snelheid van sr www

Mitsjiel

FAC member y0!
Eeyz peepz,
Ik heb sinds kort een www gekocht en heb door de dealer de begrensers eruit laten halen (ik mog het nie zelf doen :( )
Hij gaat echter maar 70/75 op de teller...
Ik weet ook niet cker of de varioring er wel uit is want hij zou toch wel harder moeten kunnen lijkt mij :?

Enieweej, wie kan me vertellen hoe hard/langzaam ik zou moeten gaan of dat ik nie harder kan?

TnX, Michiel
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb alle spullen al gekocht. Ik moet ze enkel nog op gaan halen.. haha
Best wel komisch eigenlijk.. DIT topic heeft er toe geleid dat ik mijn scoot om ga bouwen. Niet iets wat je zo besluit als je nog nooit een cil. Er Eigenhandig af hebt gehaald. Als je dat nou al 100x hebt gedaan. Heb ik nog nooit eigenhandig gedaan. Laat staan een heel koelsysteem ombouwen:). Ik heb het wel een paar x met me broer en pa gedaan. :) maar jah. Het lijkt me niet zo moeilijk, Moet je nog iets speciaal doen als de nieuwe cil. Er net op zit ( al ingereden) moet er olie in.. bij de zuiger. Of wat.. geef me eens wat tips. ;)
 
Jah.. echt wel..eigelijk moet ik iedereen bedanken hier.
Jullie hadden me helemaal opgefokt. Robbin kevin, sjoerd, erwin en wie ik allemaal vergeten ben verder.
Maar kevin.. wat ga jij nu doen met je www. Je weet nu waar het aan ligt.
Ik ga dat meteen veranderen. En hem dan maar ook gelijk ombouwen.
En jij?
 
Het ombouwen kostte mij maar ehm..

Radiateur
3 slangen
koelvloeistof reservoir
2 beugels voor radiateur te bevestigen.
Waterpomp, waterpompdeksel en slakkenhuis
Totaal 40 euro

de Aprlia sr50 LC vertanding 10 euro

En de cilinder ( helemaal compleet zuiger, cilinder kop en alles )
30 euro.

Dus ik ben voor 80 euro helemaal klaar.
Maar dan komen daar ehm.. tjah ik noem het rijklaar maak kostten bij zoals vertandingsolie en koelvloeistof. Kost totaal 10 euro meer.
 
Originally posted by Teunios
eigenlijk wel ja.. mits je het zelf doet.. ivm met werkkostten en de spullen moeten 2e hands zijn anders ben je duurder uit.

Mjah koop die spullen maar es bij je dealer en laat et daar doen €€€ 8P

Voor mij was het ook richting die 80-100 pleuro :) is het wel waard hoor
 
Originally posted by Teunios
Ik heb alle spullen al gekocht. Ik moet ze enkel nog op gaan halen.. haha
Best wel komisch eigenlijk.. DIT topic heeft er toe geleid dat ik mijn scoot om ga bouwen. Niet iets wat je zo besluit als je nog nooit een cil. Er Eigenhandig af hebt gehaald. Als je dat nou al 100x hebt gedaan. Heb ik nog nooit eigenhandig gedaan. Laat staan een heel koelsysteem ombouwen:). Ik heb het wel een paar x met me broer en pa gedaan. :) maar jah. Het lijkt me niet zo moeilijk, Moet je nog iets speciaal doen als de nieuwe cil. Er net op zit ( al ingereden) moet er olie in.. bij de zuiger. Of wat.. geef me eens wat tips. ;)

idd alles ff dun insmeren met 2takt olie. En je moet de cilindermoertjes (4x) op ong 11NM vastzetten!!! Ik zet ze altijd op 13, mja. Kheb hier nu ff zo´n sleutel thuus liggen 8)
Maar zoals je et al wel ziet, is 11NM niet echt lomp vast, en kruislings vast zetten offcourze.
 
Wat wil je nou precies weten over die vertanding? Hoe je hem vervangt gaat als volgt;
Achterwiel eraf, vertandingsolie eruit laten (opvangen in een bakje) lopen via een moer die onderin je carter aan de achterkant zit, carterdeksel eraf, koppeling eraf, overbrengingsdeksel eraf, met een rubberen hamer (nou jah boeit niet zo) op de as slaan en als het goed is heb je dan in totaal 3 tandwielen/assen in handen. Nieuwe as/assen erin steken, vloeibare pakken (belangrijk) op de overbrengingsdeksel smeren en de deksel monteren (beetje kruislings), even wachten tot deze opgedroogd is en nieuwe overbrengingsolie erin (ietsje meer dan dat je hebt opgevangen). Klaar.
 
Eyh sjoerd.. niet negatief bedoelt maar ik volg het niet meer..

eerst zeg je dit.
Zei ik toch al eerder, Folkert heeft het onlangs nog getest bij zijn Rally.

RF AC = 14,67
RF LC = 12,29

Ik heb ooit van mijn vertikale machientje (RF = 14,7) de secundaire vertanding veranderd naar 13/42, toen kwam ik dus uit op een RF van 12,92...

Ik heb nu btw in mijn LC blok, 13/44 - 14/43, dus een RF van 10,38 ... EN rechte vertanding ipv schuin. Misschien nog een keer andere secundair maar dat komt nog wel.


dat wijst er volgens mij op dat het probleem bij de secundaire vertanding ligt.

en dan zeg je dit :


Zoalsj e ziet is het de primaire vertanding het deel van de vertanding wat roet in het eten gooit;

AC = 13/52 - 12/44
LC = 13/52 - 14/43

Je moet die 12/44 er dus uitgooien en de 14/43 erin hangen.


dat de primaire zit te kloten.. wat is het nu? :)

grtz teun
 
Originally posted by 46:TheDoctor
, met een rubberen hamer (nou jah boeit niet zo) op de as slaan

8P8P8P BOEIT NIET??????? Hallo word ff wakker man, ga ff lekker als een idioot met een ijzerhamer erop staan rossen en voila achteras verneukt!

Ga er NIET op slaan, nergens mee!!! Alleen als je em echt niet uit et lager krijgt, ZACHTE (lees zachte) tikjes op je as geven met een rubberen of plastic hamertje.

8P
 
Originally posted by Teunios
Eyh sjoerd.. niet negatief bedoelt maar ik volg het niet meer..

eerst zeg je dit.
Zei ik toch al eerder, Folkert heeft het onlangs nog getest bij zijn Rally.

RF AC = 14,67
RF LC = 12,29

Ik heb ooit van mijn vertikale machientje (RF = 14,7) de secundaire vertanding veranderd naar 13/42, toen kwam ik dus uit op een RF van 12,92...

Ik heb nu btw in mijn LC blok, 13/44 - 14/43, dus een RF van 10,38 ... EN rechte vertanding ipv schuin. Misschien nog een keer andere secundair maar dat komt nog wel.


dat wijst er volgens mij op dat het probleem bij de secundaire vertanding ligt.

en dan zeg je dit :


Zoalsj e ziet is het de primaire vertanding het deel van de vertanding wat roet in het eten gooit;

AC = 13/52 - 12/44
LC = 13/52 - 14/43

Je moet die 12/44 er dus uitgooien en de 14/43 erin hangen.


dat de primaire zit te kloten.. wat is het nu? :)

grtz teun

Je begrijpt me verkeerd en ik heb me versproken, maar dat had je kunnen zien als je me had begrepen.

Die eerste quote van mij ging gewoon over wat IK had gedaan en niet hoe het bij jullie zat en wat voor jullie de oplossing zou zijn.

Het tweede deel geef ik weer wat jullie probleem is, en geef ik suggestie. Dat klopt. Alleen vertyp ik me door te zeggen primair ipv secundair. Dat kon je ook zien aan de getallen die ik gaf, dus als je het snapte en/of logisch nadacht moet je het begrijpen.

Duidelijk nu?
 
Back
Top