Snelheidsregels ???

qvscootboy

Well-Known Member
Hallo iedereen,

Een scooter standaard 45 km/h
hoe werkt het precies met de snelheden??
Stel hij word opgevoerd ( gianelli conti ) tot 90 plaats een begrenser en hij gaat 60.
de begrenser word er dan nooit af zodat hij altijd gewoon 60 gaat
Als je gepakt wordt word mijn rijbewijs dan ingevorderd?
Als je de snelheid overtreed en ze zien dat ik 60 ga wat gebeurd er dan.
Gaat er 10 km/h vanaf?

Alvast thanx
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

als hij uiteindelijk 60 gaat op de rollenbank krijg je en boete voor 10 te hard ofzo.
merken ze dat jij een begrenzer hebt en ze onderzoeken hem ben je nat en kost het geld :)
Dus als ze jou pakken terwijl je 90 rijdt en opeens rijdt hij maar 60 dan gaan ze uiteraard verder kijken..

je rijbewijs wordt niet zomaar afgepakt, het is eerder dat ze je scooterpapier innemen en je hem dan origineel moet laten zien ofzo.
 
door gewoon jouw scooter mee te nemen naar het bureau voor technisch onderzoek:) dan schroeven ze hem helemaal uit elkaar..

Als je een goed afgestelde begrenzer hebt dan is dat niet echt merkbaar op de rollenbank.. dan stottert je scooter niet oid.
Maar als jij gepakt wordt met een veel hogere snelheid dan dat je uiteindelijk op de rollenbank haalt dan ben je zoiezo verdacht :)
 
de begrenser word er dan nooit af zodat hij altijd gewoon 60 gaat
Als je hem zo inbouwt dat je hem niet makkelijk aan/uit kunt zetten dan kunnen ze je daar niet voor bekeuren.

Zelf zou ik 'm dan motorisch begrenzen door b.v. een grotere prop in de uitlaat te zetten, elektronische begrenzers zijn namelijk niet gezond voor de ontsteking.
 
maar als iemand dus gewoon een prop maak dan gaat hij ook niet harder dan 60 dus kan je ook niet harder dan 60, dus kunnen ze iemand ook niet betrappen op een hogere snelheid dan 60.
en kunnen ze er dan achter komen dat iemand een prop heb ingelast
 
Last edited:
Wat is jou doel precies?

Een begrenzer, elektronisch of niet, is gewoon toegestaan.
Wat echter niet is toegestaan, is deze ter plekke aan of uit kunnen zetten.

Een prop in de uitlaat zit er vanaf de fabriek af aan al in, is dus volledig legaal.
Dit is ook gewoon een begrenzer.
 
dan krijgt iemand alsnog een boete als je hem uitboort tot 60
wat moet iemand dan doen als je aangehouden bent en je hebt een prop uitgeboord
tot 60 km/h
 
Je krijgt gewoon een boete omdat je scooter te hard rijd. Niet of je wel of geen begrenzer hebt in de vorm van een prop. ze gaan pas naar begrenzers kijken als je iets verdenken.
 
Wat is jou doel precies?

Een begrenzer, elektronisch of niet, is gewoon toegestaan.
Wat echter niet is toegestaan, is deze ter plekke aan of uit kunnen zetten.

Een prop in de uitlaat zit er vanaf de fabriek af aan al in, is dus volledig legaal.
Dit is ook gewoon een begrenzer.

Precies. Zolang je je begrenzer niet aan en uit kan schakelen is het geen probleem.
Maar ik zou eerder kiezen voor een varioring/prop in de uitlaat dan :)
 
Back
Top