Slider v2.0

Status
Not open for further replies.

D.J

Pfew, al die draden
DJ's Slider v2.0

So, daar zijn we weer :p

Allereerst even mijn oude hok er toch weer bij halen :p Blijft nog in de scene, ws. een extra blokje voor m'n meisie er voor opbouwen :)

Slider v1.0
91-1125825250.jpg


[ir]http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/vries439/scootn/page1.jpg[/ir]

Maar ja, je wilt harder etc. dus je moet lichter.
Even ter verduidelijking, de Slider v1.0 woog 89.2kg O-)

Dus, we kopen een 2e Slider (of krot :X). Ding opgehaald, en opzich was het doel gelijk duidelijk. Lang, licht, en 25+pk :)

Maar genoeg blabla, hier pix van aanschaf:
1.jpg


2.jpg


Ook kreeg ik er nog wat spul bij:
-Voorvork
-Kappen
-Krom stuur +pippi+
-Buddy
-Radiateur SR
-Kvs Slangen


Had ook al wat plannen/doelstellingen:
-Ik wou persé een zip vork er in, met 10" voorwiel (trommel O-) )
-Streven kwa doelgewicht onder de 50kg
-Lang en Laag.
-Alles weer vers etc.

Het word dus m'n 2e scooter, en ik wil het ding minstens net zo netjes er bij hebben staan als de andere Slider. Die wou ik ook nooit smerig oid. op een meeting hebben, dus deze ook niet.

Naja, men begint dus met zagen, slijpen etc:


En dan komt dit er binnen 10 minuten van af :p :
3.jpg


En dan ligt het er zo bij:
4.jpg


5.jpg


Naar verloop van tijd is er nog veel meer af gegaan, enkel zie je dat wel op de latere foto's op deze page.

De Zip Voorvork (Puch Zip AC)
Naja, na even te zoeken op marktplaats, een persoon gevonden die voor 30 euro mij een complete Puch Zip AC voorvork incl. velg plus remmerij wou opsturen. Dus gelijk maar gefixed.

Pix van de voorvork:
6.jpg


7.jpg


Enkel dit past dus standaard niet :p dus even:
-Van een oude slider voorvork een stuk afgezaagd
-Dat stuk afgedraaid
-De zip vork doorgezaagd
-Gezorgd dat het stuk van de Slider voorvork er in paste
-Vast gelast
-Nogmaals verankerd op een aantal plaatsen doormiddel van een las.

Dus dat zit allemaal ook weer prima vast :)

Paar pix er van:
8.jpg


9.jpg


10.jpg


11.jpg


Ook pasten de lagerschalen onderop niet, maar die waren dusdanig aan te passen dat het wel paste. Naja, als je dus het gereedschap hebt, geen probleem }:O

Dat ziet er dus zo uit @ Slider 8)
12.jpg


Hier zie je hoe het radje komt te zitten :)
13.jpg



Toen het spul maar eens gaan verhuizen. Daar gelijk even een proef opstelling gemaakt van hoe het er uit kon gaan zien met deze voorvork.

Slider v2.0 met Puch Zip AC voorvork @ Offroad mode
14.jpg


Vond ik dus veel te hoog. Is verlaagd, pix volgen in dit topic :p

Toen maar eens begonnen met het maken van een radiateur-ophanging:

Beugels:
15.jpg


En inmiddels het spulletje vast gezet:
16.jpg


Zoals wederom weer bewezen word :p Een Slider heeft gewoon te weinig ruimte aan boord :p Word nog pielen dus :)

Blokophanging
Toen werd het dus tijd om er voor te gaan zorgen dat het blok er onder kwam te hangen. Eerst maar eens een proefopstelling gemaakt van hoe het er onder zou moeten komen. Doelstelling: Lang + Laag. Op deze foto zie je ook de verlaagde voorvork, plus hoe ik het blok ongeveer wou hebben :)

Proefopstelling + verlaagde (en afgedraaide) voorvork(poten):
17.jpg


20.jpg


Dus, lassen maar :p

Here we go, beugels maken:
18.jpg


19.jpg


En dan maar iets voor naar het frame bouwen, en vastzetten die handel :W
21.jpg


22.jpg


23.jpg


Ook nog een 2tal verstevigings driehoekjes geplaatst:
24.jpg


Hier zie je ook de krachtbron van het hele geval :p -:-

Naja, dan snel even een achterstaaf lassen, en wat prut er op zetten om te kijken hoe ongeveer het er later uit zla gaan zien 8)

Voortgang begint z'n vruchten af te werpen :W
25.jpg


En deze foto even ter vergelijking hoe klein het ding is. Tis net alsof ik op een mini versie van een Kymco zit oid :X Hij ziet er nog vrij groot uit, maar op deze foto zie je al aardig hoe klein het ding is :W :
26.jpg


Toch blijft het moeilijk inschatten vanaf een foto, maar afijn.

Ook ik moet maar geloven aan een m-stuurtje. Zit goddelijk, plus ik kan er net iets fijner mee starten (denk ik :p).

M-stuur:
27.jpg


En dan zijn we weer een stukje completer:
28.jpg


Ook zitten er daar mini-remhendeltjes op. Een duidelijkere foto daarvan staat straks wel ergens :p

M'n Mychron heb ik ook voorzien van een beugeltje, dat hij weer netjes gemonteerd zit:
29.jpg


30.jpg


Foto's van het stuur compleet etc. volgen nog, blijkt nu dat ik een hele hoop foto's mis :|

Wel geef ik nu een status van hoe het hok er op dit moment bij staat :p

Frame:
31.jpg


Hier zie je alles vrij duidelijk. Tankophanging, Blokophanging, radiateurophanging, de hele mikmak.

Blok: (de weegschaal opnieuw ingesteld met blok hout + paddock, dus geen overtollig gewicht gewogen)
32.jpg


Viel mij best tegen. De SR velg weegt los 7.2kg met een Pirelli Evo N22 achterband, en ben nu dus op zoek naar een leuke 10" combo. Hopelijk win ik hier een kg of 3 mee, maar dat is nog even afwachten.

Naja, en de rest van de foto's @ weegschaal bespaar ik jullie. Ik weet in ieder geval al wel, dat mijn doelstelling van 50kg. waarschijnlijk niet word gehaald. Word nog erg lastig in ieder geval, maar ik probeer het wel te halen.

Nu zal heel snel de vraag vallen, waar blijft je NX kit :p Heel simpel, die zit er voorlopig nog niet op :) De 1e Slider komt er straks wel weer mee op het toneel, maar ik wil nog een soort van verwijderbare bracket gaan maken, waardoor ik vrij simpel NX kan monteren op de 2.0 :)

Dit puur uit gewichtsredenen, om eerst maar te kijken wat ik nu haal kwa gewicht en kwa tijd. Vorig jaar als snelste tijd 7.7 gereden, nu maar zien of ik daar weer onder kom :p

Nu nog even de std. crap :p

Setup:
-2Fast
-2Fast as
-Keihin 28 PWK, Koso 32 PWK
-Malossi ontsteking, ligt al een PVL om te testen
-Malossi Overrange

Naja, de rest weet men inmiddels wel, staat vaak genoeg @ foto :p

Het spul ligt nu dus allemaal uit elkaar, en zal zsm. gespoten/gecoat worden, zodat het weer in elkaar kan. Ook zal er voor de 21e van April nog uitgebreid worden getest, dus kwa vermogen zou het dan ook wel snor moeten zitten :p

Optisch word dit niet zo'n hoogstandje. Morgen bestel ik waarschijnlijk een compleet nieuwe matzwarte kappenset, en daar blijft het dan ook bij :) wel een setje BCD-Sliders in het wit, en witte velgjes, maar daar blijft het dan ook bij. Eerst nog maar zoeken naar een 10" achtervelg die een beetje bij het voorvelgje past. Vind ik deze niet, dan maar gewoon met 13". Scheelt maar 3kg :X :p

Dus.....

In ieder geval zal ik proberen alle update's @ 1e post te zetten, en jullie maar snel weer te voorzien van nieuwere foto's + info.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :p I'll keep you posted :W

Update 21-02-2007

Zo. Tijd voor een update :p Het frame en m'n kroonstuk waren gespoten, dus had ik zoiets van, goh, het kan wel weer in elkaar. Dus dan beginnen we daar maar mee. Veel dingen gewogen, paar pix daarvan plaats ik hier :)

Eerst maar begonnen met het frame. Hierin een nieuwe set balhoofdlagers, en gelijk de voorvork maar gemonteerd.

Frame + Voorvork (zonder poten)
33.jpg


Heb het met de hand gespoten, omdat er binnenkort toch weer moet worden gelast voor de NX-kit. Ook zal hier en daar misschien nog iets aangepast moeten worden, maar ik vind het netjes zat zo.

Toen maar de Radiateur + reservoir gemonteerd. Hier word heel misschien nog iets aan gewijzigd, maar dat zie ik terzijner tijd wel.

Frame + Radiateur + Reservoir
34.jpg


Daarna het stuur + Mychron maar gemonteerd :p Nog even snel een beugeltje voor de Mychron gemaakt, zit prima zo :)

Frame + Radiateur + Reservoir + Clamp,Stuur,Mychron 3
35.jpg


36.jpg


Toen ook de achterstaaf er maar bij op geslingerd.

...... + Achterstaaf :p (350 gram dus)
37.jpg


38.jpg


Naja, en dan kom je er toch niet onder uit :p Dan moet het blok er onder :X Daar gaat je beeld van lage gewichten :( :X :p

....... + Achterstaaf + Blok :X
39.jpg


40.jpg


Daar zit dus wel erg veel gewicht. Naja, het maakt mij opzich niet uit. Bij het volgende cartersetje word er waarschijnlijk gekozen voor een compleet ander iets, waar wel een hoop kilo's op bespaard zullen worden dan.

Wel komt er op dit blok nog een normale carterkap, die nog lichtelijk word geperforeerd. Hier pak ik ongeveer nog weer een halve kilo op. Opsomming volgt wel aan het einde van deze post.

Nu al het grote spul zit gemonteerd, werd het dus tijd voor kappen, tankje, kvs slangen, waterpomp etc. Deze heb ik ook allemaal nog gemonteerd, waarna natuurlijk het hok weer op de weegschaal moest. Ook buddy werd geplaatst, maar hier gaat ook nog weer wat vanaf :p Info volgt nog daarover :)

Opbouwen
41.jpg


42.jpg


43.jpg


44.jpg


En dan maar weer buffelen om dat kk ding op de weegschaal te krijgen (Mooi kolére werk btw. in je eentje :| )

45.jpg


Naja, en zo ben je dan op het einde van de avond van een frame naar een bijna complete scooter.

Hetgeen wat er op de foto nog bij moet is het volgende:

-Accu
-2 achterste kappen
-Accu kap
-Onderkap
-Voorvorkpoten
-Voorvelg + band
-Remkabels

Geschat zal ik uiteindelijk rond de 55kilo uitkomen, omwille van dit, wat er dus nog gaat veranderen:

-Achtervelg word vervangen door een 10" exemplaar
-Buddy word nog verlicht (weegt nu 3kg :X )
-Voorband word nog vervangen door een veel lichter ding :X
-Komt helium in de banden :+ (grapje :p)
-Kappen worden hier en daar ook nog verlicht. Enkel geen gatenkaas van buitenaf.

Het moet dus gewoon een scooter blijven in mijn ogen. Geen stuk frame met een blok en een voorvork. Dan bouw ik wel een sprintframe. Maar dat doet in mijn ogen de hele history van deze sport-tak te niet. Maar dat is mijn mening :p Gelieve hier ook geen discussie daarover :p


Naja, een dezer dagen krijg ik van Big Sexy m'n voorvork poten terug, en hoop ook dat ik een dezer dagen van Mark m'n nieuwe voorband *D ontvang :p Dan kunnen we weer een stukje verder. Misschien dat het ook wel minder word als 55kg, misschien ook wel ietsje meer, maar daar zal het bij in de buurt zitten. Zodra het allemaal lekker zit, de bank op, en dan nog lekker een maandje wachten voordat de SBO begint 8)

Update 10-03-2007

Heb een PVL Digitaal gekocht, met een Twins curve er in. Deze zal ik een dezer dagen testen. Gasreactie is iig. al veelbelovend, en het blokje loopt ook een stuk rustiger/kalmer stationair. Tot nu goed werk dus van de heren van Twins :W

PVL Binnenrotor by Twins
pvl1.jpg


pvl2.jpg


Keep you posted 8)

Update 11-03-2007

Vandaag gereden :~
Gelijk echt een onwijs verschil ten opzichte van de malossi rotor. Blokje loopt veel kalmer, en heeft een onwijze gasreactie. Nu maar hopen dat het vermogen er ook mee toeneemt :!

Hier nog even wat pix zoals ik de eerste meters heb gemaakt:

test1.jpg


test2.jpg


Binnekort op de bank :~

Update 12-03-2007

Picture Time 8) Zonet met Big-Sexy zoveel mogelijk afgemaakt. Meer kappen heb ik op dit moment niet liggen, en de nieuwe kappenset is nog niet binnen. Toch wou ik een paar pix schieten, dus bij deze:

46.jpg


47.jpg


48.jpg


49.jpg


50.jpg


51.jpg


52.jpg


53.jpg


Vind de foto's best vet :D Een dezer dagen nog even een goede remkabel voor voor regelen, en zorgen dat m'n kappen netjes zitten. Alles past iig. echt net, en het staat (vind ik dan) ook echt super 8)

We zullen het zien, ik ben iig. zeer benieuwd hoe het totaalplaatje er uit gaat zien :W

Tot de volgende update <]

Update 20-03-2007

Zo, het remprobleem is inmiddels verholpen. Even het spul iets anders gemonteerd, de remhendeltjes verstelt, en walla, we kunnen remmen <]
Het remt nog niet zo hard als de 1.0, maar hard zat om te kunnen stoppen na een sprint.

Ook kwam er een leuk pakketje binnen 8)

Doos:
kappen1.jpg


Zat natuurlijk ook iets in 8) Het begin van de nieuwe kappenset is binnen. Zwarter als dit krijg je ze niet :p

Kappenset (een deel er van iig.)
kappen3.jpg


kappen2.jpg


De rest zal binnen nu en 2 weken wel binnen zijn. Dan staat hij er kwa uiterlijk iig. bij zoals hij op Meppel zal staan. Komen dus geen kleurtjes op what so ever. Gewoon "plastic" zwart, zoals ze uit de fabriek komen.

Volgende update hoop ik een filmpje oid te posten 8) :p Eerst wachten op mooi weer :X :*

Update 21-03-2007

Zo, hier dan maar de pix met de nieuwe kappen. De andere kappen komen zoals al eerder vermeld volgende week ergens, maar kon het niet laten om hem nu eens zo compleet mogelijk op de foto te zetten :~ :W

kappen4.jpg


kappen5.jpg


kappen6.jpg


Broem, volgende week banken 8)

Update 26-03-2007 :p

Nieuwe cam, dus gelijk crea bezig :X Zie hier het resultaat. Dit maar [ir] tags, ivm. de grootte :)

[ir]http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/vries439/2punt0/nc1.jpg[/ir]

[ir]http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/vries439/2punt0/nc2.jpg[/ir]

[ir]http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/vries439/2punt0/nc3.jpg[/ir]

Vind ze zelf wel geslaagd :D :W Laat het commentaar maar komen :X :p

Update 06-04-2007
Hammerzeit :W

[ir]http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/vries439/2punt0/hihi1.jpg[/ir]

[ir]http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/vries439/2punt0/hihi2.jpg[/ir]

[ir]http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/vries439/2punt0/hihi3.jpg[/ir]

[ir]http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/vries439/2punt0/hihi4.jpg[/ir]

Hij doet noh :W ***Huup Huup*** ****Band weg :W ****

Haha, echt vet. Ding gaat als een mongool atm :p Heb echt zin in Meppel :D Enkel de koppeling nog ff iets tammer zetten, dat ie iets later pakt. Ding staat nu standje 12'o clock wheelie zeg maar :W Maar ding gaat goed :W

Update 17-04-2007
Hoi, een leuk nieuwtje en een iets minder leuk nieuwtje.

Mindere nieuws is dat ik een Gideon-Swalbe heb gemaakt, waarbij ik bijna met de slider op m'n bek stuiterde. Het ging gelukkig net goed, maar had het echt flink benauwd. Gevolg: Tankophanging gescheurd.

Dus oplossing: (+leuke nieuwtje)
[ir]http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/vries439/2punt0/99.jpg[/ir]

Stuurdempertje gemonteerd. Dit is niet een stuurdemper voor haakse montage, maar dus voor montage zoals op foto :) Ding werkt ook nog, bewees het kleine cilindertje gister :p Ging nu niet meer Gideon'n na een mislukte start :)

Tankophanging zal een dezer dagen worden gefixed, en hopelijk nog een keer te banken deze week, want heb nog een paar dingetjes die ik nog wil gaan testen :) :p


Owja, rest van de kappen ook nog binnen :W Super macho effect 8)

Update 23-04-2007

:W Afgelopen weekend dus met de Slider in Meppel geweest 8) Zaterdag & Zondag :W

Echt, wat een weekend :p Flink brak nu ook, maar hier dan ff de facts :)

Zaterdag
Eenmaal aangekomen de rotzooi maar uitgeladen, en het spul allemaal klaar gemaakt. Eenmaal begonnen met sprinten, had de Slider echt een kudt -:- dip onderin, en die kreeg ik er echt niet lekker uit. Veel geprobeerd, en de Slider liet dan ook 1x op de powertester al een 7,2sec zien, en ook een 7,1sec was aanwezig. Verder was er geen tijdsmeting, maar toen het spul maar laten staan zoals het stond. Wou namelijk het ding beetje heel houden.

Mja, toen wou Laxi Marco het ding toch nog ff op de bank zien, en toch er nog maar ff opgezet. elke run na run iig. 23+ sae, maar zelfs ook een 24.1 sae :) (24,9ongecorrigeerd). Liep niet zo raar dus bleek :p

Toen het spul maar in de bus gezet, en lekker naar huis getuft (half uurtje :p ).

Zondag
Eerst weer even kennismaken met iedereen, en na de technische keuring het hok maar eens aangetrapt, en naar de rij gelopen. Eerst niet warm te krijgen niet dat ding :p

Maar toen de eerste heat :X 7,8sec :p
Nog een keer geprobeerd, en dan de tweede heat: 7,7sec :p (mijn doel voor deze meeting, om iig. daar bij in de buurt te komen/ er onder te gaan :)

Toen had ik echt enorm last van een dip onderin. En niet te zuinig. Ding zakte terug van 13.8k naar 10.2k :X Toen de rotzooi maar losgetrokken, want het presteerde gewoon niet zoals anders.

Joël en Mart er even bij gehad, en tot de conclusie gekomen, dat de drukveer maybe toch wel op zou kunnen zijn :X :p

Die vervangen, SHIMMEH! hier en daar, iets andere rollen en hop de baan op :p

3e heat: 7,6sec :W vooruitgang, daar gaat het immers om :p en de dip was weg. Maar een 2fast die 14,8k draaide :p Iets teveel, dus het hok maar weer in de bus om te sleutelen :) Iets zwaarder op de rollen, en nog een keer proberen 8)

En toen kwam ie dus, de 4e heat. Tegen Jasper :p Ding van hem liep niet lekker, maar ik liep er echt hard bij vandaan met m'n pens :p Op de terugweg kreeg ik al 2 telefoontjes van Lennart & Thimo, en whopah, 7,35sec :W

Al met al door naar de finales dus echt super tevreden :) Daar moest ik tegen Tinus, en toen reed ik een tijd van 7,5, en lag ik er dus uit :) Al met al een 7e plaats geloof ik, en erg, maar dan ook erg voldaan.

Hier een aantal foto's als sfeerimpressie :W

Slider v2.0 in actie 8)
[ir]http://home.planet.nl/~vrie8093/sbomeppel/0001.jpg[/ir]

[ir]http://home.planet.nl/~vrie8093/sbomeppel/0002.jpg[/ir]

[ir]http://home.planet.nl/~vrie8093/sbomeppel/0003.jpg[/ir]

Sprintje tegen Mart
[ir]http://home.planet.nl/~vrie8093/sbomeppel/0004.jpg[/ir]

Arthur, penningmeester van 90kg posse
[ir]http://home.planet.nl/~vrie8093/sbomeppel/0005.jpg[/ir]

Sprintje tegen Titus
[ir]http://home.planet.nl/~vrie8093/sbomeppel/0006.jpg[/ir]

Sprintje tegen Mart (onze Rodeorijder van de Week (incl. rookgordijn) :W)
[ir]http://home.planet.nl/~vrie8093/sbomeppel/0007.jpg[/ir]

[ir]http://home.planet.nl/~vrie8093/sbomeppel/0008.jpg[/ir]

Gaap :+ Mike ook aardig dufff
[ir]http://home.planet.nl/~vrie8093/sbomeppel/0009.jpg[/ir]

Finale tegen Martijn (Tinus :p)
[ir]http://home.planet.nl/~vrie8093/sbomeppel/0010.jpg[/ir]

[ir]http://home.planet.nl/~vrie8093/sbomeppel/0011.jpg[/ir]

Al met al echt een mega, maar dan ook echt MEGA vette meeting. Heel veel bedankjes en kuddo's naar de SBO & SBM organisatie! Hulde! Zal in het Meppel topic nog even wanneer ik weer space heb wat meer foto's van de rest posten :p

:*

Update 18-05-2007
Zo, gister was dus Jubbega, waar heel wat ellende aan vooraf ging:

Dag voor Jubbega ik nog even met het hok naar buiten, en merkte dat de Slider zo'n 1400 toeren te veel draaide, als gevolg van "geen idee". Laten we het maar het 2-takt misterie noemen. Dus ik vrolijk vario er uit trekken, en denk ik check de krukaslagers even, of er niet te veel speling op zit. Kon de krukas dus gewoon "kloenk kloenk" heen en weer bewegen, en er zat dus ongeveer een mm speling op de as. Niet echt goed dus :B :+

Aantal dingetjes gechecked, en tot de conclusie gekomen dat we gewoon gingen branden op Jubbega :+ :D Maar toch wou ik zeker weten dat het spulletje heel bleef, dus toen maar even met NX staan burnen. Leuk effect moet ik zeggen :D Powertester gaf een luttele 172kmh aan, en dat met een rf van 11 ofzo :+

En het bleef heel :D Dus op naar Jubbega :W

Eenmaal daar aangekomen het spul even netjes neergezet, en Mart voor de lol even aan m'n krukas laten voelen :W

Mart said:
Jij bent echt gek eej :W

Ik hem dus uitleggen dat het ook gewoon allemaal gezond klonk etc. wanneer de machine liep, dus ik het ding starten, en het was gewoon allemaal goed. Wonder boven wonder was opeens de gehele krukasspeling verdwenen (na 2sec stationair draaien) en kon de lol dus wederom niet kapot :D

Toen de Slider maar even tegenover de Jos Dijkman Furia gezet:

Slider v2.0 vs. Jos Dijkman Furia (Klikbaar)
[ir]http://dj.scooterforum.net/v2/jubbega01.jpg[/ir]

Daarna maar eens naar de keuring gegaan, die er nog niet was, waardoor er zo'n 50 man volgden, die dus ook nog even moesten wachten net als ons, maar daardoor wel als eerste gekeurd samen met Mart.

Naar de keuring: (Klikbaar)
[ir]http://dj.scooterforum.net/v2/jubbega02.jpg[/ir]

En toen was dat ook weer geregeld om kwart over 10 :)

Na even een beetje met wat andere forumpeeps te hebben gebabbeld, o.a. Tinus, Mootje, Gabe, Sexdwerg, Henri, Dijkman Team (Oscar, Patrick, Anne-Jan), Louh!, Tommy, Team ABT :p, en echt nog veel meer, ben ik even nog een aantal fototjes aan het schieten geweest:

Shootje met Dijkman Furia: (Klikbaar)
[ir]http://dj.scooterforum.net/v2/jubbega03.jpg[/ir]

[ir]http://dj.scooterforum.net/v2/jubbega04.jpg[/ir]

[ir]http://dj.scooterforum.net/v2/jubbega05.jpg[/ir]

[ir]http://dj.scooterforum.net/v2/jubbega06.jpg[/ir]

Shootje met Gabe's Rox: (Klikbaar)
[ir]http://dj.scooterforum.net/v2/jubbega07.jpg[/ir]

[ir]http://dj.scooterforum.net/v2/jubbega08.jpg[/ir]

Na nog wat om te hebben zitten kloten met wat peeps, maar besloten om het spul warm te draaien, omdat de kwalificaties bijna begonnen. Dus samen met de Furia maar even wat herrie staan maken :+ wat nog best wat bekijks trok :D

Broem Broem Jeng Jeng aldus AJ :+ : (Klikbaar)
[ir]http://dj.scooterforum.net/v2/jubbega09.jpg[/ir]

[ir]http://dj.scooterforum.net/v2/jubbega10.jpg[/ir]

Was wel humor :+ Daarna dus de kwalificatie:
[ir]http://dj.scooterforum.net/v2/jubbega11.jpg[/ir]

Gevolg: Een tijd van 7.4sec. Ding liep niet lekker, maar kwam alsnog niet al te gek weg. Toch liep hij op Driewegen echt stukken harder. Maar des al niet te min niet een al te gekke tijd. Toch vond ik het blijkbaar nodig om nog wat met de rollen te spelen, maar dat pakte niet echt goed uit.

2e Kwalificatie: (Klikbaar)
[ir]http://dj.scooterforum.net/v2/jubbega12.jpg[/ir]

2e kwalificatie werd een 7.6sec, waar ik dus niet echt vrolijk van werd, maar ik merkte tijdens de run gelijk al dat het niet goed zat.

Naja, dus ik was al mooi in de stemming van we gaan straks lekker after-meeten, maar helaas. Ik was door :+ naar de finales :p Waar dus de ellende begon.

Vrolijk ga ik naar de startopstelling gelopen, waar iedereen vrolijk bezig was met het warmdraaien van hun scooter/frame. Ik ook, en dit ging allemaal prima. Alsof er niets mis kon gaan :|

Op een of andere manier werd het voor ongeveer een half uurtje plat gelegd, omdat de tijdsmeeting niet helemaal deugde. Mijn maatje had ik gevraagd om hem om de 10min ff op temp te houden, en dat ging ook allemaal prima. Totdat het moment daar was dat ik naar de start moest.

Hij starte, 6 of 7 harde knallen uit de uitlaat, en hij was dood :'( Na mijn 130kicks p/m en 2kg zweet besloten het ding maar aan de kant te zetten, en ik begon te vrezen voor mijn lieve 2fast :X Dacht serieus dat er nu eens een keer flink iets stuk was :p Op Jubbega de hele middag gewoon nog heerlijk aan het ouwehoeren geweest, en toen maar naar huis.

Thuis maar begonnen met demonteren, en na het bougietje er uit te draaien, was het verhaal al duidelijk. Vet geslagen. Deze had ik op de meeting niet verwisseld ivm. de NX kit die hiervoor moest worden gedemonteerd, en ik die tijd niet kreeg van de organisatie.

Nieuw bougietje er in en blazen maar :D Niks mis dus :W Maar toch ivm. de versleten krukaslagers het blok maar uitelkaar getrokken :p

Hier nog even een aantal fototjes van hoe mijn 2Fast er nu nog uitziet: (Klikbaar)
[ir]http://dj.scooterforum.net/v2/2fast01.jpg[/ir]

[ir]http://dj.scooterforum.net/v2/2fast02.jpg[/ir]

Vanavond gaat het blokje nog compleet uit elkaar, en worden alle lagers en keeringen vervangen door nieuwe. Hierdoor hoop ik zondag op Stein weer helemaal vers en wel aanwezig te zijn, en met wat meer vermogen als op Jubbega :W

I'll keep you posted 8) :*

Update 21-05-2007

Donderdag was dus Jubbega 8) Inmiddels staat daar wel een verhaaltje over, en daar staat ook leuk uitgelegd dat ik echt mega veel krukasspeling had, en het blokje liep niet echt goed :p

Dus vrijdag het blokje maar uit elkaar getrokken, en de cilinder en zuiger waren werkelijk nog als nieuw :W Maar toen was het dus op eens zaterdag avond 10u en had het klere ding nog niet gelopen. Maar om 23:00 was het dan eindelijk weer zo ver. Er zat weer leven in de brouwerij :D Even kort getest, en het werkte allemaal weer naar behoren. Enkel geen idee hoeveel vermogen er uit kwam, en ook maar op de gok 4.9gr rollen er in gegooid :)

Eenmaal aangekomen laten keuren, en toen maar eens in de rij gaan staan om te sprinten :D Enkel toen ik hem warm wou laten worden, kon ik op de kickstarter staan :X Dus er zat iets niet echt helemaal fris. Eenmaal weer bij de bus aangekomen het spul maar even los getrokken, en het bleek dat er een metaalsplintertje tussen het vlottertje zat, waardoor die was blijven hangen, en ik een pro race pijp vol benzine had :W.

Mijn dank aan m'n eigen pa en de pa van SprintTeam Kossen, die vrolijk even hebben geassisteerd in het fixen van de 2.0.

Om toch even te checken of het ding wel in orde was maar even op de bank gezet, om te kijken of hij zonder NX nog enigszins vermogen gaf. Op de bank een kleine 24pk ongecorrigeerd neergezet, en toen moest ik dus weer gassen :p Drie runs getrokken, waarvan 1 constante. Resultaat was een 30.9pk, 31.8pk en de knaller, een 33.6pk 8) Hier een filmpje daarvan :W

[GVIDEO]http://video.google.nl/videoplay?docid=5225499490179157439[/GVIDEO]

Ook nog op de baan 2 runs met NX gereden. 1e run was tegen een Rox die na de start gelijk al iets van 20 meter achter liep, en toen op drie kwart van de baan de knop maar in gedrukt. 2e keer was tegen Joël, en die was natuurlijk bij de start wederom stukken sneller weg. Dan gebruik ik ook nog geen NX. Na de halve baan te hebben gepasseerd drukte ik de knop in, en leek het alsof ik iig. Joël bijhield. Of ik nog op hem in liep durf ik niet met zekerheid te zeggen. Enkel toen m'n 2fast 15.892 toeren begon te draaien volgens mijn aim, het gas maar dicht gedraaid. Toen had ik nog dusdanig veel baan over, om wederom nog een keer met NX over de baan te vliegen. Tot mijn verbasing was dit laatste stukje nog veel stabieler als het 1e stuk, enkel dan wel met 15000 toeren, maar dan nog.

Hiervoor zal ik dus nog iets moeten bedenken. Het werkt in ieder geval naar behoren, en het blijft allemaal heel. Helaas wederom geen fatsoenlijke tijden, maar toch leuk om even het een en ander te hebben getest.

RAM Festival ben ik nog niet over uit of ik daar aanwezig zal zijn. Denk het wel, maar garandeer nog niks. Ook hoop ik deze week wederom nog weer even te banken, om te zien of er ergens nog wat vermogen te winnen is :) Ben bezig met een nieuw inlaat setje, wat in mijn ogen wel eens gunstig kan zijn :p
Oi

Ook vond ik nog een filmpje van het warmdraaien op Stein, voordat ik met NX los ging :W :p :
[GVIDEO]http://video.google.nl/videoplay?docid=8968537903647342434[/GVIDEO]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nooh, serieuze shit hoor!

Wat is het idee met de kappen, of komen die er uberhaupt wel op:7

Succes, en we zien um dit jaar wel ergens op de meetings (denk?)


Greetz Tom.
 
Ziet er allemaal nice uit.
Kan je dat allemaal zelf lassen thuis oid? wel handig 8)

Ik zie je overal bezig met gewichtsbesparingen enzo maar wat ik dan weer niet begrijp.
Waarom zo'n zware radiator en dashbord ophanging?
Maak dat uit alu ofzo?

En op je frame kan je ook nog je boormachine los laten :D.
Maar misschien heb je geen zin in al dat mieren-geneuk voor die paar grammetjes.

Ik ga hem zeker weer volgen, iig suc6 ermee maar zo te zien gaat alles lekker vlot :)

Grtz Hans
 
Radiator ophanging leek mij ook al iets te veel van het goede ( lees: te dik)
50kg lijkt me overigens haast een onmogelijk doelstelling, ben toch benieuwd waar je op uit gaat komen :)
 
Zal zeker een sonic velgje pakken achter,gewicht stnd niet afgedraait weegt 2,3 kilo zegt genoeg denk (zonder band) beetje afdraaie en doen.
Kijk hier graag naar heel erg net ding hoor :) die 50 kilo zal je wel kunnen halen kan nog genoeg af:D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top