Show je eigen auto #78

Status
Not open for further replies.
Inderdaad, dat van die extra bijdrage was ik vergeten!
Tussen de 10 en 15% was dat inderdaad. Al met al wordt het dan nog best prijzig.

Of je moet toevallig de historie van de auto te weten kunnen komen...
 
Je krijgt er volgens mij wel papieren bij, of tegen betaling maar dat moet je gewoon ff goed lezen op hun site. Sowieso geen garantie en je mag hem ook niet starten. Puur op het zicht moet je zo'n auto kopen. Kan veel schelen maar je kan ook een gigantische miskoop hebben. Maargoed, als jij een strakke audi ziet staan van een paar jaar oud zal je minder risico hebben dan met een golf gti van 10 jaar oud, maar da's logisch ^^

Wil er niet te uitgebreid op ingaan, want heb nu vakantie... :+
Maar ik rij vrij vaak voor domeinen, dus ik kom ook vaak in bijvoorbeeld hoogeveen(domeinen zelf), ede (militaire kazerne) en ook BVA auctions in o.a. hoevelaken.

Is opzich wel leuk want in hoogeveen rijd je met de truck echt IN de loods waar alles opgeslagen staat, je kan het zo gek niet bedenken of het staat er.
Staan ook auto's die je echt niet gestart gaat krijgen, je zal er maar 1 kopen....

Heb daar ook gloednieuwe bmw 7 serie zien staan met een laag stof erop waar je u tegen zegt, een golf 5 gti die al van voor naar achter weg aan t rotten was, maar ook bijvoorbeeld complete jachten, buitenjacuzzi's, rijtuigen, choppers, scooters, schoolborden, complete wietteelt installaties, gereedschap(skisten) je kan het echt zo gek niet verzinnen :p
 
Mijn maatje heeft er eens naar een M3 gekeken, en de dealer opgeschreven wat op de kentekenplaathouder stond, die BMW dealer gebeld en zo wat info gewonnen (onderhoud, beurtjes etc)

Maar ook die bak was voor extreem veel geld weggegaan.
 
Wanneer moet je eigenlijk je auto laten uitlijnen? Ik heb m'n voorste fusseekogel losgehad en heb een ander stuurhuis geplaatst. Nu hoor ik bij hogere snelheid een zoemend geluid, kan dit zijn doordat ik mijn auto nog niet uitgelijnd heb?

Zoemend geluid. Kan ook zijn dat je wiel lager naar de klote is. Sowieso als je aan je spoor/stuurstangen gedraaid heb moet je uitlijnen.

Maar dat zoemen zou eerder uit je wiel lager kunnen komen.. of erger ngo uit je bak
 
Wanneer moet je eigenlijk je auto laten uitlijnen? Ik heb m'n voorste fusseekogel losgehad en heb een ander stuurhuis geplaatst. Nu hoor ik bij hogere snelheid een zoemend geluid, kan dit zijn doordat ik mijn auto nog niet uitgelijnd heb?

bij alles aan je ophanging-stuurinrichting moet je uitlijnen.
 
Als je je stuurhuis compleet los heb gehad maakt het geen reet uit. Zolang je je sporing maar niet hebt veranderd. Maw echt draaien aan je stuurkogels
 
Zoemend geluid. Kan ook zijn dat je wiel lager naar de klote is. Sowieso als je aan je spoor/stuurstangen gedraaid heb moet je uitlijnen.

Maar dat zoemen zou eerder uit je wiel lager kunnen komen.. of erger ngo uit je bak

M'n bak waarschijnlijk niet. Ik hoop niet dat het m'n lager is eigenlijk. Voordat ik de bak ging vervangen was dat geluid nog niet. Kan toch niet dat het 'ineens' zoemd?
 
Je aandrijf assen zijn eruit geweest? Heb je je as op het goede moment vast gezet?

Als hij te vast of te los zit dan zit je lager niet goed
 
en als je slingert op de weg( ala chicane om je wiel belasting per kant te verhogen ), word het dan naar een bepaalde kant sturen erger?
 
Ik had wel dat mijn wiellager 'ineens' begon te zoemen. Had de auto net opgehaald bij de APK boer. Dag later begon het ineens te zoemen. Maar brede velgen op je auto vinden je wiel lagers toch al niet fijn :)

Als je die 2 bouten waarmee je veerpoot vast zit aan je fussee los hebt gehad moet je hem ook laten uitlijnen ( bij oudere vw's dan ). Uiteraard ook het spoorstang verhaal :p
 
Sporing en banden zijn niet vervangen... Alleen zijn bak.

Ik denk dat het je wiellager is Roel. Gooi hem is met zn wielen van de grond en geef een slinger aan de voorwielen. Soms kuns je lichtelijk horen welke het is.

Ik denk je linker wiellager zoals jij het beschrijft
 
Als je hem meer hoort in een bocht naar rechts dan kan het m'n linker zijn? Ik hoor hem namelijk eerder bij m'n rechter voorwiel haha.
 
Als ik ga slingeren dan hoor ik hem goed bij de bocht naar rechts..

Jij stuurt naar rechts -> auto rolt naar links. Druk op linker wiel word groter ( dus ook op lager ). Lager begint herrie te maken omdat hij ineens veel te voorduren krijgt.
 
Ja, die check je, en die vergelijk je met het kenteken etc. Maar je gaat niet de politie bellen of het klopt lijkt mij?

Ik had van te voren het chassis nummer opgevraagd, en vervolgens bij de politie gecheckt. Daarna bij aankost @ auto gecheckt.

Als ze weigeren weet je al genoeg :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top