Skyteam PBR met V8 speedsource uitlaat

pietermouton

Well-Known Member
Dag allemaal,

Ik rij met een Skyteam Pbr, en zou graag een V8 speed source erop hebben...
Nu heb ik enkele vragen;

Lukt het om een V8 speedsource (blauw) erop te monteren (moet je niets aanpassen aan de uitlaat etc.)?

Hoe rap gaat de pbr (volledig standaard 50cc'tje waaraan niets veranderd is)?

& indien deze rapper gaat, hoe laat ik mijn pbr dan terug 50 - 55 rijden?
Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat een goede uitlaat tov een std uitlaat met katalysator e.d erin toch wel verschil kan maken.
20% vermogenswinst moet zeker haalbaar zijn.

(dat het dan alsnog maar een halve pk winst is doet er dan niet toe.)
 
ik heb hier nog een V8 Speed source.. zieke pijp, maakt een maf geluid ;) als je wil kan je ze overkopen, laat maar iets weten
grtz
 
ik denk dat een goede uitlaat tov een std uitlaat met katalysator e.d erin toch wel verschil kan maken.
20% vermogenswinst moet zeker haalbaar zijn.

(dat het dan alsnog maar een halve pk winst is doet er dan niet toe.)

Er zat een katalysator op op de standaard uitlaat (darmpje op de voorbocht naar een klein potje), nu is deze er indd niet meer ;)
Kleine winst op snelheid met die V8, vooral met meewind enzo gaat ie toch wel sneller als vroeger met meewind ;)
Op gewone baan met weinig wind reed ie zoals vroeger (57 max)
 
ik heb hier nog een V8 Speed source.. zieke pijp, maakt een maf geluid ;) als je wil kan je ze overkopen, laat maar iets weten
grtz

Sorry, khep al eentje... Maar wel een met krassen op (2e hans gekocht voor 30 euro)

Kheb wel nog een vraagje... Zou het mogelijk zijn om mn blauwe V8 mooi af te schuren tot dat ie gewoon zilverkleurig is?
Want dat blauw met die krassen, en mijn rode tank + rode vering trekken op niets ;)
Ik heb wel het probleem met dat plaatje met V8 Speed.Source op, dat zou dan moeilijker zijn voor er langs te kunnen afschuren...
Weet er hier iemand raad mee?
 
Er zat een katalysator op op de standaard uitlaat (darmpje op de voorbocht naar een klein potje), nu is deze er indd niet meer ;)
Kleine winst op snelheid met die V8, vooral met meewind enzo gaat ie toch wel sneller als vroeger met meewind ;)
Op gewone baan met weinig wind reed ie zoals vroeger (57 max)

dat is geen katalisator , dat is een EGR klep oid , de uitlaatgassen worden daar naar het luchtfilter geleid waarschijnlijk.

een katalisator zit IN de uitlaat , hier komen de gassen door die richting de uitgang gaan , daar worden schadelijke stoffen die niet zijn verbrand alsnog verbrand doordat de kat. behoorlijk heet word. een katalisator is doorgaands ook geen restrictor.

het buisje wat naar het luchtfilter gaat kan wel een beetje als restrictor werken maar minimaal.
 
Mja, naarmate de kat ouder word slipt hij wel langzaam dicht, en word het dus wel een soort van begrenzer. EGR klep ook idd, is namelijk bij een auto ook zo.
 
dat is niet zo , een kat slipt niet dicht omdat deze juist zo heet word dat ie deze rommel verbrandt ;)

een EGR systeem kan verstopt raken , maar dat is ook heel wat anders dan een katalisator!!
 
Egr klep haalt juist lucht UIT het filter om de katalysator te koelen.
die gaat bijna nooit dicht, maar het membraan kan er nog wel eens uitvliegen.

krijg je in principe hetzelfde effect mee als een gat in je uitlaat als de gasstromen in 1x ook naar buiten kunnen inplaats van alleen naar binnen.
 
Egr klep haalt juist lucht UIT het filter om de katalysator te koelen.
die gaat bijna nooit dicht, maar het membraan kan er nog wel eens uitvliegen.

krijg je in principe hetzelfde effect mee als een gat in je uitlaat als de gasstromen in 1x ook naar buiten kunnen inplaats van alleen naar binnen.

Ben het met je eens dat er lucht IN de uitlaat gezogen worde via deze weg. Kan ook niet anders, want de klep die erin zit, laat de lucht enkel door richting uitlaat.

Mij is verteld, en vind ik ook logish, is dat dit een extra zuurstoftoevoer is voor de katalysator om het niet compleet verbrand mengsel na te verbranden in de catalysator.
Hier heeft hij hitte en zuurstof voor nodig.
 
dat is niet zo , een kat slipt niet dicht omdat deze juist zo heet word dat ie deze rommel verbrandt ;)

een EGR systeem kan verstopt raken , maar dat is ook heel wat anders dan een katalisator!!
Hmm ik heb het idee dat ik een roetkat en normale kat door elkaar haal..
 
Ben het met je eens dat er lucht IN de uitlaat gezogen worde via deze weg. Kan ook niet anders, want de klep die erin zit, laat de lucht enkel door richting uitlaat.

Mij is verteld, en vind ik ook logish, is dat dit een extra zuurstoftoevoer is voor de katalysator om het niet compleet verbrand mengsel na te verbranden in de catalysator.
Hier heeft hij hitte en zuurstof voor nodig.

dan is het dus ook geen EGR ;)
 
Back
Top