmaken dat ik klaar ben met mijn huidige setup.
kan ik toch beter een snelle 50 nemen (met normale flens zodat ik meer uitlaat keuze heb)
Kan ik beter een snelle(re terugloop , welk natuurlijk VEEL meer opvalt) uitlaat nemen met mijn standaar Cyl ? Ik vind een terugloop er veel mooier uitzien maar het valt te veel op en maakt te veel herrie voor snor, het liefst behoud ik een uitlaat die niet opvalt.

Nou heel verhaal maar sorry ik kom er echt niet uit.

Alle hulp is meer dan welkom, alvast bedankt !!!!

Ow ik heb een filmpje op you tube gezet over hoe ie nu trekt maar die link kan ik niet posten om een of andere reden.
Als je zoekt op Speedfight 3 2-takt 25km / varioring eruit en ontgrensde Tecno uitlaat dan is de bovenste van mij als het goed is.

Groeten,
Martyzzz

PS: voordat mensen beginnen te roepen dat het hier om snortuning gaat, ik wil juist dat ie wat langzamer gaat maar alleen wat sneller trekt...
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top