Show je eigen auto topic #33

Status
Not open for further replies.
aralfa moet eens zijn filmpje posten... heeft weer wat fijne mods ondergaan, en bruut geluid aan overgehouden (+vermogen denks) nu nog die stickers eraf en heeft ook hij een mooie alfa :+
 
Klopt idd wat je zegt, zijn M-technic spiegels. Velgen weet ik eigenlijk ook nog geen plaats te geven. Want zijn volgens mij imitatie. Geen vlakje voor het ///M logo'tje en staat alleen motorsport in. geen BMW. Mochten het imitaties zijn zijn het wel de mooiste imitaties van dit model die ik ooit gezien heb :p. Al zullen er dan mischien toch nog orginele velgen op komen. En dan achter meteen breder. 3.2L model dus. Mischien wel leuk om deze dan als winterwielen te houden en zwart te laten coaten :D.
Oja, verder zijn al de E36 M3-tjes met traction control geleverd zover ik weet in Nederland.. deze ex-duitser heeft dat er dus ook niet opzitten

M3 is een spraakverwarring. De M3 heeft af-fabriek (al enigste) M-Tech spiegels. Wat jij hebt zijn geen M-Tech spiegels (en dus ook geen M3 spiegels). Bij jou zit er zo'n "deukje" waar de spijlen overgaan in de behuizing. Dat hebben de originele spiegels niet.

Geen enkele e36 M3 is met traction control geleverd, omdat ze allemaal een slipdiff hebben. En die 2 bijten elkaar (oude techniek).
 
Totaal zul je wel rond de 250 uitkomen aan onderdelen + vlakken. Vlakken kunnen ze vaak bij autoonderdelenzaken. Die hebben meestal wel een vlakbank staan. Let op, je moet de kop dan meestal wel kaal aanleveren. Je zult dus de nokkenas moeten demonteren, plus de kleppen. Daar heb je een kleptang voor nodig.

Of je brengt de complete kop een revisiebedrijf, is wel wat duurder maar goed, dan hoef jezelf niet te tobben. Is best een kutklus die kleppen.

Kleppen hoef je er meestal niet uit te halen hoor. Als het in- en uitlaatspruistuk eraf zijn moet het lukken. Distributie zou ik ook gelijk maar vervangen, en als het echt 10000 km geleden gedaan is dan alleen het riempjes dus geen complete set, dat zou zonde van het geld zijn.

Verder is het echt niet moelijk. Belangrijkste is dat je even de nokkenas aftekend, dus merkteken op het tandwiel en op de cilinderkop, en de krukas precies hetzelfde. Of als je het goed kan zien op de merktekens zetten van tevoren

Edit: niet gezien dat er een nieuw topic was :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top