sobw 2012

@ tommy: had ik het toch goed gezien dat jij er liep. Twijfelde of jij het was.

Was me wel weer dagje, jmmr van de plens/hagelbui halverwege de 2e manche. Voor rest wel geslaagd dagje gehad. Weer 2 bekers mee richting huis genomen :)

Kunnen weer aan de schoonmaak voor veldhoven.
 
Ding draait 14.3, wat vrij normaal bij minarelli blokjes is. Winst bij sander zit in het sturen, dus hij moet nog wat uurtjes doorbrengen op de brommer:)


Heb jij nooit problemen met de overbrenging bij dit soort toerentallen? WIj hebben ook een tijd zo hoog in toeren gereden. Alleen naar een minuut of 10 was het echt klaar met de overbrenging. Oppakken en doorlopen was er dan niet meer bij.
 
Tot nu toe niet en loopt het 20 minuten zonder problemen. In principe ben ik juist voor een hoog toerental, omdat je dan met een lage weerstand in de overbrenging kan rijden, wat weer beter voor de hitte in overbrenging is. Uiteraard heeft het ook alleen maar zin als het blokje op zòn toerental ook een bruikbaar vermogen kan geven, wat bij piaggio al wat lastiger wordt.
 
Kan jij vinden, minarelli blokjes icm c21/30 met 7t draaien altijd 14+ en er zijn vele blokjes bij die 15k draaien. Dat jij het dan veel toeren vindt zegt mij niet zoveel. Test er zelf maar eens mee, zou ik zeggen:)

hoho , ik zeg niet dat ie niet op dat toerental vermogen geeft , ik zeg alleen dat je goed kon horen dat de scooter veel toeren draaide maar dit niet op straat belandt. (aan het geluid te horen)

hij bleef idd wel goed draaien ,maar dat kan ook wel , vorige setup van mij was Stage6 racing 70 , deze draaide 13.900 a 14.000 ongeveer , maar met 14,400 liep het ook wel goed en wou ook probleemloos 30 minuten achter elkaar lopen , alleen was het gewoon net teveel en dat verneem je wel.

ik val ook niemand aan (mocht iemand dat denken) , ik zeg alleen dat ik het ding aardig veel toeren vond draaien voor het het vooruit kwam in verhouding tot de meeste anderen. Daarnaast waren er andere aanwezigen die zeker wel weten wat ze doen op scootergebied die dit ook hebben gezegd.

dus voel je niet aangevallen , of zie het niet dat ik het beter wil weten of wat dan ook , ik wou alleen maar even aangeven dat ik het gewoon veel toeren vond , en misschien dat het ding ook wel gewoon teveel draait , misschien ook niet .. ik zie daar geen probleem in om zoiets gewoon te kunnen zeggen.

ik heb zelf @ minarelli op de baan juist de ervaring dat minder toeren langer goed blijft , en meer toeren is bij mijn scooter meer warmte en dus slijtage + meer kans op vlakke kanten aan de rollen e.d.

maargoed ,ieder zijn eigen , dat is toch het leuke van zoiets?

Heeft Sander vrijdag ook nog wel gereden? ik weet het eigenlijk niet meer!
 
Last edited:
Melf ik kan hier niet zoveel mee. Jij stelt dingen af aan de hand van je gehoor en aan de hand van wat anderen zeggen. Ik stel het af op de testbank en nu is het maar wat je betrouwbaarder vindt. Je zal best een aardige vent zijn, maar hier ga ik serieus niks mee doen.

Nog even ter info als ik het blok 14 strak of eronder de 14 laat draaien, dan lever ik 2-3 pk in plus dat het toerental niet meer strak loopt. Al moet het ding 18k draaien, so be it.

Warmte in de overbrenging heeft mijn inziens ook niet met toeren te maken, tenzij je het niet voor elkaar hebt en daardoor slipt krijgt, wat jij beschrijft.

Sander was er vrijdag ook inderdaad en ja je mag van mij alles zeggen, alleen ben ik het niet altijd met je eens, schat ik zo in:)
 
Melf,

feit blijft dat mijn blokje het meest constand presteerd met dit aantal toeren, waarom zou ik em dan minder laten draaien?

zolang ik verder geen problemen ondervind van dit toerengebied waarom zou ik het dan moeten aanpassen?

daarnaast kan ik jouw aangeven dat op een bepaald mement dennis van ddl mij net voor de bocht rechte stuk op inhaalde , en dat hij op het rechte stuk niets uitliep , en dat terwijl hij eerder op het gas ging!

Ik loop gewoon kwa stuurwerk nog heel erg achter op de rest , kwa vermogen denk ik niet dat ik heel erg veel verschil met de top 4;) zo was wel te zien bij de start van de 2de manche , pakte gelijk 2 man en zat direct in het wiel van 1 t/m 4 , alleen ja goed , dat kan ik simpelweg nog niet bijhouden , lef factor ligt nog veel te laag!

Zelf ben ik van mening dat ik in vergelijking met berghem met grote stappen voortgang heb geboekt en aangezien dit mijn 2de race dag was vindt ik dat ik niet klagen mag.
Ik hoop aan het einde van het seizoen te kunnen laten zien dat je met 14.3/14.4 toeren ook met de top mee kunt , aan men inzet zal het niet liggen;)

Maar melf , ik ga deze of volgende week nog een dag trainen, zzin om langs de baan te staan , hoef ik eerst niet langs tom om te kijken of ie nog fris loopt:)

Enne voor de rest , tot op veldhoven:)
 
ik zeg ook niet dat je het slecht doet hoor :)

zoals ik al zei , voel je niet aangevallen ofzo , ik merk dat sommige types hier zeer snel dingen verkeerd opvatten namelijk!

ik geloof best dat het ding goed loopt , maar normaals , het lijkt gewoon heel veel toeren te draaien als je langs de kant staat , wat je dus bij de rest niet hoort.

tja , ik woon vlakbij , dus ik kan zo even voor je luisteren hoor ;) :p
 
Melf ik kan hier niet zoveel mee. Jij stelt dingen af aan de hand van je gehoor en aan de hand van wat anderen zeggen. Ik stel het af op de testbank en nu is het maar wat je betrouwbaarder vindt. Je zal best een aardige vent zijn, maar hier ga ik serieus niks mee doen.

Nog even ter info als ik het blok 14 strak of eronder de 14 laat draaien, dan lever ik 2-3 pk in plus dat het toerental niet meer strak loopt. Al moet het ding 18k draaien, so be it.

Warmte in de overbrenging heeft mijn inziens ook niet met toeren te maken, tenzij je het niet voor elkaar hebt en daardoor slipt krijgt, wat jij beschrijft.

Sander was er vrijdag ook inderdaad en ja je mag van mij alles zeggen, alleen ben ik het niet altijd met je eens, schat ik zo in:)

nee , dat geeft ook niet , iedereen doet het anders , alleen ik mag toch wel zeggen dat het ding veel toeren draait? ik vind het gewoon jammer dat veel mensen hier zich meteen aangevallen voelen! ik zeg ook niet dat ik afstel op geluid , maar je kunt echt duidelijke een stuk meer toeren horen dan bij de rest.

verder ga ik er niks meer over zeggen , het was gewoon vriendelijk bedoeld!

volgende keer zal ik even vragen wie jij bent en schudden we elkaar de hand en maken we gewoon even kennis , en dan hebben we het wel over het weer ofzo :*

ik heb vrijdag zelf nog gereden ,zodoende vroeg ik of Sander ook gereden had , julllie zijn best vroeg weg gegaan of niet?
 
nee , dat geeft ook niet , iedereen doet het anders , alleen ik mag toch wel zeggen dat het ding veel toeren draait? ik vind het gewoon jammer dat veel mensen hier zich meteen aangevallen voelen! ik zeg ook niet dat ik afstel op geluid , maar je kunt echt duidelijke een stuk meer toeren horen dan bij de rest.

verder ga ik er niks meer over zeggen , het was gewoon vriendelijk bedoeld!

volgende keer zal ik even vragen wie jij bent en schudden we elkaar de hand en maken we gewoon even kennis , en dan hebben we het wel over het weer ofzo :*

ik heb vrijdag zelf nog gereden ,zodoende vroeg ik of Sander ook gereden had , julllie zijn best vroeg weg gegaan of niet?

Volgende keer spreek ik je wel even aan :) We waren er van 10 tot half drie ofzo, toen ging het regenen, dus hadden we het wel bekeken! Foto`s zijn altijd goed!
 
ik was er rond 1 uur pas , de baan is maar 1 keer nat geweest toen wij er waren , daarna niet meer :)

wel wat sputters maar dat mocht mijn pret niet drukken op die dag haha!

s'morgens was het wel een stuk beter , toen was er zelfs nog zon!

ik zal zo even kijken wat er nog tussen de foto's zit :p
 
Kopievanemmen1307.jpg

Kopievanemmen1475.jpg



Kopievanemmen1494.jpg

Kopievanemmen1490.jpg
 
klopt idd , dit had ik al van meerdere mensen gehoord , aan de hand van de foto hierboven zie ik idd dat dat het eerst puunt wordt.

eerdaags maar eens een ander deksel aanschaffen.

bedankt voor de foto's melf;)
 
Je krijgt op een JOG echter nog eerst een waarschuwing van het kuipwerk onderaan :)
Indien de Jog niet opgehoogt is.

Dus eerst gaat het kuipwerk tegen de grond schuren, dan pas het deksel.
Van het kuipwerk had ik eigenlijk geen last, schuurde wel maar verder niet echt een probleem.
Ging er dan ook niet hard mee rond, hij had de std schokker achteraan zitten :p
 
jah dat verhaal van die onderkuip dat klopt wel,ik rij ook met een jog en de onderkuip komt nu regelematig tegen de grond.

deksel heb ik nog niet aan het asfalt kunnen krijgen gelukkig<]

ik was er niet bij op emmen en ook niet op brakel simpele reden,regen!
ik heb nog geen regen bandjes en ik heb het niet zo op gladde banen.

maar het weer gaat weer wat de goede richting op zegt men dus ik wil veldhoven er echt weer bij zijn!

gr sander#21
 
Back
Top