Snelle uitlaat al niet legaal?

F12-Racr

Well-Known Member
Oke, ik snap dat de snelle uitlaten in de racebranche horen.

Maar ik hoorde dat je zelfs met een Technigas Next en de rest standaard al onverzekerd rondrijdt :|

Is dit zo? Tot waar ben je dan nog wel verzekerd?

Gezien het aantal pk's onbeperkt is kan je met 50cc zelf 10pk hebben (ik noem maar een voorbeeld) als je maar niet boven de 50cc haalt. Met zo'n uitlaat kom je toch niet boven de 50cc? Duh

Maar hoe zit dit. Als dit zo is kan ik er in dat geval net zo goed een Motorforce RPM ondermikken, als ik dan toch onverzekerd rondrij.. (bij wijs van spreke)
 
Advertisement - register to remove this

Als de uitlaat goedgekeurd is (staat er een plaatje op met E goedkeurings nummer), en je laat de pijp begrenst, dan is het goed/legaal.

Als je een uitlaat koopt zo'n keuringsnummer, en/of de prop uit de uitlaat haalt, dan is het officieel illegaal om op de openbare weg te gebruiken.

Als je te hard rijdt (wat bijv gebeurd door een ontgrensde, of niet goedgekeurde pijp) dan ben je inderdaad officieel niet verzekerd.
 
Uitlaten zoals Yasuni Z/R die hebben standaard een begrenzing erin zitte, als je die erin laat is er in feite niks aan de hand.

Heb zelf wel is een aanrijding gehad met me scooter, had er een Yasuni Z onder hangen met een eige gemaakte begrenzer dat ie wat harder liep. Wel meegenomen naar het politiebureau voor een controle, had 0,9 KW alleen daar is bij mij toen geen melding van gemaakt.
 
Let wel op dat je dan een yasuni r pakt met straatgoedkeuring.. Die van mij heeft dat niet namelijk..

Maar mijn zus heeft al eens een ongeluk gehad met snor viva die 50/60 ree, en daar is ook geen probleem van gemaakt.. Het ligt er dus puur aan hoe extreem hij opgevoerd is denk ik..
 
Het gaat er helemaal niet om hoe "snel" je uitlaat is..

Als hij begrensd gewoon langzaam loopt is het goed, en dat doen ze allemaal wel.. Ook letten ze op het geluid wat je uitlaatje produceert volgensmij:p
 
Back
Top