Show je eigen auto #89

Niet "eigen" auto, maar wederom een van mijn belevingen uit Moskou.

Afgelopen week zijn er twee kennissen van mij werkzaam voor Autogespot naar Moskou gekomen voor reportage van tuningsatelier "TopCar".

Omdat ze meer wilden dan TopCar alleen en meer automotive cultuur wilden proeven heb ik voor ze een bezoekje aan König Motorclub geregeld, omdat ik de top management van KM goed ken, maar eigenlijk nooit zelf reden had om ze te bezoeken.

Avond ervoor nog "inwijdingsavondje" gehad.

32405_10200261095755591_38409002_n.jpg


En de ochtend erna brak naar König.

Ik moet zeggen dat ik al heel veel hier heb gezien en weinig dingen indruk op me kunnen wekken, maar in dit geval was het wel anders. Voornamelijk business model van König was voor mij erg astonishing.

Zij zijn de enige dealer van Mansory, Invader en Garia (golf carts) producten in Rusland. Daarnaast zijn ze ook enige dealer van *hiep-hiep* Spyker. Verder heleboel electrische fietsen, haute couture producten, maar voornaamste werkzaamheden zijn toch het -exclusief- aanpassen van de -exclusieve- autos en bepantsering ervan hoort ook daarbij. Zo werd ons bijvoorbeeld verteld dat iemand een Ferrari (lolwhut?) klasse B4 liet bepanseren.

Hier zie je een B5/B6 klasse bepansering ruit welke bij de ingang van hun shop staat. het dikte ervan in ongeveer 6 centimeter.

425586_516881394997371_800424456_n.jpg


En hier zie je datzelfde ruit worden "behandeld" door Armor Piercing Bullets. Het leuke ervan is dat we de gebruikte kogels ook te zien kregen.

[video=youtube;kdKVGustPRU]http://www.youtube.com/watch?&v=kdKVGustPRU[/video]

Spyker presentatieruimte, welke binnenkant van een vliegtuig moet voorstellen.

59357_516415395043971_954486980_n.jpg


Kleine blik op mechanische werkplaats (daarnaast hebben ze ook een design studio, en interieur atelier, waar bekleding wordt gedaan)

184412_516416398377204_2134750970_n.jpg


525969_516415845043926_1632634907_n.jpg


Bovenstaande Benz is trouwens geheel onder handen genomen, daar is mijn Impreza niks bij: 266 paginas tellende project page http://www.benzclub.ru/forum/showthread.php?t=178363

Het motto van König is: onze mogelijkheden worden enkel door die van u beperkt. En dat klopt behoorlijk als je hun opdrachten en klantenbestand bekijkt... Na de rondleiding gingen we even een kijkje nemen in hun opslagplaats waar aan tientallen miljoenen euros aan autos onder stof stonden.

6991_516413325044178_1047942433_n.jpg


Drie SL 65 AMG Black Series langs elkaar

525843_516414341710743_2076229658_n.jpg


215030_516594955026015_677773900_n.jpg


14507_516424428376401_1108780751_n.jpg


Mansory materiaaltje

45101_516417888377055_1471909171_n.jpg


14501_516418848376959_228306482_n.jpg


196082_516875091664668_193516155_n.jpg


20484_516882384997272_676199444_n.jpg


537640_516883274997183_960068650_n.jpg


e.d.

Vervolgens was het tijd om afscheid te nemen omdat we afspraak hadden met de mensen van TopCar. We werden opgehaald door de vrouw van de eigenaar in een erg leuke Porsche: http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/29/wat-russen-willen-topcar-cayenne-vantage-gtr-2

430951_516406915044819_1417520341_n.jpg


Na een etentje gingen we door naar TopLine, soort Millionaire Fair waar ook stand van König aanwezig was.

3878_516459285039582_970119391_n.jpg


En datgene waar we ook voor kwamen: TopCar

199511_516454851706692_1381113195_n.jpg


282554_516457428373101_1016340082_n.jpg


546900_516463325039178_1386152763_n.jpg


523946_516456675039843_1769068507_n.jpg


http://www.autoblog.nl/op-zn-russisch-topcar-inferno-mercedes-ml63-amg

Vervolgens hadden de jongens de opdracht om twee Cayennes, de oude en nieuwe op beeld vast te leggen als onderdeel van reportage voor Autogespot en hebben we de expositie verlaten om richting het centrum te gaan waar oude exemplaar op vrachtwagen werd afgeleverd en wij wat lol mee mochten hebben.

547034_10200266581012719_381442671_n.jpg


http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/22/porsche-cayenne-top-car-vantage-gt

Al heeft zo'n ding 725 pk, door het gewicht heeft het veel indruk niet op mij kunnen wekken, maar het exemplaar in kwestie is ook van een jong vrouwtje.

Volledige reportages komen binnenkort op Autogespot, zal tijdig een linkje neerdroppen hier.

Vond het al met al zeer leuke en vooral verrassende dagen met het bezoek uit NL! Sorry voor instagram-gehalte en hoop dat jullie het ook leuk vonden om te lezen :)
 
Heel gaaf om eens mee te maken lijkt me, maar wat een wanstaltig aangepaste dingen staan er tussen zeg :p
(bijv. dat carbon Cayenne stuur :r)
 
Zeu, weekend ook weer achter de rug. Lang verhaal kort maken; Rij nu in een Nissan Pixo en de Grande Punto staat bij Möller autoschade met een gebroken aandrijfas/motorsteun/weet ik het wat. Blok is iig een stukje naar voren gekanteld en de aandrijving was weg. Gelukkig allrisk verzekerd dus ik hooooop maar dat het met een sisser afloopt. Schrok me iig helemaal de tyfus...
 
watskeburt?

Stoepje geraakt met onderkant van de auto bij het inparkeren, tenminste dat denk ik. Half uur later wilde ik wegrijden, ging goed totdat ik naar z'n 2 ging en was het ineens een hoop kabaal en geen aandrijving meer. Denk dat ik de motorsteun kapot gereden heb bij dat stoepje en de aandrijfas kan die last natuurlijk niet dragen, dus die sprong uit elkaar. :(
 
Ja iets anders kan ik niet bedenken waardoor het gekomen is. Maar als je precies het gedeelte raakt waar die motorsteun zit. Is ook op de bout afgebroken, helaas niet de bout zelf, maar op de versnellingsbak... Baal als een stekker.
 
Jaah heb je gelijk in. Ik wil sowieso zonder achterbank gaan rijden. Hij moet beetje een race look gaan krijgen
Met zo'n Golf 5 gti stof erop is het helemaal dik!

Iemand hier met ervaring van stoel frames overzetten? :)
 
Last edited:
Laatst heeft Pim het filmpje gepost van de GTiR hier op het forum. Daar kon je goed zien dat de Porsche van Bas aardig bleef hangen. Dit kon en mocht niet gebeuren :D

Alles even snel gechecked. Wat blijkt nou : M'n boost meter stond niet meer gekalibreerd waardoor de ruststand 3 psi was. Ik dacht dat ik 12 psi draaide maar dit was dus de stock 9 psi :D:D:D

Zojuist alles goed gezet en het zaakje even op 15 psi laten draaien. Hij gaat ongeveer nu dubbel zo hard 8P8P8P
 
Back
Top