Show je schakelbrommer!

Na bij jouw is juist een uitsparing in de achterbrug en zit je kettingspanner buiten om. Met een kut systeem trouwens. Heb het al wel eens kapot zien gaan. Bij mij zitten de kettingspanners in de brug en kun je ze heel gemakkelijk aandraaien met een imbus die achterop de brug zit.


/ligt er wel aan hoe je ermee omgaat hoor. Vaak doen die mensen het verkeerd:)
 
Last edited:
die boutjes kun je nog wel met een hamer laten schrikken , dan komen ze meestal wel los , met een goeie schroevendraaier erop en even aantikken zodat ie er goed invalt , dan met al je kracht er tegen aandrukken en draaien.

ik heb btw voor mezelf eens ff een Doppler 50cc besteld , kijken hoe dat loopt :) , 70cc is wel leuk maar het moet wel betrouwbaar zijn ..
 
melf #50 said:
die boutjes kun je nog wel met een hamer laten schrikken , dan komen ze meestal wel los , met een goeie schroevendraaier erop en even aantikken zodat ie er goed invalt , dan met al je kracht er tegen aandrukken en draaien.

ik heb btw voor mezelf eens ff een Doppler 50cc besteld , kijken hoe dat loopt :) , 70cc is wel leuk maar het moet wel betrouwbaar zijn ..

een aluminium 70 is echt onbetrouwbaar heb een 50cc manston gehad nooit geen probleem mee gehad toen een 70cc manston2 en daar mee heb ik 2cilinders en iets van 8zuiger opgebrand daarna een polini gietijzere 80cc eronder en die loopt gewoon super nog geen problemen mee gehad en ik rijd er al meer dan 4maanden mee(dagelijks gebruik) en die cil. doet echt nix onder de manston
 
ik heb een Kundo KRD cilinder , de uitlaatpoort daarvan staat std al op 194 graden, veel te hoog voor dagelijks gebruik , het ding loopt wel erg snel maar betrouwbaarheid is niet echt hoog , met std uitlaat was het nog goed maar sinds de andere pijp erop zit is het gewoon even te gek.

ik heb best veel setupjes klaargemaakt op AM6 , mij bevalt de MHR replica en Polini w-poort iig erg , mooi lopen , trekt goed loopt snel en zeer betrouwbaar, meestal icm 19/21mm en Bidalot uitlaatje.

maar vooral omdat ik veel met 50cc werk (races etc.) vind ik het ook mooi om met 50cc te rijden , het koppel onderin is wat minder maar verder maakt het niet veel uit als je een 50cc setup goed klaarmaakt
 
melf #50 said:
die boutjes kun je nog wel met een hamer laten schrikken , dan komen ze meestal wel los , met een goeie schroevendraaier erop en even aantikken zodat ie er goed invalt , dan met al je kracht er tegen aandrukken en draaien.

ik heb btw voor mezelf eens ff een Doppler 50cc besteld , kijken hoe dat loopt :) , 70cc is wel leuk maar het moet wel betrouwbaar zijn ..


Been there:), ik weet wel hoe je wat los moet krijgen hoorO-) maja zal het nog wel eens proberen had het van de winter heel ff geprobeerd maar niet egt fanatiek. Moet ff wiel ergens tegen aan planten.

Zowiezo nog ff keer slagschroevendraaier regelen dingen zijn erg gemakkelijk vind ik.
 
slag schroevendraaier is niet beter dan mijn manier hoor :p

ik vind ze zelfs lastiger

mja , da's persoonlijk :p

zal btw ff foto;s planten van de cilinder als ik m heb :)
 
hmm gister me cilinder eraf gehaald zag er ngo entjes uit, vond alleen op me kop, zuiger ,uitlaatpoort en in me cater een soort goud/bronskleurig vijlsel :? geen idee wat t is, zal wel ff fototje posten vandaag of morgen.
 
hierbij de beloofde foto's van een 50cc Doppler cilinder voor AM6 :

kit (zonder kop) , kost ongeveer 130/135 euro

dit zit er in de doos :

cilinder
zuiger + veer + pistonpen en clipjes
pakkingen
beschrijving :p
busje om van 28mm uitlaat aansluiting 25mm te maken voor de nieuwe types



zijkant links en rechts :




boven en onderkant :




zuiger :



uitlaatpoort :






ik heb nog niks gemeten , de timingen zal ik later ook HIER posten.

EDIT , gemeten met een bijgeleverde voetpakking kom ik uit op :

uitlaatpoort 180 graden
inlaat boven 119 graden
inlaat onder 120 graden
boostpoort niet gemeten

de timing van de poorten waren zo goed als gelijk , hoogstens een halve graad ,erg netjes dus :)
 
Last edited:
rolfstoppie21147264838.jpg
 
nou aangezien mn gilera gsm al een ander half jaar uit elkaar ligt heeft het ook geen nut omdaar een pic van te posten :p

maarja dan maar mn blokkie (excl krukas)
 

Attachments

  • afbeelding4970li.jpg
    afbeelding4970li.jpg
    35.3 KB · Views: 77
imitaiezuier idd. is een keertje warmgelopen.
drijstang is nog goed volgens mij. ga nu ff kijken naar die koperen ringen:)

ben wel benieuwd wat t is waarom die niet start, vonkt, krijgt benzine, niet warmgelopen. alleen dat vijlsel.:?
 
Back
Top