Snel spul voor Minarelli horizontaal...

Status
Not open for further replies.
"He Joel, weet je zeker dat die dr80 niet bestaat?? "

100% zeker... ik heb de catalogus hier thuis liggen, en daar staat ie niet in.

"Ik ken namelijk iemand die beweert een dr80 onder zn phantom (minarelli) heeft liggen."

Dan is zijn cilinder uitgehoont of hij lult simpelweg uit zijn nek.

"He, jij tuned cilinders he?"

Yeps, JS-Tuning, zie sign.

"Waarom is die polini 50 eigenlijk beter te tunen dan een originele minarelli??"

- Veel beter ontworpen kop
- Uitlaatpoort met hulp-poortjes, kan veel breder gemaakt worden.
- Hoger liggende en beter gevormde spoelers

Ik had je trouwens zien rijden in valkenswaard met je runner. Jammer dat de pakkingen scheurde, ik had je nog wel eens op de testbank willen zien.

Hij is nu weer gefixt, volgende week ga ik een testrun maken bij Twins in Gerwen.



------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, Multivar 2000 vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd.
 
De 17.5 Dell'Orto carbu heeft een handchoke trouwens...

En de Hebo koppeling is dus 105mm (voor de duidelijkheid)



------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, Multivar 2000 vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd.
 
Originally posted by Joël:
De 17.5 Dell'Orto carbu heeft een handchoke trouwens...

En de Hebo koppeling is dus 105mm (voor de duidelijkheid)


Hey als je de carb. over een kleine twee weekjes nog hebt dan wil ik 'em wel kopen (geldgebrek op 't moment
frown.gif
)
En die Hebo koppeling past dus niet in een Area51?

Want de diameter van 't koppelingshuis van een Area is 107mm.

mzzl
 
Sorry voor het slechte leeswerruk, maar zou een Malossi sec. vertanding niet beter zijn op een Malossi prim.vert. dan een TP?
Of maakt dat geen ene reet uit?
En hoe is de tandverhouding van TP tov Malossi?
 
Ej heb je die carb nog?? Als het goed is krijg ik deze week een hoop centen van de verzekering, ik kan nog wel wat sjit gebruiken.
 
Originally posted by Daniël >>Area.51:

En die Hebo koppeling past dus niet in een Area51?

Want de diameter van 't koppelingshuis van een Area is 107mm.

mzzl

Past wel. De koppeling zal alleen 2mm extra moeten maken voordat ie aangrijpt. Maar technisch gezien kan het.

Het moge duidelijk zijn dat een 107mm niet in een 105mm kopp. huis past
wink.gif
 
He Joel, heb je die cilinder nog? Kun je nog wat meer info geven over die cilinder. Zit er een nikasil wand in? Kan hem evt. wel gebruiken voor mn racescooter.
________
Huge Tits Cams
 
Last edited:
Originally posted by Repsac:
Wat heeft een SR Stealth eigenlijk voor maat ?

9 vd 10 keer 105 millimeter

Haal je koppelingshuis eraf, en meet de binnendiameter. Of als je een standaard koppeling heb met 3 schoenen heb je een 107. Maar meet het voor de zekerheid gewoon even op! Ik had wel 105!
 
Originally posted by Hugo:
Ej heb je die carb nog?? Als het goed is krijg ik deze week een hoop centen van de verzekering, ik kan nog wel wat sjit gebruiken.

Carb heb ik nog steeds ja...
 
Originally posted by Daniël >>Area.51:
Hey als je de carb. over een kleine twee weekjes nog hebt dan wil ik 'em wel kopen (geldgebrek op 't moment
frown.gif
)
En die Hebo koppeling past dus niet in een Area51?

Want de diameter van 't koppelingshuis van een Area is 107mm.

mzzl


Dan past ie! De koppeling ZELF is namelijk 105mm... dat heb ik gemeten.

Waarschijnlijk "noem" je het dan dus een 107mm koppeling.

Hij was in i.i.g. voor een Neo's.

En ja, die heb ik ook nog.
 
Originally posted by SNap:
Wat heb je allemaal nog in de aanbieding Joël?

Ik heb ook nog een Top Performances Racing Plus cilinder, FW getuned, voor een Mina Hor. AC.

Die gaat echt SUPERhard voor een AC, die gast die hem had op zijn Neo's hield mijn Evo Runner goed bij! Zonder gein, toen had ik nog Evo70 std/ 21mm/ ForRace, en dat liep toch ook niet verkeerd.
Maar die cilinder is warmgelopen, dus ik ga hem laten honen en koop nog een nieuwe zuiger. Dan mag ie weg voor 250,=
Of zo meenemen voor 150,=

En.... ik heb ook nog een Tecno terugloop uitlaat
smile.gif


Maar ho... voordat je mij uit gaat lachen...

Schotten verwijderd en expansiegedeelte ingekort, loopt heel aardig!
Vergelijkbaar met een Leo Z zonder schotten.

Uitlaat is roestig, dus voor 35,= mag ie weg.

De rest heb ik nog... op de Airspeed na.


------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com
 
Originally posted by Stealth^:
9 vd 10 keer 105 millimeter

Haal je koppelingshuis eraf, en meet de binnendiameter. Of als je een standaard koppeling heb met 3 schoenen heb je een 107. Maar meet het voor de zekerheid gewoon even op! Ik had wel 105!

Ik had dus WEL een 107...ging niet zo goed in combi met 105 koppeling die ik nieuw had gekocht.
smile.gif
Moest ik weer ruilen...
 
die koppeling heb je dus nog. past die ook in een sr valerossi? En die vario was je al kwijt..damn?

die carb is die ook geschikt voor sr?

waar woon je ?
 
Originally posted by SNap:
die koppeling heb je dus nog. past die ook in een sr valerossi? En die vario was je al kwijt..damn?

die carb is die ook geschikt voor sr?

waar woon je ?

Vario heb ik nog, alleen de Airspeed is verkocht, dat is dat buitenste poeliehelftje.
Bij de vario krijg je trouwens ook nog een partij rollen en drukveren.

En ja, de carb past ook in je SR.

Ik woon in Eindhoven.

------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, schuimfilter (ramair in aanbouw) Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed Valve met aangepast vulstuk, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, Multivar 2000 vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp/ -tank/ startmotor/ lichtspoelen verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Rond de 16 achterwiel-pk's bij zo'n 14000 rpm.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top