Sneller optrek zip 4t 4v

Kermitdegermit

New Member
de specificaties van de zip zijn:
6.5g Rollen
Turbokit uitlaat
En hij komt uit 2016

Kan iemand mij helpen met welke maat sproeier hier het best bij zou passen? Ik had gelezen dat er standaard een 75 in zit en dacht zelf aan een maat 78. Ik wil hem vooral sneller laten optrekken, hebben trekveren dan ook nog zin? want sommige mensen zeggen dat dat geen zin heeft op een standaard zip4t. En weet iemand of ik dan een (6mm) of een (5mm) moet hebben op bijv een maat 78?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Trekveren hebben op lage toeren van een 4t (naar mijn weten) geen invloed op de snelheid van de optrek.
Sproeier vergoten gaat alleen voor meer verbruik en knallen zorgen.
Je zou wel lichtere rollen kunnen gebruiken maar dat zal ook niet zoveel schelen denk ik.
 
een sproeier heeft alleen invloed op de top.
als je verder niet gaat opvoeren: een sportvario, en dan zoeken naar het juiste gewicht rollen.
het hòeft geen malossi of polini te zijn. als de rollenbanen maar niet vlak zijn, maar juist een beetje in een boogje lopen aan het eind.
met de juiste rollen blijft ie dan wat langer in de hogere toeren, wat iets vlotter optrekt, om pas op het eind naar de zwaardere overbrenging te "schakelen"
ik heb zelf een Power1 op mijn Kymco, de meegeleverde rollen waren echter allemaal te zwaar, originele te licht, ik ga er binnenkort 7 grams in proberen. (heb er nu een mix van gemiddeld 7,1 in zitten, dat rijdt fijn maar het verschil is niet optimaal)
 
Back
Top