Snelle uitlaat op speedfight

Speedfightlover

Laagvlieger
Nu heb ik een giannelli uitlaat op mijn speedfight 2. Ding maakt een herrie, maar zat een beetje met isolatiewol te klooien in de demper en merk wel dat het soms stiller klinkt. Nu snap ik dat dit niet hetzelfde is al officiële uitlaat vulling, maar een Peugeot is laagtoerig en houd wel van een beetje tegendruk. Als ik nu vulling haal welke moet ik nemen? Want als ik om 5 uur naar m'n werk ga en door de buurt scheur zie ik overal de lampen aangaan
 
Advertisement - register to remove this

Misschien overwegen om er een sit0 plus eronder te hangen?

- Scheelt je het kloten met demperwol.. (want na 3 maanden kan je overnieuw beginnen)
- Scheelt je in het brandstof verbruik..
- Je omgeving slaap nachts ook een stuk prettiger..

Ik weet precies hoe dat blok reageerd.. Een beetje standaard uitlaat loopt net zo hard als de terugloper die er nou eronder zit..


Het vullen van de demper is niet voor iedereen weg gelegd... Het is niet de demper even vol drukken en klaar..

Ik deed er vroeger gewoon een stuk glaswol in de demper (isolatie materiaal uit de bouw)

Geluid is niks meer als lucht deeltjes laten trillen..

In de demperkoker zitten gaatjes.. Door dat het geluid niet zijwaards eruit kan komen (uit de demper huls) word het geluid rustiger naar mate het richting het einde van de demper word getransporteerd.

Om het geluid te dempen , moet je een absorptie materiaal hebben die het echo`en van het geluid stopt.. Waardoor je een demping verkrijgt..

Het dempings materiaal moet je niet te steving om de demper buis draaien, net zo lang totdat de koker er net er nog erop past.
 
Last edited:
Bedankt voor je tip! Is gelukt en maakt nog wel geluid, maar valt binnen mijn grenzen. Scooter zojuist ook verkocht voor een mooie prijs toen hij naast me kwam staan bij de pomp ( alles kan tegenwoordig ).
 
Back
Top