Show je eigen auto #89

Wel weer het oude appels met peren verhaal.
De e92 335i is standaard al sneller op de tussensprints dan de e46 M3.
Toch een machtig ding zo'n turbo

Ja idd. En mensen vergeten even dat die ongeblazen zijn.

Dus zet om zo'n M3 een turbo of S/C en ga dan weer vergelijken.

Turbo's = cheaten. Ben benieuwd hoe lang die heel blijven op al die auto's van nu.

Ergens wel jammer, want was je vroeger met 300+ pk sneller dan 95% wat er rond rijdt, nu cheaten al die 2.0 blokjes met een turbo of twee) en heeft elke kar nu 250+ pk's.

@ Marco. Dikke wagen. Tijdje hier niet mer geweest, weet niet eens meer wie dat reed/rijdt. Zou zweren dat jij meer van het JDM gebeuren was. Of misschien was je dat ook.
 
Ja idd. En mensen vergeten even dat die ongeblazen zijn.

Dus zet om zo'n M3 een turbo of S/C en ga dan weer vergelijken.

Turbo's = cheaten. Ben benieuwd hoe lang die heel blijven op al die auto's van nu.

Ergens wel jammer, want was je vroeger met 300+ pk sneller dan 95% wat er rond rijdt, nu cheaten al die 2.0 blokjes met een turbo of twee) en heeft elke kar nu 250+ pk's.

@ Marco. Dikke wagen. Tijdje hier niet mer geweest, weet niet eens meer wie dat reed/rijdt. Zou zweren dat jij meer van het JDM gebeuren was. Of misschien was je dat ook.
Ik ben het helemaal met je eens.
Een dikke snelle ongeblazen auto blijft heerschen...
Maar als je die gaat voorzien van turbo's en superchargers ga je die 1.4/2.0 turbotjes met gemak weer voorbij
 
Last edited:
Ja precies zo is het natuurlijk. Zoals John al zei, appels en peren vergelijken.

Voordeel is dat die turbo's ook meteen leuk koppel onderin geven.

Mijn M3 is goed snel, maar daarvoor moet je hem wel ff flink doortrekken. Maar blijft machtig, ook al rijd je er "stads" mee.
 
EA1EABA0-4397-46D7-9D3F-1DDC175B5CB0_zpsscnxj9n9.jpg


Uiterlijk weinig wijzigingen, maar nu zowel voor als achter ook een GTA stabistang, en uitgelijnd. Hoogte nog maar even hetzelfde gelaten.. En ook is nu eindelijk het dak lekdicht en is er een nieuwe voorruit ingekomen, die was doorgescheurd nadat er een steen op kwam. Rijdt wel lekker met laagstaande zon, een ruit zonder putten erin!

Volgende maand komen de 330mm Giulietta brembo's eronder :D
 
Lang geleden dat ik hier ben geweest haha.

Momenteel heb ik een volvo v70 een citroen berlingo en een impreza gtt uit 98 met 130k op de teller.

De impreza gaat wat aangepast worden.

We gaan dan op 360 pk en 500nm uit te komen.
Er is 450 pk mogelijk maar dat gaat mijn versnellingsbak en motor niet leuk vinden.
De setup van de subaru is dan:
Ace400 turbo
550 cc injectoren en fuelrails
Front mounted intercooler
Walbro brandstofpomp
Hks bov
Apexi open filter
Magnecor bougiekabelset
Supersprint uitlaatsysteem
Walbro 255L brandstofpomp
Ngk pfr7b bougies

Alle onderdelen zijn besteld.
Zaterdag gaan de fmic, brandstofpomp, bougies, manecor kabels gemonteerd worden.
Een week voor de mapping gaan de injectoren en de turbo erop.
Dan 5 juni de subaru op de trailer en op naar de remap.
Ik kan niet wachten haha.
De subaru:

Mijn subarau en mijn volvo:
154f6du.jpg


Velgen gecoat:
vpjig6.jpg

28v7ep4.jpg
 
Kleine update.

Nadat zaterdag nacht 1 wiel op de snelweg blokkeerde, en daarna remdruk wegviel, van de weg geschoten op de a35 thv borne..
Geprobeerd om de afrit nog te te nemen, in de berm beland, en 3 bomen omver gereden.
Volvo is einde oefening, zal nog wat betere foto's plaatsen..

Dit zijn de foto's die mijn moaten hebben gemaakt toen ik in het ziekenhuis lag.
Vanmorgen hebben ze me weer laten gaan.
Nu paar weken heel kalm aan doen, ivm gebroken rugwervel.. Volgende week weer door de scans/rontgen
image.jpg image.jpg image.jpg
 
Ik ben er nog aardig goed vanaf gekomen.
1 gescheurde/gebroken ruggenwervel.. De 12e dacht ik.
Volgende week weer onder de scan.. Hopen dat het zo geneest..
Kan gewoon nog lopen, en ben vanmorgen om half 10 ontslagen uit het ziekenhuis.

Ik ben blij dat ik het kan navertellen..
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1.3 MB · Views: 32
  • image.jpg
    image.jpg
    1.1 MB · Views: 36
  • image.jpg
    image.jpg
    1.1 MB · Views: 32
  • image.jpg
    image.jpg
    1.2 MB · Views: 33
Back
Top