Speedfight 2 afstellen

Aerox32

Speedfight
Hallo

Ik.heb een speedfight 2 die ni lekker loopt.
Setup 50cc orgineel
Sito uitlaat met prop
Orginele carbarateur
Alles orgineel. De vario is alleen ontgrenst.

Ik heb vanmiddag de luchtschroef van 2.5 slag terug gedraaid naar 1.5 slag liep al beter. Maar voor dat ik hem terug draaide stotterde hij als ik weg wou rijden of als i een tijdje stationair.draait en dan weg rijd stotteren en roken. maar als ik 40 45 reed en gas los en dan weer gas geven was het buaaaaaap en daarna pakte hij hem weer . Nu draaide ik de bougie eraf vanmiddag die was zwart 1 kant en de andere kant wit grijs . Zit nu een sproeier 76 in zou ik dan groter moeten 78 of 80 ..want wat zit er standaard in 74 volgens mij . Maar is voor de rest echt orgineel. Ik wou graag weten moet ik een grotere sproeier pakken of niet. Met de luchtschroef en stationair schroef kan je de kleur van je bougie niet veranderen . Maar wel met de gas naald stand volgens mij en die staat wel goed want hij rijd voor de rest goed . alleen kan soms niet vol gas geven dan houdt i in en stotteren . Maar nu is dat minder nu de lucht is afgesteld maar de bougie is vaag die kleur. Wie o wie kan me helpen
 
Advertisement - register to remove this

Mijn ervaring met Peugeot brommer, dat standaard op 50cc origineel sproeier maat 60 van toepassing is.
(Op een 17.5 carb wat er toen opstond toen ik hem nieuw kocht, ik denk bij speedfight ook) Maat 80 is veel te hoog.
80-90 gebruik ik op een opgefokte 70cc.
Waar ik naar kijk of mijn sproeier maat juist is, is aan de bougie kleur hij moet namelijk koffie kleur hebben dan zit je goed...
Verder zet je je luchtschoef helemaal dicht, dan draai je 1.5 slagen open das een standaard afstelling.
Probeer ook eens na te gaan of het niets anders kan zijn bv: luchtfilter vuil, probeer eens een nieuwe bougie, kijk of ie ergens lucht trekt.

Veel succes!
 
Last edited:
Back
Top