Snor scooter gaat niet volgas

Arno1984

New Member
Goede dag mensen,

Ik ben bezig met een zenith snor. Volgens kenteken van 2006. Ik kocht hem niet lopend. Beetje twijfel achtig met veel losse onderdelen erbij. Na eennklein beetje afstellen liep hij. Alles lijkt me origineel, alleen de varioring is er uit. Hij loopt nu 50 op de teller alleen kan ik geen volgas geven dan smoort hij. Ik zit nu op sproeier 58. Als ik groter ga word het slechter. Als ik kleiner ga word het ook slechter. Iemand nog een idee?

Grtzz

Arno
 
Advertisement - register to remove this

Dat gaan we zeker even proberen. Misschien dat de sproeier buis vervuild is. Daar heb ik eigenlijk niet op gelet. De sproeier is nieuw. Verder zag de carburateur er schoon uit. Eigenlijk moet hij ook iets langzamer gaan lopen. Tot nu toe is volgens mij alleen de varioring eruit, en hij loopt nog steeds 50.

Daar moet ik ook nog even aan puzzelen.

Grtz
 
Probleem verholpen. De carburateur was helemaal schoon. Bij een zenith zit er aan het luchtfilterhuis nog een extra resonantiebox achtig ding. Hier zitten op de top 2 gaten in. De waren bij ons helemaal open. Hier schijnen origineel dus buisje in een rubber in te horen zitten, als restrictie. 1 gat tijdelijk afgeplakt en hoj rijd super. Bedankt voor het meedenken.

Grtz
 
Hey Arno, thnx voor deze optie! Die Zenith van mij rijdt koud beter dan dat die warm is. Dacht eerst aan een te kleine sproeier maar anderzijds teveel lucht is ook niet echt best...
Ga morgenochtend ff het luchtfilter resonantiebox checken en wat sleutelen en hopelijk rijdt die dan ook weer wat beter.

Laters
 
Back
Top